Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niinistö: rodun ongelmien vuoksi Lennua ei enää haluta näyttää julkisuudessa

Vierailija
08.09.2020 |

"kun hankimme Lennua, meillä ei ollut minkäänlaista käsitystä niistä ongelmista, jotka liittyvät tylppänokkien rodunjalostukseen. Kaikkia rotuja jalostetaan ja mitä pidemmälle jalostetaan, sitä suurempia riskejä saattaa olla. Kun tämä tuli tietoisuuteen ja Lennu muutaman kerran oli julkisuudessa, tuli ajateltavaa, että kannattaako tuoda niin paljon näytille, Niinistö pohtii"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006628461.html

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tälle linjalle lähdetään, niin aika monen koiran omistajan pitäisi piilotella koiraansa. Ei lyttykuonoiset ole ainoita, joilla voi olla sairauksia (painotus sanalle VOI, meillä on terveitä mopseja useampi, eikä suostuta häpeämään). Esim. saksanpaimenkoirilla on pahoja lonkkavikoja jalostuksen seurauksena nykyään. Nämäkin pitäisi tuoda julkisuuteen yhtä lailla.

Vierailija
62/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ottaisi selvää asioista ennen kuin hankin lemmikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne terveeksi tutkitut mopsit ja muut lyttynaamat ovat, kun aina niistä huudellaan mutta yhtäkään täysin terveeksi tutkittua ei koiranetistä kuitenkaan löydy? Monesti olen tämän kysymyksen esittänyt, mutta kukaan ei koskaan vastaa minulle :(

Kaikissa roduissa on omat ongelmansa, ei sitä kukaan kiellä. Mutta HENGITTÄMISEN pitäisi olla jokaisen koirankin perusoikeus. Useimmilla lytyillä on SEKÄ hengitys- että luusto-ongelmia, se on varmasti mukavaa elämää se kun happi ei kulje ja niveliin ja selkään sattuu. 

Vierailija
64/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tälle linjalle lähdetään, niin aika monen koiran omistajan pitäisi piilotella koiraansa. Ei lyttykuonoiset ole ainoita, joilla voi olla sairauksia (painotus sanalle VOI, meillä on terveitä mopseja useampi, eikä suostuta häpeämään). Esim. saksanpaimenkoirilla on pahoja lonkkavikoja jalostuksen seurauksena nykyään. Nämäkin pitäisi tuoda julkisuuteen yhtä lailla.

Ai saksanpaimenkoirien lonkkaviat pitäisi tuoda julkisuuteen? Mulla ei ole Ikinä ollut yhtään omaa koiraa, mutta silti olen tiennyt vuosia, että sekä mopsit että näyttelylinjaiset saksanpaimenkoirat ovat rotuna täysin tärviöllä.

Ja kyllä minua ainakin hävettäisi hankkia terveysongelmaisen rodun edustaja, kun muitakin vaihtoehtoja tarjolla on.

Vierailija
65/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että moni hankkii näitä koiria juuri sen takia ettei niitä tarvi paljon ulkoiluttaa, helppoa.

Vierailija
66/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne terveeksi tutkitut mopsit ja muut lyttynaamat ovat, kun aina niistä huudellaan mutta yhtäkään täysin terveeksi tutkittua ei koiranetistä kuitenkaan löydy? Monesti olen tämän kysymyksen esittänyt, mutta kukaan ei koskaan vastaa minulle :(

Kaikissa roduissa on omat ongelmansa, ei sitä kukaan kiellä. Mutta HENGITTÄMISEN pitäisi olla jokaisen koirankin perusoikeus. Useimmilla lytyillä on SEKÄ hengitys- että luusto-ongelmia, se on varmasti mukavaa elämää se kun happi ei kulje ja niveliin ja selkään sattuu. 

Aikamoista yleistämistä. Jos mopsi elää rodunomaista elämää, sen hengitys on siihen tarkoitukseen ihan riittävää. Mopseja ei ole tehty pitkille lenkeille kaveriksi, vaan seurakoiraksi perheen keskelle. Ei mopsi luontaisestikaan kuljeskele ympäri tonttia, vaan pysyy ihmisen vieressä mielellään paikallaan. Annetaan koirien toteuttaa rodunomaisia piirteitään, muuten ne kärsivät. Väittäisin, että liikkumaan tehdyt saksanpaimenkoirat kärsivät lonkkavioistaan enemmän.

Vierailija
67/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Lennun vika. Lennu takas!

