Etätyöläiset, mitä syötte tänään lounaaksi ja mitä maksoi?
Tässä oma lounas ja kustannukset:
Hernekeitto 435g (melkein 2 täyttä annosta, vatsa täyteen) 1,35€
Omena, naapurilta saatuja 0€
2dl mehua, Fun light 0,06€
Eli lounas 1,41€, aika paljon halvempaa kuin työpaikan 6,70€. Ja vatsa yhtä täynnä.
Kommentit (293)
Illalliseksi sitten grillattua mutakuonooo.
Terv. T. Välisarja
Pirkka pesto-mozzarellasalaatin, pari ruokalusikallista raejuustoa ja näkkäri margariinilla. Hintaa alle 4€ 25snt + varmaan joku muutama sentti näkkäristä ja margariinista
Kaksi ohutta ruispalaa, päälle salaattia, kurkkua (aina), 2 siivua kanaleikettä ja/ tai 2 siivua juustoa. Kahvia, kevyt-Colaa tai kivennäisvettä.
Ei voi maksaa kuin max 1,5 euroa tämä mun lounas. Ei voi syödä mitään raskasta.
Minä söin tänään lounaaksi graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni teki samoin, mutta lisäsi puuron sekaan vaapukkahilloa. Mieheni puolison anoppi on poiminut vaapukat omin käsin pihamaansa pensaista. Syömme samaa melkein joka päivä. Alkoholia emme käytä.
Onnellinen pikku Untuvakerä
Valmiseväistä Kotimaista Hernekeittotölkki on ajanut usein asiansta. Maksaa noin 1€?
Mutta eihän se toki mitään monipuolista ja gourmeeta ole.
Nälkäänsä syö ja on nopeaa nakata mikroon.
Sitten taas jos mennään konttorille niin mulla on paha tapa ostaa jääkaappiin sinnne vähän sitä sun tätä. Kun pitää ns erikseen ostaa eväät. Joten ostelen itelleni kaikkia herkkuja Jotka on kalliimpia kuin alakerrassa olevan raflan buffa... :D Mutta loma-aikoina se ei oo aina auki.
Ja lähikaupan sushibuffa on kanssa konttorilla ollessani kovassa käytössä. Käy kalliiksi.
Tilasin woltin kautta pizzaa. Maksoi jotain 17-18€
Minkä takia muuten noutoruokaan ja varsinkin kalliimman puoleisiin eväisiin tulee huomattavan paljon / nopeasti alapeukkuja? Eikö se oo hyvä juttu että työllistää ihmisiä syömällä jonkun tekemää ja kuskaamaa evästä?
Vai onko tämä joku miljoonas " näin säästä ruokakuluissa" ketju?
Mä syön konttorilla ollessani aina lounaan raflassa. Kun sellainen on. Ja kotona samaa kotiruokaa mitä nyt kaapissa muksuja vartenkin on. Tyyliin kastiketta ja perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaalipinaattikeittoa, ite tein, kattilallinen n. 3,5 €
Siemennäkkäri, ite tein, pellillinen n. 1,5 €
Kylmäsavulohiviipale, n. 0,5 € / annos
Lunssin hinta vajaan juuron.
Aika halvat siemenet ja mikroskooppinen pala lohta. Meillä viipale maksaa 1,5-2 e.
Huh toi soppa. Hyvää, mut mun vatsa keräis ilmaa kukkakaalista. Pinaatti on hyvää myös, mut mulla pistäis mahan ruikulille.
Kylmäsavulohta ostin eilen itsekin nam.
Hyvä satsi!
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia muuten noutoruokaan ja varsinkin kalliimman puoleisiin eväisiin tulee huomattavan paljon / nopeasti alapeukkuja? Eikö se oo hyvä juttu että työllistää ihmisiä syömällä jonkun tekemää ja kuskaamaa evästä?
Mä syön konttorilla ollessani aina lounaan raflassa. Kun sellainen on. Ja kotona samaa kotiruokaa mitä nyt kaapissa muksuja vartenkin on. Tyyliin kastiketta ja perunaa.
En alapeukuta mutta olen sitä mieltä että on typerää maksaa parikymppiä annoksesta jossa suurin osa on jäävuorisalaattia pussista (salaattiannos) tai vehnäjauhoja (joku pizza tai tortilla) tai mukaterveellistä/mukacoolia sushia josta saa helposti sen tuhannen kaloria. Samalla kansa lihoo, eristäytyy, köyhtyy ja eriarvoistuu. En näe tässä mitään yhteiskunnallista hyvää samoin kuin en näe muidenkaan ylihintaisten palveluiden (kotimaan hotellit ja huvipuistot vaikka) käytössä. Toisekseen omat tulot ei tähän kulutukseen riittäisi enkä häpeä sanoa sitä ihmisille muutenkaan. Jokainen voi toki itse valita mihin vähät tai paljot rahansa käyttää :)
Wolttasin lähiravintolasta king prawn-bowlin, hintaa 16 € + toimituskulut eli noin 19 €. Annos on minulle suuri ja syön siitä vielä toisen kerran illalla. Maksoin e-passilla joten työnantaja osallistui hintaan parilla eurolla. Arvostan paljon enemmän terveellisyyttä ja makua kuin hintaa, toki ymmärrän ettei kaikilla ole varaa siihen.
uusia perunoita, itse kasvatettu, mutta ne nyt kai jotain maksaa kun ostin siemenperunat
Sipuleita paistettuna ja kantarelleja
PItääkö laskea bensakulut metsään ja istutussipulit ?
Entä energia joka meni kun kokkasin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alapeukuta mutta olen sitä mieltä että on typerää maksaa parikymppiä annoksesta jossa suurin osa on jäävuorisalaattia pussista (salaattiannos) tai vehnäjauhoja (joku pizza tai tortilla) tai mukaterveellistä/mukacoolia sushia josta saa helposti sen tuhannen kaloria. Samalla kansa lihoo, eristäytyy, köyhtyy ja eriarvoistuu. En näe tässä mitään yhteiskunnallis
En mä nyt sen terveellisyyden / cooliuden takia sushia syö. Vaan koska se on mielestäni hyvää... :P Tuhat kaloria on tuhat kaloria. Tarviin kuitenkin vähintään 2000 että pärjäilen. Vaikka konttorirotta olenkin.
Koronasta alkaen joka päivä ollu täysjyväspaghetti napoli. Välillä sekaan korvasieniä, kanttarelleja, kapriksia ta chiliä. Sapuska on halpaa ehkä 1 Eur per nokka kun sienet saadaan ilmaiseksi. Mutta tuon ruuan hinta kaupassa on noussut n. 50% tässä muutaman vuoden aikana. Liksat laskee samaan aikaan ja bonukset poistuu. Parkkimaksut nousee tyyliin 100-200%. Johonkin ne rahat menee, siis jonkun muun taskuun. Follow the money..