Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset laittavat myyntiin kuolleen lähisukulaisen ansiomerkit?

Vierailija
08.09.2020 |

Esim. sota-aikaisia ansiomerkkejä näkee myynnissä. Ymmärrän jos ovat kaukaiselta sukulaiselta eikä sikäli tunnearvoa, mutta miten joku voi myydä esim. isoisänsä ansiomerkit, joita tämä on saanut puolustaessaan maata? Ei voi tajuta. Minulle olisivat suuria aarteita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kai kukaan tuhottaviksi osta, menevät keräilijöille jotka osaavat arvostaa niitä. En kyllä itsekään menisi myymään ennen kuin viimeisessä hädässä.

Vierailija
2/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutokaupoissa on usein myynnissä. Menee eniten maksavalle.

Vierailija
4/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka tarvitsevat rahaa.

Vierailija
5/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni varasti nuo papaltani ja myi. Onko niissä nimi, voiko niitä löytää jotenkin myöhemmin? Papalla oli joitain aika harvinaisia mm. Saksan rautaristi.

Vierailija
6/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliso kyllä itsellekin vieras ajatus lähteä myymään tyyliin jotakin Mannerheim- tai Vapauden-ristiä, jos sen olisi ansainnut lähisukulainen. Sehän olisi helkkarinmoinen ylpeyden aihe. Toisaalta jos olisi ihan pa ja joku tarjoaisi siltä 30 k€, niin houkutus olisi varmaan suuri.

Vierailija
7/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä useita vaarilta jääneitä muistomitaleita ja ansiomerkkejä hyllyssä. Ei tulisi pieneen mieleenkään niitä myydä, arvoa ei kuitenkaan ole niin paljoa rahallisesti. Tunnearvo on mittaamaton.

Vierailija
8/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos oma kokemus isoisästä on olematon tai korkeintaan luokkaa "kerran vuodessa nähtiin jouluna ja silloin isoisä oli kännissä ja kiukkuinen" niin miksi toisaalta pitäisi mokomia säilytelläkään? Sotaan mentiin pakosta ja siellä oltiin pakosta, ei siinä ole sen isompaa sankaruutta. 

Vierailija
9/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut myy kaiken millä saa rahaa viinaan. Muutenkin muiden, esim. suvun historialla ei ole väliä kun elämä pyörii oman navan ympärillä. 

Vierailija
10/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos oma kokemus isoisästä on olematon tai korkeintaan luokkaa "kerran vuodessa nähtiin jouluna ja silloin isoisä oli kännissä ja kiukkuinen" niin miksi toisaalta pitäisi mokomia säilytelläkään? Sotaan mentiin pakosta ja siellä oltiin pakosta, ei siinä ole sen isompaa sankaruutta. 

Puhuisit venäjää ja fanittaisit putinia ilman isoisäsi panosta. Että sellaista sankaruutta. Joskus sekin on sankaruutta että tekee sen mitä on pakko. Jotkut ei tehneet sitäkään. 

Vierailija
11/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuisit venäjää ja fanittaisit putinia ilman isoisäsi panosta. Että sellaista sankaruutta. Joskus sekin on sankaruutta että tekee sen mitä on pakko. Jotkut ei tehneet sitäkään. 

So? Puhun venäjää. eikä Venäjällä ketään pakoteta fanittamaan Putinia, vaikka korkealle nousseita oppositiojohtajia myrkytetäänkin.

Kyllä sinne sotaan oli pakko lähteä. Jos et lähtenyt, se oli kuritushuonetta tai jopa teloitus.

Vierailija
12/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle noita on kertynyt nurkkin pyörimään. Isoisä kuoli 20 vuotta ennen mun syntymää, ei niillä siis ole mulle mitään tunneaarvoa, täysin tuntemattoman hepun kamoja. Ymmärrän kyllä historiallisen- ja kulttuuriarvon.

En myy, kun en tarvitse rahaa. Mutta lapselle olen sanonut että surutta saa laittaa lihoiksi jos ei kiinnosta säilyttää: mitalit, korut, pöytähopeat, taulut.... Hänen vaivoikseen ne mun jäljiltä jää.

Vierailija
13/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistisen psykopaattipapan lapset, joille on jäänyt elinikäiset traumat, varmaan haluaisi luopua kaikesta mikä muistuttaa kys. henkilöstä

Vierailija
14/14 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuollaisista saisi mitään iloa, joten mieluummin myisin ne jollekkin keräilijälle tmv jolle ne olisivat hyödyllisiä. En näe tarpeelliseksi omistaa tavaraa, mitä esitellään ehkä kerran vuosikymmenessä jollekkin kiinnostuneelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän