Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä margariinia käytät?

Vierailija
19.10.2013 |

Meillä mies ostaa aina Beceliä, joka on ok, mutta tylsää ja mautonta, terveysvaikutuksista en jaksa piitata niin kauan kun kerran koko perhe terveitä olemme. Itse ostan enemmän voin makuisia, esim. Oivariinia, sen mausta pidän.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 22:32"]

Luomu voita tulee käytettyä leipomisessa mm.

Kylmäpuristettua rypsiöljyä paistamiseen, se kestää kuumuuden hyvin, ei vitamiinit tuhoudu. Extra virgin oliiviöljyä salaateissa. Kookosöljyä smoothieissa.

Margariineja en todellakaan ikinä käyttäisi :-/

[/quote]

Rypsiöljyllä ei pitäisi paistaa mitään, eikä edes kuumentaa! 

Sisältää alfalinoleenihappoa joka härskiintyy heti jos kuumennetaan. Käytä voita, oliiviöljyä tai voita paistamiseen ja se rypsiöljy smootieen.

Vierailija
22/43 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flora Kultaa. Nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin meillä käytettiin Oivariinia leivällä ja voita pastamiseen ja leivontaan mutta minulla on taas kolesterolit koholla, joten joudun miettimään rasvojen käyttöä. Nyt käytän 60% Floraa leivällä (muu perhe käyttää Floraa tai Oivariinia) ja rypsi- tai oliiviöljyä paistamiseen ja leivontaan, johon myös Sunnuntai-leivontamargariinia.

Vierailija
24/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 23:59"]

Aiemmin meillä käytettiin Oivariinia leivällä ja voita pastamiseen ja leivontaan mutta minulla on taas kolesterolit koholla, joten joudun miettimään rasvojen käyttöä. Nyt käytän 60% Floraa leivällä (muu perhe käyttää Floraa tai Oivariinia) ja rypsi- tai oliiviöljyä paistamiseen ja leivontaan, johon myös Sunnuntai-leivontamargariinia.

[/quote]

Margariinit nostaa huonoa kolesterolia. Voi nostaa hyvää kolesterolia. Joten kolesterolipelkoisen kannattais käyttää voita.

Vierailija
25/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 23:59"] Aiemmin meillä käytettiin Oivariinia leivällä ja voita pastamiseen ja leivontaan mutta minulla on taas kolesterolit koholla, joten joudun miettimään rasvojen käyttöä. Nyt käytän 60% Floraa leivällä (muu perhe käyttää Floraa tai Oivariinia) ja rypsi- tai oliiviöljyä paistamiseen ja leivontaan, johon myös Sunnuntai-leivontamargariinia.   [/quote]   Margariinit nostaa huonoa kolesterolia. Voi nostaa hyvää kolesterolia. Joten kolesterolipelkoisen kannattais käyttää voita.[/quote]

Hahha!! :D Voi ei todellakaan nosta hyvää kolesterolia!! Olen tuo aiempi ja minulla on ollut kolesteroliongelmia aiemminkin ja joka kerta olen saanut kolesteriarvot balanssiin vähentämällä voin ja kerman käyttöä. Mitään muuta en muuta ruokavaliossani, vaan jätän voin, kermat, jäätelöt ja pekonit ym. rasvaiset lihat mahdollisimman vähälle ja käytän enemmän öljyjä ja jo muutamassa kuukaudessa arvot muuttuvat niin, että huonon kolesterolin osuus tippuu, hyvän nousee ja kokonaiskolesteroli alenee.

Joskus en voi ku ihmetellä, mistä ns. karppi-uskovaiset repivät väitteensä, että kolesteroliarvot paranee käyttämällä kermaa, voita ja punaista maitoa. Kas kun kaikilla tutuilla kolesteroliongelmaisilla (suvussani meitä on valitettavasti paljon) olen kuullut käyvät just päinvastoin, itseni mukaanlukien.

Vierailija
26/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä keiju-margariintä. 

Vierailija
27/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 12:32"]

Margariinit nostaa huonoa kolesterolia. Voi nostaa hyvää kolesterolia. Joten kolesterolipelkoisen kannattais käyttää voita.

[/quote]

Ei kannata uskoa kaikkea, mitä lukee Karppi-Foorumilta. Minulla ja miehelläni ainakin kolesteroli (erityisesti huonon osuus veressä) laski, kun lopetimme voin käytön tyystin ja siirryimme margariinien käyttäjiksi. Milloin olet mittaittanut omat kolesteroliarvosi? Onko sinulla omakohtaista kokemusta, että voi nostaa hyvää kolesterolia? Mielenkiintoista, että joidenkin elimistö toimii ihan toisin päin kuin toisten...

