Etätyöläiset, mitä syötte tänään lounaaksi ja mitä maksoi?
Tässä oma lounas ja kustannukset:
Hernekeitto 435g (melkein 2 täyttä annosta, vatsa täyteen) 1,35€
Omena, naapurilta saatuja 0€
2dl mehua, Fun light 0,06€
Eli lounas 1,41€, aika paljon halvempaa kuin työpaikan 6,70€. Ja vatsa yhtä täynnä.
Kommentit (293)
Mascarponetomaattipastaa. En tiedä hintaa, mutta suht edullista on.
Söin eilen keitetyn kukkakaalikeiton jämät. Hintaa vaikea arvioida, mutta tuskin edes euroa. Ajattelin laittaa illalla linssikeiton muhimaan. Onpa sitten taas huomisen sapuska valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Siis laskeeko joku oikeasti annoksien hinnat? Mä söin 3 kasvispihviä ja kermaviilikastiketta, ei mitään hajua hinnasta.
Saatan päässä laskeskella sinne päin annoshinnan, jostain syystä tällainen tapa. En kyllä ala erikseen miettiä sillä tasolla, että valkosipulinkynsi tai ruokalusikallinen inkivääriä jääkaapista 0,1 euroa, energiankulutus y euroa tai vastaavaa.
Itse söin broilerin paistileikkeitä pari palaa ja lohkoperunoita ranskankermakastikkeella + lisäkesalaattia. Tässäkin oli tarjous- ja poistoruokaa, joten pääraaka-aineet teki noin 0,8 euroa ja lisukkeineen ei ainakaan yli 1,5 euron mennyt
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan lounaalla mielelläni siitä, että joku muu on tehnyt ruuan, voin syödä joka päivä eri ruokaa ja kattava valikoima kasviksia on pilkottu valmiiksi. Kotikonttorilla tätä ei kyllä saa vajaalla seitsemällä eurolla.
Onko mitenkään mahdollista vastata kysymykseen ja tehdä oma ketju muista asioista? facepalm.
Itse söin sunnuntaista "halloumistroganoffia" ja riisiä, lisäksi kasviksia. En laskenut hintaa mutta ihan edullista oli, viisi annosta tuli koko satsista.
Saarioisten lasagne. Ei mitään tietoa mitä maksaa, en katsele niin tarkasti.
Oletteko laskeneet noihin hintoihin sähköt jne. ? Työmaaruokailussa hinnassa on myös palkkoja, tellejä, kiinteistön muita kuluja jne, ei ole suoraan verrannollinen, tämä olisi ap hyvä muistaa.
Kanan ohut fileeleike n. 85 snt
Perunoita (omasta maasta, 0 e)
Porkkanaraastetta (n. 10 snt)
Salaattia (95 snt)
Eli lounaan hinta alle 2 euroa!
Mielenkiintoinen keskustelu, minä kunnon nörttinä intouduin oikein kuitista laskemaan laskimella annosten tarkkoja hintoja :D
Eilisen tähteitä eli munakoiso parmigianoa ja salaattia. En osaa yhtään arvioida hintaa, aineksiin meni ehkä kymppi mutta siitä riitti neljälle, joten sanotaan 2.50€
Savustettuja ahvenia ja maasta kaivettuja potaatteja.
Nolla euroa, paitsi höysteenä olleelle voisipaisulle voi tietysti laskea hinnaksi pari senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis laskeeko joku oikeasti annoksien hinnat? Mä söin 3 kasvispihviä ja kermaviilikastiketta, ei mitään hajua hinnasta.
Saatan päässä laskeskella sinne päin annoshinnan, jostain syystä tällainen tapa. En kyllä ala erikseen miettiä sillä tasolla, että valkosipulinkynsi tai ruokalusikallinen inkivääriä jääkaapista 0,1 euroa, energiankulutus y euroa tai vastaavaa.
Itse söin broilerin paistileikkeitä pari palaa ja lohkoperunoita ranskankermakastikkeella + lisäkesalaattia. Tässäkin oli tarjous- ja poistoruokaa, joten pääraaka-aineet teki noin 0,8 euroa ja lisukkeineen ei ainakaan yli 1,5 euron mennyt
Mutta miksi?
Puolet savulohipalasta n 2€
Papuja n 1€
Riisiä n 0,5 €
Minitomaatteja n 0,5 €
Juoma n 0,5 €
Kahvi
Max 4,5 € jossa
Paistoin raastettua keräkaalia voissa, ja maustoin suolalla ja mustapippurilla. Söin paistetun makkaran kanssa.
Hintaa noin 2 euroa.
Mitä iloa saatte näistä kyselyistä ja niihin vastaamisesta?
Minä en käsitä, aikuiset ihmiset työajallaan selittelee syömisiään. Voi hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap maksaa noin paljon hernekeitosta, Lidlissä 59 senttiä.
Suosin suomalaista laadukasta ruokaa, tuosta taisi purkin mukaan mennä vielä ylimääräiset 5cnt suomalaiselle tuottajalle.
ap
Kania hernekeiton tekee Lunden Foods Jalostaja, turkulainen firma.
Ison lohisalaatin ja jääkahvia, tulikohan tuolle nyt 26€ toimitettuna kotiovelle. 20-30€ per päivä näihin ruokiin menee, viikonloppusin sitten tekee itse.
Ruisleipää 2 viipaletta juustolla ja kurkulla, hedelmä (persikka) ja jogurtti. Oisko 1-1.5 mennyt, meillä lounas maksais 8.70. Onhan siinä kyllä eroa, enkä mä työpaikan lounasta jaksaiskaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Joku osaa pyydettäessä laskea. iso ero.
Mozzarellasalaatti
- salaattia
- porkkanaa
- paprikaa
- mozzarellaa
- punasipulia
- inkivääriä
- pestoa
- oliiviöljyä
- paahdettuja pinjansiemeniä
Kunnollinen täyttävä annos ja hemmetin hyvää.
Ei hinnaksi varmaan yli 5 euroa tule.
Voittaa työpaikkaravintolan ruuat mennen tullen (korona-aikaan laatu romahti ja hinta nousi..)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap maksaa noin paljon hernekeitosta, Lidlissä 59 senttiä.
En viitsi ajella halvemman hernekeiton perässä 70km :D
Ei kaikkia kiinnosta ruoanlaitto...