Suurin osa 20-vuotiaista ei kykene hoitamaan raha-asioitaan
En ymmärrä miten noin nuorten annetaan muuttaa, nehän joutuu velkakierteeseen saman tien.
Kommentit (10)
Suurin osa 20-vuotiaista ja nuoremmistakin kykenee kyllä, riippuu kotitaustasta. Meidän nuoret ovat kaikki muuttaneet kotoa alaikäisinä ja pärjänneet hyvin. Samoin itse muutin ja mies myös.
Onneksi on 20v. rahotuksen opiskelija joka sijoittaa jo taitavasti🤔
Tätä ihmettelen minäkin, itse hoidin lähes kaikki perheen raha-asiat 12 v lähtien olosuhteiden pakosta 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen minäkin, itse hoidin lähes kaikki perheen raha-asiat 12 v lähtien olosuhteiden pakosta 60-luvulla.
Minä kävin tekemässä meidän perheen vekselin ruokaa varten 3-vuotiaana pankissa kun vanhemmat olivat liian humalassa.
Lainaa saa helposti, pikavipit, näissä ikärajaa voisi nostaa esim. 21v... Laskulle myydään kaikkea, klarna ja muut voisi hyvin vaatia asettaa jonkin ostorajan, minkä muutamin ei onnistuisi hetkessä, vaan esim. seuraavan laskutusen yhteydessä...
Miksi haet syytä aina nuorista, eikä firmoista jotka ovat epämääräisiä lainaajia ja aiheuttavat ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa 20-vuotiaista ja nuoremmistakin kykenee kyllä, riippuu kotitaustasta. Meidän nuoret ovat kaikki muuttaneet kotoa alaikäisinä ja pärjänneet hyvin. Samoin itse muutin ja mies myös.
ettekö rakasta lapsianne kun ajatte heidät pois kotoa?
Vika löytyy vanhemmista jos ei nuori osaa taloutta hoitaa. Osa nuorista ottaa kyllä asioista itse selvää ja oppii ilman opetusta, mutta rahankäyttö olisi hyvä oppia jo kotona tai maksaa se nuoren elintaso vielä sittenkin kun on muuttanut omilleen.
Itse köyhän perheen köyhänä lapsena pärjäisin todella hyvin taloudellisesti kun olin tuilla. Ensimmäisessä asunnossa ei tosin ollut kuin joitain omasta huoneesta saatuja huonekaluja ja muita sukulaisten almuja. Oman maun mukaista hankittiin sitten kun oli siihen säästetty, ei tosiaankaan kaikkea heti Ikeasta. Sama ollut myöhemmin, vain asunto ostettu velalla, muut käteisellä kun ollut rahaa.
Minulla ainakin meni juuri näin. En saanut kotona minkäänlaista talouskasvatusta enkä ymmärtänyt ollenkaan rahan arvoa. Muutin 19-vuotiaana omilleni ja jouduin nopeasti velkakierteeseen.
Opettakaa lapsillenne rahan käyttöä!
Siis muuttaa omilleen. Ap