Vierailija
68/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista yleistämistä. Jos mopsi elää rodunomaista elämää, sen hengitys on siihen tarkoitukseen ihan riittävää. Mopseja ei ole tehty pitkille lenkeille kaveriksi, vaan seurakoiraksi perheen keskelle. Ei mopsi luontaisestikaan kuljeskele ympäri tonttia, vaan pysyy ihmisen vieressä mielellään paikallaan. Annetaan koirien toteuttaa rodunomaisia piirteitään, muuten ne kärsivät. Väittäisin, että liikkumaan tehdyt saksanpaimenkoirat kärsivät lonkkavioistaan enemmän.

Taidat olla tyhmä? Koiralle on lajinomaista juosta pitkiä matkoja, se halu on varmasti mopsillakin, mutta kun ei pysty niin täytyy tyytyä seisoskelemaan paikoillaan.

Vierailija
69/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä jenni...?

Vierailija
70/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paljonkin Saulin kaltaisia "en ajatellut, en tiennyt"?

Mikä saa ihmisen ottamaan sairaan rodun, jos on suht koht tolkuissaan? Hetken oikku? Välinpitämättömyys?

Välinpitämättömyys. Tämä sama mies ei kiirehtinyt ensimmäisen vaimonsa kuoleman jälkeen lastensa luo eikä vaimonsa kuolinvuoteen ääreen, piti puheen ensin, politiikka meni kaiken muun edelle.

Sauli pelkäsi että vaimo myöhästyy tilaisuudesta, yritti soittaa tälle useita kertoja. Yrittikö vaimo vastata kesken ajon?

Vierailija
72/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jalostettaisiin koira, jolla ei olisi jalkoja ollenkaan, sille olisi rodunomaista elämää olla kokonaan kävelemättä. Ihan luontaisesti se istuskelisi sohvalla ja kakkaisi vaippaan.

Vitsi vitsi. Mutta mopsien osalta täyttä totta.

Vierailija
73/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskusteluhan lähti siitä aikoinaan, kun Jenni tuomitsi suomalaisen maa- ja karjatalouden, aiheettomastikin enemmistön osalta. Maanviljelijät vain huomauttivat pressaparin koiran sairaasta rodusta keskustelun tuoksinassa. Nyt eivät sitten kehtaa leuhkia sillä Lennulla enää.

Meidän pitää vaan muistaa kutakin ihmistä tuomitessamme ettemme itse ole senkummempia kuitenkaan. Tasoissa ollaan. lyttynokan omistaja ja pikäkuonokkaan omistajakin.

Vierailija
74/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos halutaan rauhallisia perhekoiria, jotka eivät suotta kylillä juoksentele, eikö olisi armeliaampaa pyrkiä tekemään tämä luonteenpiirteitä jalostamalla kuin luomalla koiralle hengitysvaikeuksia?

Vierailija
75/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paljonkin Saulin kaltaisia "en ajatellut, en tiennyt"?

Mikä saa ihmisen ottamaan sairaan rodun, jos on suht koht tolkuissaan? Hetken oikku? Välinpitämättömyys?

Välinpitämättömyys. Tämä sama mies ei kiirehtinyt ensimmäisen vaimonsa kuoleman jälkeen lastensa luo eikä vaimonsa kuolinvuoteen ääreen, piti puheen ensin, politiikka meni kaiken muun edelle.

Sauli pelkäsi että vaimo myöhästyy tilaisuudesta, yritti soittaa tälle useita kertoja. Yrittikö vaimo vastata kesken ajon?

Kohtuutonta syyllistämistä etenkin kun Sauli varmaan on ajatellut asiaa jonkun kerran.

Vierailija
77/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopsi ei ole koskaan terve, se on vammainen. Jos se olisi ihminen, se näyttäisi tältä

https://oxfordmedicine.com/oxford/fullsizeimage?imageUri=%2F10.1093%2Fm…

Vierailija
78/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tuomitsijatkaan kaikista asioista tiedä ettekä viitsi ottaa selvääkään.

Ihan samanlaisia olette.

Vierailija
79/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette tuomitsijatkaan kaikista asioista tiedä ettekä viitsi ottaa selvääkään.

Ihan samanlaisia olette.

Tuolla logiikallahan kuka vain saisi tehdä mitä vain kenenkään paheksumatta, koska kukaan ei voi tietää kaikkea maailmassa.

Vierailija
80/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskusteluhan lähti siitä aikoinaan, kun Jenni tuomitsi suomalaisen maa- ja karjatalouden, aiheettomastikin enemmistön osalta. Maanviljelijät vain huomauttivat pressaparin koiran sairaasta rodusta keskustelun tuoksinassa. Nyt eivät sitten kehtaa leuhkia sillä Lennulla enää.

Tasoissa ollaan. lyttynokan omistaja ja pikäkuonokkaan omistajakin.

Paitsi että toista näistä eläinlääkäritkin pitävät vastuuttomana, jopa eläinrääkkääjänä.