Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johan on kumma kun köyhälle ei kelpaa tavalliset vaateet.

Vierailija
20.10.2013 |

Naapurin kanssa tossa ulkona juteltiin ja hän päivitteli ettei ole varaa ostaa lapsille ja tulevalle vauvalle vaatteita. Kysyin mitä kokoa tarvitsee. Lupasin katsoa josko meillä olisi jotain. Keräsin kassiin mitä löysin ja menin viemään naapurille. Penkoi aikansa ja totesi ettei tarvitse almuja. Merkkivaatteita pitäisi olla. Vaatteet yhdellä lapsella olleita hyväkuntoisia ja ehjiä. Sellaisia joita voisin itse lapsella vielä käyttää. Lumput menee räteiksi tai roskiin. 

On se nyt samperi kumma kun ei apu kelpaa. Turha tulla mulle valittamaan ettei ole rahaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä uskon, mutta tätä en pysty uskomaan!

Vierailija
2/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman totesin kun yhdellä sukulaisella kuului olevan rankkaa. Mt-ongelmia synnytyksen jälkeen ties kuinka pitkään, epäonnistunut talokauppa homeongelman takia, käräjöintiä em. asiasta, rahat jumissa talossa, vuokrarästejä tilapäikämpästä... Annoin tytöltäni jääneitä siistejä perusvaatteita heille, mutta löysinkin ne kaikki kirpparilta hetken päästä. Kuulin sitten, että on hyvin tarkka lasten pukeutumisen suhteen. Okei...mutta jos ei ole rahaa???? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 16:58"]

Mä yleensä uskon, mutta tätä en pysty uskomaan!

[/quote]

Ihan totta on. Uskomattomalta kuullostaa, mutta totta joka sana. Itse meni hieman hämilleni ja vähin äänin menin kotiin. Heitän vaikka mielummin roksiin kun annan tuollaiselle. Turha pihalla itkeä köyhyyttään. Kulkekoot mukelot vaikka takapuoli paljaana, ei kiinnosta.

ap

Vierailija
4/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Lapsen yhden talven takista maksetaan jopa 200€ jollain 2 vuotiaalla....kaikki muukin yleensä vain pintaliitoa.

Vierailija
5/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ne oli siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita vain sinusta. Oikeasti niissä oli tahroja, saumat vähän kiertyneet. Virttyneet ja vanuneet. Värit pesty joko haaleiksi tai harmaiksi. Ehkä jokunen pinttynyt haalea tahrakin, sinusta ihan huomaamattomia. Sinä pitäisit lapsillasi niitä, naapurisi ei.

Vierailija
6/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan köyhiä, ja todellakin olen ottanut kiitollisena vastaan saamiani perusvaatteita. Merkkien perään en ole ollut ikinä, en ostanut merkkivaatteita itselleni tai lapsille edes silloin, kun oli enemmän rahaa.

En minäkään silti aina ota kaikkea vastaan, syy on siinä, että en kuitenkaan TARVITSE ihan hirveitä määriä vaatteita! Yksi tuttu juuri olisi tuonut kolme kassillista perusvaatetta 5-vuotiaalle, ja katseli epäluuloisesti, kun kerroin että en tarvitse lapselle enempää vaatteita. Sanoi, että kasseissa on vaan perus-t-paitoja ja collegehousuja "niitähän tarvitsee aina" mutta kun mä kerroin, että lapsella on jo noin 30 t-paitaa ja 20 kpl collegehousuja, ei ehditä niitäkään kaikkia käyttää kun lapsi kohta jo kasvaa niistä ulos.. ei mulla ole kaappitiloja hirveille määrille vaatteita.

Eli käytetyt perusvaatteet kelpaa, olen kiitollinen, mutta rajansa kaikella, meidän koti ei kuitenkaan ole mikään uff:in keräysloota, johon kaikki voivat kiikuttaa heille turhaksi käyneet vanhat vaatteensa. :)

Vierailija
7/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en anna kenellekään lastenvaatteita. Olen kokenut ihan saman ja opin kerrasta. Joten kun joku ihastelee tyttöni talvitakkia tai uusia kenkiä udellen, voisiko ne saada, niin vastaus on aina sama: valitettavasti ne on tarkoitettu lapselleni, ei myyntiin.

Vierailija
8/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 17:50"]

No me ollaan köyhiä, ja todellakin olen ottanut kiitollisena vastaan saamiani perusvaatteita. Merkkien perään en ole ollut ikinä, en ostanut merkkivaatteita itselleni tai lapsille edes silloin, kun oli enemmän rahaa.

