Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa, kun maksan laskut aina myöhässä?

Vierailija
20.10.2013 |

Tilillä rahaa, mutta en saa aikaiseksi maksaa. Kohta varmaan lähtee luottotiedot tällä menolla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kuulut white trash -yhteiskuntaluokkaan, elämänhallintataitosi eivät nimittäin vaikuta todellakaan olevan kunnossa. Normaali ihminen maksaa laskut ajallaan ja hoitaa muutenkin asiansa. Hävetä saisit.

T. Eirassa asuva porvarisrouva

Vierailija
2/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin ennen tuollainen. Rahaa siis oli ja kaikki laskut ihan tavallisia eikä mitenkään yllättäviä tai hurjan suuria. En vain saanut aikaiseksi maksaa niitä ja jotenkin se tavallaan ahdistikin. maksoin laskun vasta sitten kun siitä tuli ensimmäinen huomautus. Käytin rahaa ihan järkevästi ja elämänhallinta oli aivan normaalia. Sitten vain jotenkin päätin ryhdistäytyä. Ostin maksetuille laskuille hienon kansion ja sellaisen hienon rei'ittimen. :D Päätin että kun lasku tulee, niin maksan sen välittömästi ja sitten saan kirjoittaa siihen että "maksettu 12.3.2012" ja laittaa sen siihen hienoon kansiooni talteen. Kansiossa on välilehtien avulla jaoteltu eri laskuttajayritykset ja laskut on aikajärjestyksessä. Olen jotenkin kamalan ylpeä siitä. :D

Nykyään olen myös tietoisempi rahankäytöstäni. Käyn verkkopankissa usein ja katselen että mihin olen rahoja käyttänyt ja mikä on ollut ehkä vähän turhaa. 

Kaikki laskuihin liittyvä stressi loppui kun sain otettua itseäni niskasta kiinni. Ja tosiaan ei niitä kannata jättää maksamatta jos rahaa kerran on. Sehän on silkkaa järjettömyyttä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri täällä. En tiedä miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni.

Vierailija
4/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vellihousuja on tämä maa nykyään pullollaan. Lienevät maksuhäiriöiset luuserit vapaan kasvatuksen tuotosta?

Vierailija
5/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on tilillä aina, niin hommaa laskuillesi suoraveloitus (tai se systeemi, mikä suoraveloituksen tilalle on tulemassa). Ei mitään järkeä maksella säännöllisesti tulevia laskuja kuukausittain itse.

Vierailija
6/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan mahtava tuo kansio + rei'itin idea :) Itsekin olen kai ajatellut, että se laskujen maksu on niin tylsää ja ahdistavaa, etten ole viitsinyt raivata aikaa siihen. Mutta tuollaisen systeemin voisin ottaa käyttöön. ap

Vierailija
7/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin hyvä idea. Kaikki laskut vaan ei ole kuukausittain toistuvia, joten suoraveloitus niiden kohdalla vähän hankalaa. ap

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 19:21"]

Jos rahaa on tilillä aina, niin hommaa laskuillesi suoraveloitus (tai se systeemi, mikä suoraveloituksen tilalle on tulemassa). Ei mitään järkeä maksella säännöllisesti tulevia laskuja kuukausittain itse.

[/quote]

Vierailija
8/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä aika erikoista. Oletko muuten miten velvollisuudentuntoinen, esim. oletko ns. tapamyöhästelijä?

Vierailija
9/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin vaikeasti masentunut, niin kaikki postit jäivät vain avaamattomina eteisen lattialle. Kyllä minä teitysti tiesin, että siellä on laskuja, jotka pitäisi maksaa, mutta kaikki velvollisuuksiin liittyvä tuntui aivan ylivoimaiselta. Kun yritin skarpata, minulle saattoi kuitenkin käydä niin, että ihan oikeasti UNOHDIN jonkin laskun tms. asian, ilmeisesti ylirasitunut mieleni jotenkin torjui ikäviä asioita...

Nykyään voin paremmin, enkä pakoile hankalia asioita (kovin paljoa), mutta tietynlainen vastenmielisyys liittyy juurikin esim. laskujen maksuun, siivoamiseen yms. tylsiin velvollisuuksiin. Joten ymmärrän kyllä, että jollain voi jäädä laskut maksamatta, vaikka tilillä on rahaa, ja muuten hoitaa elämänsä. 

Voisiko AP:lla olla liikaa velvollisuuksia ja vastuita? Sitä hoitaa ne tärkeimmän, eli lapset ja kodin, mutta sitten sellaiset vähemmän konkreettiset asiat, kuten laskujen maksu, saattavat jäädä..?

Vierailija
10/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ja olen tästä tänne kirjoittanutkin. :-) Kukaan ulkopuolinen tai aika hyväkin tuttukin ei minusta varmasti tätä uskoisi, elämäni ulkoiset puitteet ovat kunnossa, mutta en saa aikaiseksi laskuja maksaa ajallaan. Olen kokeillut uutta kansiotkin, mutta muutaman viikon jälkeen sekin jäi ja palasin taas samaan kirjanpidolliseen sekasotkuun. :-/ Parempi myöhään kuin ei milloinkaan... :-)

Vierailija
11/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sua ahdistaa se rahanmeno laskuihin. Mä olin ennen samanlainen, ihme että on luottotiedot ok.

Otin raha-asiat oikein elämäntehtäväkseni, tuo kansioidea on nimenomaan hyvä. Kaikki oikeen viimesen päälle järjestykseen hienoon kansioon, laita rahaa että saat kivat kirjanpidot joita on mukava silmäillä. Laskut voi kirjoittaa allekkain maksamisjärjestyksessä kuukauden kohdalle ja ynnätä paljon maksoit. Ja tärkeimpänä: kuinka paljon talo- auto- jne velat lyhenivät :)

Sitten jos alat vielä säästää, niin sepä on hauskaa! Säästäminen on ensin vaikeaa, kun ei meinaa mieli tajuta, ettei ne säästötilin fyffet mene hukkaan, vaan ne on edelleen omia... Mulla on useampi säästötili - puskurirahasto, remonttirahat, matkatili jne. Summan ei tarvitse olla kerralla iso, pienistä puroista se hiljalleen kasvaa.

Tsemppiä, raha-asioiden hoito on oikeesti tosi mukavaa, kun ne ovat kunnossa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi