Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöläiset, mitä syötte tänään lounaaksi ja mitä maksoi?

Vierailija
08.09.2020 |

Tässä oma lounas ja kustannukset:
Hernekeitto 435g (melkein 2 täyttä annosta, vatsa täyteen) 1,35€
Omena, naapurilta saatuja 0€
2dl mehua, Fun light 0,06€

Eli lounas 1,41€, aika paljon halvempaa kuin työpaikan 6,70€. Ja vatsa yhtä täynnä.

Kommentit (293)

Vierailija
61/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Via kanarisotto, hinta n. 4e? Hiton paljon yksipuolisempi kuin lounasravintolan safkat eikä hintaero lounariin kuin reilu 2e.. Kodin lähellä ei kuitenkaan lounasmestoja, joten etäpäivinä mennään eineksillä.

se nyt on vaan omaa typeryyttä mennä eineksillä kun kotona on...

Ei kaikkia kiinnosta ruoanlaitto...

Vierailija
62/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mascarponetomaattipastaa. En tiedä hintaa, mutta suht edullista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eilen keitetyn kukkakaalikeiton jämät. Hintaa vaikea arvioida, mutta tuskin edes euroa. Ajattelin laittaa illalla linssikeiton muhimaan. Onpa sitten taas huomisen sapuska valmiina.

Vierailija
64/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko joku oikeasti annoksien hinnat? Mä söin 3 kasvispihviä ja kermaviilikastiketta, ei mitään hajua hinnasta.

Saatan päässä laskeskella sinne päin annoshinnan, jostain syystä tällainen tapa. En kyllä ala erikseen miettiä sillä tasolla, että valkosipulinkynsi tai ruokalusikallinen inkivääriä jääkaapista 0,1 euroa, energiankulutus y euroa tai vastaavaa.

Itse söin broilerin paistileikkeitä pari palaa ja lohkoperunoita ranskankermakastikkeella + lisäkesalaattia.  Tässäkin oli tarjous- ja poistoruokaa, joten pääraaka-aineet teki noin 0,8 euroa ja lisukkeineen ei ainakaan yli 1,5 euron mennyt

Vierailija
65/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan lounaalla mielelläni siitä, että joku muu on tehnyt ruuan, voin syödä joka päivä eri ruokaa ja kattava valikoima kasviksia on pilkottu valmiiksi. Kotikonttorilla tätä ei kyllä saa vajaalla seitsemällä eurolla.

Onko mitenkään mahdollista vastata kysymykseen ja tehdä oma ketju muista asioista? facepalm.

Itse söin sunnuntaista "halloumistroganoffia" ja riisiä, lisäksi kasviksia. En laskenut hintaa mutta ihan edullista oli, viisi annosta tuli koko satsista.

Vierailija
66/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten lasagne. Ei mitään tietoa mitä maksaa, en katsele niin tarkasti. 

Vierailija
67/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko laskeneet noihin hintoihin sähköt jne. ? Työmaaruokailussa hinnassa on myös palkkoja, tellejä, kiinteistön muita kuluja jne, ei ole suoraan verrannollinen, tämä olisi ap hyvä muistaa.

Vierailija
68/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan ohut fileeleike n. 85 snt

Perunoita (omasta maasta, 0 e)

Porkkanaraastetta (n. 10 snt)

Salaattia (95 snt)

Eli lounaan hinta alle 2 euroa!

Mielenkiintoinen keskustelu, minä kunnon nörttinä intouduin oikein kuitista laskemaan laskimella annosten tarkkoja hintoja :D

Vierailija
69/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen tähteitä eli munakoiso parmigianoa ja salaattia. En osaa yhtään arvioida hintaa, aineksiin meni ehkä kymppi mutta siitä riitti neljälle, joten sanotaan 2.50€

Vierailija
70/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettuja ahvenia ja maasta kaivettuja potaatteja.

Nolla euroa, paitsi höysteenä olleelle voisipaisulle voi tietysti laskea hinnaksi pari senttiä.

Vierailija
71/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko joku oikeasti annoksien hinnat? Mä söin 3 kasvispihviä ja kermaviilikastiketta, ei mitään hajua hinnasta.

Saatan päässä laskeskella sinne päin annoshinnan, jostain syystä tällainen tapa. En kyllä ala erikseen miettiä sillä tasolla, että valkosipulinkynsi tai ruokalusikallinen inkivääriä jääkaapista 0,1 euroa, energiankulutus y euroa tai vastaavaa.

Itse söin broilerin paistileikkeitä pari palaa ja lohkoperunoita ranskankermakastikkeella + lisäkesalaattia.  Tässäkin oli tarjous- ja poistoruokaa, joten pääraaka-aineet teki noin 0,8 euroa ja lisukkeineen ei ainakaan yli 1,5 euron mennyt

Mutta miksi?

Vierailija
72/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet savulohipalasta n 2€

Papuja n 1€

Riisiä n 0,5 €

Minitomaatteja n 0,5 €

Juoma n 0,5 €

Kahvi

Max 4,5 € jossa 

Vierailija
73/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin raastettua keräkaalia voissa, ja maustoin suolalla ja mustapippurilla. Söin paistetun makkaran kanssa.

Hintaa noin 2 euroa.

Vierailija
74/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa saatte näistä kyselyistä ja niihin vastaamisesta?

Minä en käsitä, aikuiset ihmiset työajallaan selittelee syömisiään. Voi hyvänen aika.

Vierailija
75/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap maksaa noin paljon hernekeitosta, Lidlissä 59 senttiä.

Suosin suomalaista laadukasta ruokaa, tuosta taisi purkin mukaan mennä vielä ylimääräiset 5cnt suomalaiselle tuottajalle.

ap

Kania hernekeiton tekee Lunden Foods Jalostaja, turkulainen firma.

Vierailija
76/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison lohisalaatin ja jääkahvia, tulikohan tuolle nyt 26€ toimitettuna kotiovelle. 20-30€ per päivä näihin ruokiin menee, viikonloppusin sitten tekee itse.

Vierailija
77/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää 2 viipaletta juustolla ja kurkulla, hedelmä (persikka) ja jogurtti. Oisko 1-1.5 mennyt, meillä lounas maksais 8.70. Onhan siinä kyllä eroa, enkä mä työpaikan lounasta jaksaiskaan joka päivä.

Vierailija
78/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku osaa pyydettäessä laskea. iso ero.

Vierailija
79/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mozzarellasalaatti

- salaattia

- porkkanaa

- paprikaa

- mozzarellaa

- punasipulia

- inkivääriä

- pestoa

- oliiviöljyä

- paahdettuja pinjansiemeniä

Kunnollinen täyttävä annos ja hemmetin hyvää.

Ei hinnaksi varmaan yli 5 euroa tule.

Voittaa työpaikkaravintolan ruuat mennen tullen (korona-aikaan laatu romahti ja hinta nousi..)

Vierailija
80/293 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap maksaa noin paljon hernekeitosta, Lidlissä 59 senttiä.

En viitsi ajella halvemman hernekeiton perässä 70km :D