Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niinistö: rodun ongelmien vuoksi Lennua ei enää haluta näyttää julkisuudessa

Vierailija
08.09.2020 |

"kun hankimme Lennua, meillä ei ollut minkäänlaista käsitystä niistä ongelmista, jotka liittyvät tylppänokkien rodunjalostukseen. Kaikkia rotuja jalostetaan ja mitä pidemmälle jalostetaan, sitä suurempia riskejä saattaa olla. Kun tämä tuli tietoisuuteen ja Lennu muutaman kerran oli julkisuudessa, tuli ajateltavaa, että kannattaako tuoda niin paljon näytille, Niinistö pohtii"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006628461.html

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Ei nuo rodulliset asiat ole mitään salaista tietoa. 

Jopa minä tiesin ne 7 vuotta sitten, kun hankin koiran, vaikka olen tällainen tyhmä tavis.

Vierailija
42/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljonkin Saulin kaltaisia "en ajatellut, en tiennyt"?

Mikä saa ihmisen ottamaan sairaan rodun, jos on suht koht tolkuissaan? Hetken oikku? Välinpitämättömyys?

Välinpitämättömyys. Tämä sama mies ei kiirehtinyt ensimmäisen vaimonsa kuoleman jälkeen lastensa luo eikä vaimonsa kuolinvuoteen ääreen, piti puheen ensin, politiikka meni kaiken muun edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen näe jo ulkonäöstä ettei tuollaisia rotuja kannata tukea? 

Tai kuule hengityksen rohinasta?

Vierailija
44/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä kuvittelee eettisen puoien olevan kunnossa, kun ostaa pennun kasvattajalta, joka on kennelliiton jäsen ja noudattaa kasvatuksessa heidän ohjeistustaan.

Siksi kennelliiton pitäisi ottaa tiukasti kantaa väärän tyyppiseen jalostustoimintaan.

Vierailija
45/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää ihmisiä, jotka ottavat koiran ilman, että tutustuvat rotuun. Googlaus on niin helppoa kuitenkin. Luulisi, että korkeakoulutetut ihmiset osaisivat sen verran tutkia asioita...

Vierailija
46/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen, mutta tyhmä. Tavallaan olen iloinen, tavallaan en.

Vierailija
47/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeliain teko olisi antaa piikki.

Salelle vai Lennulle?

Vierailija
48/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On EKOTEKO, jos EI ota koiraa.

Pureksikaapas tätä kuonon kokoon katsomatta!

Vierailija
49/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä kuisallista, että presidenttipari eivät ottaneet tästä selvää ennen koiran hankintaa.

No luuletko sinä että tuo paskapariskunta välittää minkään tai kenenkään kärsimyksestä?

No ei varmasti välitä, mutta jeesustella kyllä osaavat. Tyypillisiä lahtareita.

Vierailija
50/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea tule ajatelleeksi. Ja onhan se nyt kuitenkin hyvä, että joku ne jo syntyneet koiranpennut kuitenkin ottaa. Jatkossa voi sitten lopettaa liian sairaiksi jalostettujen rotujen pennuttamisen.

Samalla periaatteella voit ostaa kaupasta lihaa kun onhan se hyvä että joku ne tapetut eläimet syö.

Itse asiassa ajattelen vähän näin. Tekee pahaa erityisesti, kun lihaa tai kalaa heitetään roskiin. Eläin kuoli turhaan.

Vierailija
51/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saleko rehellinen, älä nyt viitsi. Se ei edes tiedä mitä sana tarkoittaa.

Vierailija
52/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskusteluhan lähti siitä aikoinaan, kun Jenni tuomitsi suomalaisen maa- ja karjatalouden, aiheettomastikin enemmistön osalta. Maanviljelijät vain huomauttivat pressaparin koiran sairaasta rodusta keskustelun tuoksinassa. Nyt eivät sitten kehtaa leuhkia sillä Lennulla enää.

Vierailija
53/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Tuosta voi muutkin sairaiden rotujen omistajat ottaa esimerkkiä. Toivottavasti rotuja ei enää käytetä mainoksissa.

Varmasti näytetään, ellei sitä erikseen kielletä. Mielestäni pitäisi, ihan kuten tupakkaakaan ei saa mainostaa, eikä muita tuotteita mainostaessa saa näyttää tupakointia.

Vierailija
54/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saleko rehellinen, älä nyt viitsi. Se ei edes tiedä mitä sana tarkoittaa.

No yritti kerrankin olla, mutta pieleen meni.

Vierailija
55/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runo:

Eläinten ystävä

huolissaan.

Osti koiran.

Sanoi elinkeino

on väärin.

Nauta haluaa vapauden

ja leikkiä vasikan kanssa

puistossa.

Ai koira on sairas rotu.

Ei minulle kukaan kertonut!

Vierailija
56/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä kuvittelee eettisen puoien olevan kunnossa, kun ostaa pennun kasvattajalta, joka on kennelliiton jäsen ja noudattaa kasvatuksessa heidän ohjeistustaan.

Siksi kennelliiton pitäisi ottaa tiukasti kantaa väärän tyyppiseen jalostustoimintaan.

Itse asiassa, jos kuuluu kennelliittoon, niin kennelliiton lehdissä on käsitelty todella paljon eri koirarotujen ongelmia. Nyt vaan vaikuttaa siltä, että pressapari on hankkinut koiran perehtymättä lainkaan koiriin. Mikä ihmetyttää erityisesti siksi, että toinen vakuuttaa olevansa lukijaihmisiä.

Vierailija
57/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea tule ajatelleeksi. Ja onhan se nyt kuitenkin hyvä, että joku ne jo syntyneet koiranpennut kuitenkin ottaa. Jatkossa voi sitten lopettaa liian sairaiksi jalostettujen rotujen pennuttamisen.

Samalla periaatteella voit ostaa kaupasta lihaa kun onhan se hyvä että joku ne tapetut eläimet syö.

Itse asiassa ajattelen vähän näin. Tekee pahaa erityisesti, kun lihaa tai kalaa heitetään roskiin. Eläin kuoli turhaan.

Olen vähän tällainen erilainen luonnonsuojelija. Ajattelen realistisesti, en haihattele, enkä unelmoi. Luonnossakin eläimet syövät toisiaan, enkä niitä tuomitse luontonsa vuoksi.

Vierailija
58/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lopetan sitten kaiken luonnonsuojelun. Kun turhaahan se on, kun olen koiranomistaja.

(luonnossa liikkumista en silti lopeta.)

Vierailija
59/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä otinkin pienen koiran. Pieni koira - pienet haitat. Ja rotta-ja hiirikoiran. Ai niin, onko edes ekoteko, jos hävittää haitallisia jyrsijöitä?

Vierailija
60/102 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viisas veto Saulilta, vaikkakin jälkijunassa. Mutta myönsi kuitenkin, ja saa valtavasti huomiota asialle asemansa vuoksi.