En minäkään silti aina ota kaikkea vastaan, syy on siinä, että en kuitenkaan TARVITSE ihan hirveitä määriä vaatteita! Yksi tuttu juuri olisi tuonut kolme kassillista perusvaatetta 5-vuotiaalle, ja katseli epäluuloisesti, kun kerroin että en tarvitse lapselle enempää vaatteita. Sanoi, että kasseissa on vaan perus-t-paitoja ja collegehousuja "niitähän tarvitsee aina" mutta kun mä kerroin, että lapsella on jo noin 30 t-paitaa ja 20 kpl collegehousuja, ei ehditä niitäkään kaikkia käyttää kun lapsi kohta jo kasvaa niistä ulos.. ei mulla ole kaappitiloja hirveille määrille vaatteita.

Eli käytetyt perusvaatteet kelpaa, olen kiitollinen, mutta rajansa kaikella, meidän koti ei kuitenkaan ole mikään uff:in keräysloota, johon kaikki voivat kiikuttaa heille turhaksi käyneet vanhat vaatteensa. :)

[/quote]

Joo osalla ihmisillä on se käsitys, että voivat tunkea kaikki omat roskansa köyhän tuttavan vaivoiksi. Meidän eräs kaukainen sukulainen on sitä mieltää, että elämme kituuttamalla (ei ole edes totta) ja kantaa jatkuvasti jotain omia ja naapureidensa vanhoja vermeitä "kun teille näillä saattaa olla käyttöä". Ja sitten jos emme suostu ottamaan jotain 90-luvun persikanvärisiä sintsiverhoja vastaan, olemme nokkavia köyhiä:D Kiitos vain mutta verhot meillä on jo (oman maun mukaiset, itse ostetut) emmekä tarvitse uusia.

Vierailija
9/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei naapurillesi kelpaa niin anna hänen olla. Tuollainen köyhäinapu voi herättää hyvinkin syviä häpeän- / ylpeydentunteita mitkä vaikeuttavat suhdettanne aivan turhaan.

Jos tahdot antaa vanhoja vaatteitasi eteenpäin, anna vaikka seurakunnalle tai muulle taholle joka jakaa niitä tarvitseville. Siinä ei tule sitä hyväntekijä-avustuksensaajasuhdetta voi olla erittäin kiusallinen. Itse olen antanut seurakunnan diakoniatyöntekijälle talvivaatetta ja esittänyt toiveen että päätyvät ihmisille joiden tarve on todellinen.

Vierailija
10/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 16:55"]

Naapurin kanssa tossa ulkona juteltiin ja hän päivitteli ettei ole varaa ostaa lapsille ja tulevalle vauvalle vaatteita. Kysyin mitä kokoa tarvitsee. Lupasin katsoa josko meillä olisi jotain. Keräsin kassiin mitä löysin ja menin viemään naapurille. Penkoi aikansa ja totesi ettei tarvitse almuja. Merkkivaatteita pitäisi olla. Vaatteet yhdellä lapsella olleita hyväkuntoisia ja ehjiä. Sellaisia joita voisin itse lapsella vielä käyttää. Lumput menee räteiksi tai roskiin. 

On se nyt samperi kumma kun ei apu kelpaa. Turha tulla mulle valittamaan ettei ole rahaa.

[/quote]

:D

Ja viime kesänä sun tutuille ei kelvanneet ilmaiset omenat puista ja viinimarjat pensaista.

Keksi jo ressukka uusi provonaihe tai vaihda edes tyyliä, ettei sua heti tunnista :D

Vierailija
11/11 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 17:46"]

Tai sitten ne oli siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita vain sinusta. Oikeasti niissä oli tahroja, saumat vähän kiertyneet. Virttyneet ja vanuneet. Värit pesty joko haaleiksi tai harmaiksi. Ehkä jokunen pinttynyt haalea tahrakin, sinusta ihan huomaamattomia. Sinä pitäisit lapsillasi niitä, naapurisi ei.

[/quote]

Meille toi paras kaverini rikkinäisiä toppapukuja ja vanhoja alusvaatteitaan. Kun pengoin pussia, ei ilme kai oikein pitänyt, kun bestikseni totesi, että ajatteli meille kelpaavan, kun rahat varmaan on tiukilla, kun teillä on niin vanha autokin. Selitti, että kun tuohonkin toppapukuun vaidat toisen lahkeen, niin hyvä siitä tulee.

Arvaatte varmaan, että on entinen bestis ja en ottanut vastaan hänen rintaliivejään ja kalsareitaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi