Etätyöläiset, mitä syötte tänään lounaaksi ja mitä maksoi?
Tässä oma lounas ja kustannukset:
Hernekeitto 435g (melkein 2 täyttä annosta, vatsa täyteen) 1,35€
Omena, naapurilta saatuja 0€
2dl mehua, Fun light 0,06€
Eli lounas 1,41€, aika paljon halvempaa kuin työpaikan 6,70€. Ja vatsa yhtä täynnä.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Join n. puoli litraa vettä, en jaksa alkaa laskea, mitä sille tulee hintaa.
Jää alle yhden sentin. Eurolla juot parisataa litraa. Riippuu tietysti paikallisen vesilaitoksen hinnoittelusta.
Tonnikala-fetasalaatti
Tomaatit omasta pihasta, pala kurkkua, tupsu salaattia, 56g tonnaria ja 25g fetaa, 1 rkl oliiviöljyä
2e, kallis ruoka
Meillä oli itse tehtyä tonnikalakiusausta. Oli niin hyvää, että iso vuoallinen meni reilussa parissa kerrassa :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli itse tehtyä tonnikalakiusausta. Oli niin hyvää, että iso vuoallinen meni reilussa parissa kerrassa :)
Äkkiseltään laskettuna vuoallisen hinta 11,27 (tonnikalaa, perunaa, maustettua ruokakermaa + Flora Ruokaa, kirsikkatomaatteja, suolaa, juustoraastetta). Annoksen hinta 2,25€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Join n. puoli litraa vettä, en jaksa alkaa laskea, mitä sille tulee hintaa.
Jää alle yhden sentin. Eurolla juot parisataa litraa. Riippuu tietysti paikallisen vesilaitoksen hinnoittelusta.
Taisit laskea pelkän raikkaan veden hinnan mukaan nuo? Hinnassa pitää huomioida myös jätevesimaksu. Muistan aina, miten kaverin isä marmatti, kun puutarhan kasteluun käytetystä vedestäkin joutuu maksamaan jätevesimaksun, vaikka se ei es edes päädy viemätiin.
Eilistä pasta bolognesea. Minun annokseni hinnaksi ei paljon tule. Kastikkeessa on 400 g jauhelihaa, monta porkkanaa, juuriselleriä, palsternakkaa ja pari purkkia tomaattimurskaa, hiukan punaviiniä sekä mausteita. Siitä riitti eilisen illallisen jälkeen vielä pakastettavaksi ainakin 5-6 annosta tämänpäiväisen lounasannoksen lisäksi.
Dan-dan nuudeleita paistetulla härkiksellä ja marinoituja kasviksia, ruokaboksin ruokia, toinen annos samaa jota söin eilen päivällisellä. Ottaen huomioon että vege-ruokaboksi on noin 60 euroa ja syön siitä 6 kertaa, yhden aterian hinnaksi tulee 10 euroa.
Hain salaatin (fetaa, punasipulia, oliiveja, lehtikaalia) kaupan salaattibaarista, 5,40 e.
Mulla on samat eväät, olen sitten kotona tai toimistolla.
Olen syönyt eväitä töissä jo 40 vuotta. Joka päivä jotain kotoa tuotua ruokaa (salaattia, jämiä, munakas tms.), ei koskaan mitään voileipä+jogurtti tyyliä. Päivän eväät yleensä n. 2-3 euroa/päivä. Ei ole koskaan ollut varaa syödä työpaikan ruokalassa.
Jos eläkeläinen puuhastelee koneella ahkerasti ja etsii jopa tarpeellista tietoa netistä, voi sitä pitää etätyönä.
Lounaaksi oli huoltsikalta haettua poronvasanmaksaa sipulipekonihöystöllä ja muusilla.
Hernekeittopäivän kunniaksi kaikille ruokailijoille pannaria, mansikkahilloa ja kermavaahtoa.
Ja tietysti alkusalaatit.
Satsi maksoi 10,80 ja siitä syö kaksi kertaa tai kaksi ihmistä, eli 5,40 euroa kpl.
Halpa ja hyvä tällä kertaa samassa paketissa.
Aina vaan niitä Via-merkkisiä mikroaterioita. Bolognese meni tänään. Paras on mieledtäni Red Thai curry vaikken thaikkuruoasta yleensä niin perusta. Uusi pepperonipasta jäi yhteen kertaan.
Päivällisellä on kotiruokaa :) ja aamulla puuroa.
tehkää kunnon ruokaa ja osa pakkaseen
Söin kanankoiven. Maksoi 0.80e. Plus uunittamiseen mennyt sähkö :(
Kevyt istumatyö päätteellä, en muuta tarvi. Tänään ei jaksanut laittaa edes kasviksia mukaan.
matkalaatikkoa en itse tee, ostan perinteisen ja siihen puolukkasurvosta ja vähän sokrua.
Saiturin lehtipihvi, johon mittasin 100 grammaa 10% naudan jauhelihasta, olisiko nykyhinnoilla noin 1,25 euroa? Lisäksi kurkkua, kesäkurpitsaa ja avokadoa salaatiksi pilkottuna, luraus oliiviöljyä ja omenasiiderietikkaa, näistä varmaan toinen mokoma hintaa eli yhteensä noin 2,5 euroa.
Ruisleivän leikkeleineen, rahkan ja mandariineja. Halvaksi tulee kotona syöminen. Syön lounaalla lähinnä välipalatyylisesti ja vasta myöhemmin oikean ruuan perheen kanssa. Etänä ja koneella ei paljoa kuluta niin ei ole tarvetta myöskään syödä raskaasti.
Aina vaan niitä Via-merkkisiä mikroaterioita. Bolognese meni tänään. Paras on mieledtäni Red Thai curry vaikken thaikkuruoasta yleensä niin perusta. Uusi pepperonipasta jäi yhteen kertaan.
Päivällisellä on kotiruokaa :) ja aamulla puuroa.
Heräsin neljältä. Kahvia join pari kuppia. Työt oli tehty kuudelta.
Lähden käymään kirjastossa, ehkä syön siellä sämpylän ja sitten menen muutamalle tuopille.
Rakastan etätyötä. Toivottavasti saan jatkaa nykyistä työtäni eläkeikään asti.