Vierailija
28/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 12:32"]

[/quote]

Ei kannata uskoa kaikkea, mitä lukee Karppi-Foorumilta. Minulla ja miehelläni ainakin kolesteroli (erityisesti huonon osuus veressä) laski, kun lopetimme voin käytön tyystin ja siirryimme margariinien käyttäjiksi. Milloin olet mittaittanut omat kolesteroliarvosi? Onko sinulla omakohtaista kokemusta, että voi nostaa hyvää kolesterolia? Mielenkiintoista, että joidenkin elimistö toimii ihan toisin päin kuin toisten...

[/quote]

Lisään vielä vastauksen alkuperäiseen kysymykseen. Meillä käytetään sinistä Keijua.

Vierailija
29/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä milloinkin. Floraa, Oivariinia, Rainbow-margariineja, joskus Beceliä, Mainiota. 

Paitamiseen pullomargariineja, voita, margariineja, rypsiöljyä ehkä kuitenkin eniten. 

Vierailija
30/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 15:33"]

Mitä milloinkin. Floraa, Oivariinia, Rainbow-margariineja, joskus Beceliä, Mainiota. 

Paitamiseen pullomargariineja, voita, margariineja, rypsiöljyä ehkä kuitenkin eniten. 

[/quote] Meillä täysin sama lista.

Vierailija
31/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin tarjouksesta Creme Bonjour margariinia ja oli kyllä hyvää. Mies ostaa aina Pirkka 40%.

Vierailija
32/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista Lättaa (jota harmi kyllä ei monesta paikasta löydä). Oli ennen nimeltään Kevyt Linja. Sisällöstä viis, se on mielestäni parhaimman makuista, sillä se ei maistu oikeastaan miltään :). Haluan mahdollisimman mauttoman levitteen.

Tosin, jos Lätta sattuu loppumaan, käytän voita ohuelti.

Vierailija
33/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voissa ja oivariinissa on tyydyttynyttä rasvaa reippaasti yli puolet kokonaisrasvasta. Esim becel goldissa erittäin hyvä rasvakoostumus, vähän tyydyttynyttä ja paljon pehmeää sydämelle hyvää rasvaa. Ja jos joku ihan oikeasti uskoo, että oivariinissa öljy ja voi pysyisi yhdessä ilman emulguointiainetta, niin halleluja vaan. Oivariinissa on transrasvaa, mitä ei muissa margariineissa ole.

Vierailija
34/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiju 70% jossa on sydänmerkki :) 

Vierailija
35/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 22:49"]

Minilätta. On parhaan makuista.

[/quote]

Niin on, ja ihanan kevyttä! En vaihtais mihinkään muuhun koska en pidä rasvan mausta.  ;) MINILÄTTA on HYVÄÄ!

Vierailija
36/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainoastaan oivariinia ja joskus voita. En koskaan margariinia. Oivariini ei ole margariini. Ja 34:lle tiedoksi että rasva-rasva seos ei tarvitse mitään emulgointiaineita.

Teen myös itse voi-rypsiöljyseosta 2/3 voita 1/3 rypsiöljyä. Huoneenlämpöiseen voihin vatkataan rypsiöljy ja tadaa! Omatekoinen voimariini on valmis. Valion oivariinissä on myös vettä n.25% raaka-aineena ja tämäkin sekoittuu rasvaan. Myös voi sisältää luontaisesti hieman vettä.

Vierailija
37/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehti muistuttaa myös, ettei Benecolia tai muita terveysmargariineja pidä tarjota kuin niille joilla veren rasva-arvot ovat merkittävästi koholla.

Vierailija
38/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pelkästään oivariinia, voita ja kylmäpuristettua oliivi- tai avokadoöljyä, ja joskus käytän myös kylmäpuristettua kookosöljyä jossain paistossa.

Mutta mitään keinotekoista margariinia en elimistööni laita, ja olen lapsillekin opettanut etteivät sellaisia käytä missään. Ei ole silti kukaan lihava tai sairas.

Lisäksi tietona noille joilla on kolesteroli koholla; toisinaan kilpirauhasen huono toiminta ja piilevä subkliininen / alkava vajaatoiminta saa kolesterolin koholle, eikä siihen auta kuin sen tyroksiinitasapainon korjaus.

Vierailija
39/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ica smör&raps

Vierailija
40/43 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä margariineja, koska öljy erotetaan rypsistä heksaanin avulla. Heksaani on sellainen myrkky, ettei sen pitäisi olla ikinä ruokaan kosketuksissa. Siitä jää jäämiä lopputuotteeseen, vaikka suuri osa siitä haihtuu valmistusprosessissa. Tässä heksaanin ominaisuuksia:

Voi mahdollisesti heikentää hedelmällisyyttä

Mutageeninen

Aiheuttanut koe-eläimille sikiövaurioita ja häiriöitä lisääntymiselle

Nam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän