Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies miksi haluat avioehdon?

Vierailija
08.09.2020 |

?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies ei ollut edes ajatellut asiaa, mutta minä vaadin avioehdon tekemistä. Se tehtiinkin avioeron varalle.

Meilläkin sama. Silloiset omaisuudet eivät olleet kummoisia.

Vierailija
22/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen muuten tehdä avioliitossa jo oltaessa vai menikö se juna jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies miksi haluat avioehdon?"

Koska 50/50 varojen jako erotilanteessa on täysin epäoikeudenmukainen, jos taloudellinen panostus yhteiseen talouteen on ollut yhteiselämän ajan 80/20 ja ajallinen panostus perheen/taloustöiden pyörittämiseen 50/50.

Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Vierailija
24/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä ihan missä vaiheessa tahansa.

Vierailija
25/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa mies vei todella paljon naisen omaisuutta. Siksi itse tekisin myös naisena avioehdon.

Vierailija
26/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen, jossa mies vei todella paljon naisen omaisuutta. Siksi itse tekisin myös naisena avioehdon.

No shit Sherlock :D 

Vierailija
27/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on järkevää ja oikeudenmukaista.

Vierailija
28/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö avioehto myös maistraattiin kopiona, ettei joku muokkaa niitä hyödykseen ja säno että näin sovittiin

Vierailija
29/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet ystäväni havahtuivat tekemään avioehdon vasta kun tiesivät, että ero on edessä ennen pitkää. Ovat vieläpä molemmat juristeja, mutta avioehdon tekeminen liittoa solmittaessa oli vain jäänyt aikanaan, vaikka olivat jo silloin sopineet keskenään että se tehdään.

Vierailija
30/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö avioehto myös maistraattiin kopiona, ettei joku muokkaa niitä hyödykseen ja säno että näin sovittiin

Avioehto pitää rekisteröidä samaan tapaan kuin ositussopimus. 

Vierailija
31/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on "vanhaa" rahaa ja varallisuutta, jonka halutaan pysyvän suvussa, olipa se sitten kummalla osapuolella tahansa. Moni pari ei tule ajatelleeksi sen pitemmälle kuin avioeroon. Kannattaisi miettiä, mitä tapahtuu, kun toinen kuolee ja kun molemmat ovat kuolleet. Mikä on silloin mahdollisten lasten asema. Säiluukö raha ja varallisuus edelleen suvussa? Osin sama koskee myös testamenttia. Siinäkin kannattaa miettiä asioita pitemmälle kuin vain toisen osapuolen kuolemaan.

Vierailija
32/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä voi tuosta vain muunnella. 

Vierailija
33/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi avioehdon jotta en voi olla oikeutettu sen taloon erotessa . Mies ei naimisiin mennessä tiennyt lesken asumisoikeudesta (ei ole suomalainen, kerroin kyllä ennen avioliittoa että lesken asumisoikeus on, väitti kivenkovaa vastaan) ja nyt kun on sen tarkistanut lakimieheltä niin hyvä ettei avioliiton mitätöimistä alkanut vaatia kun hänestä ei-suomalaisena on niin järkyttävää tämä lesken asumisoikeus 🙄 että minulla siis olisi oikeus asua meidän yhteisessä kodissa, joka paperilla on miehen, miehen kuoltua oman elämäni loppuun asti (ellei minulla olisi toista asuntoa mihin muuttaa). Miehen mielestä tämä on huutava vääryys koska hänen lapsillaan pitäisi olla oikeus muuttaa taloon miehen kuoltua . Siis ihan kun mies muka olisi nyt johonkin kuolemassa, mutta periaatteessa mun mieheni pitää lesken asumisoikeutta pöyristyttävän vääränä ja epäoikeudenmukaisena 😆🤔🙄 ensimmäinen ihminen kenet tunnen joka on tätä mieltä. Miehen lapset ei ole edes koskaan asuneet ko.talossa ja oman yrityskonkurssini vuoksi itse ainakin ajattelin että järjestely tehtiin että talo on vain miehen nimissä.. niin nyt repi pelihousunsa tästä lesken asumisoikeudesta kolme vuotta häiden jälkeen 🤣

Vierailija
34/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies halusi avioehdon jotta en voi olla oikeutettu sen taloon erotessa . Mies ei naimisiin mennessä tiennyt lesken asumisoikeudesta (ei ole suomalainen, kerroin kyllä ennen avioliittoa että lesken asumisoikeus on, väitti kivenkovaa vastaan) ja nyt kun on sen tarkistanut lakimieheltä niin hyvä ettei avioliiton mitätöimistä alkanut vaatia kun hänestä ei-suomalaisena on niin järkyttävää tämä lesken asumisoikeus 🙄 että minulla siis olisi oikeus asua meidän yhteisessä kodissa, joka paperilla on miehen, miehen kuoltua oman elämäni loppuun asti (ellei minulla olisi toista asuntoa mihin muuttaa). Miehen mielestä tämä on huutava vääryys koska hänen lapsillaan pitäisi olla oikeus muuttaa taloon miehen kuoltua . Siis ihan kun mies muka olisi nyt johonkin kuolemassa, mutta periaatteessa mun mieheni pitää lesken asumisoikeutta pöyristyttävän vääränä ja epäoikeudenmukaisena 😆🤔🙄 ensimmäinen ihminen kenet tunnen joka on tätä mieltä. Miehen lapset ei ole edes koskaan asuneet ko.talossa ja oman yrityskonkurssini vuoksi itse ainakin ajattelin että järjestely tehtiin että talo on vain miehen nimissä.. niin nyt repi pelihousunsa tästä lesken asumisoikeudesta kolme vuotta häiden jälkeen 🤣

Samaa mieltä miehen kanssa. Lesken asumisoikeuden vuoksi en avioidu, taloni kuuluu lapsille, ei rouva numero kolmoselle.

Vierailija
35/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä jos kummatkin suostuvat. Jos toinen osapuoli ei suostu niin ei pysty. 

Vierailija
36/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvisi. Nykylain mukaan oma omaisuus pysyy itsellä eron jälkeen. Siis ennen avioliittoa hankittu.

Älä annna väärää tietoa! Ei pidä paikkaansa!

Vierailija
37/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinen avioliitto päättyy joskus, viimeistään puolison kuolemaan.

Avioehdon pitäisi olla pakollinen.

Vierailija
38/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä jos kummatkin suostuvat. Jos toinen osapuoli ei suostu niin ei pysty. 

Ihan samoin ennen avioliittoa pitää avioehtoon olla kummankin suostumus. Ei sitä voi tehdä yksin.

Vierailija
39/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin avioehto ja keskinäinen testamentti kun oltiin oltu naimissa 6 vuotta ja lunastin perheyrityksemme vanhemmiltani. Asia oli ihan selvä juttu, molemmat pitää omat yritykset ja mahdolliset perinnöt, yhteinen omaisuus jaetaan tasan.

Keskinäisessä testamentissa määritellään mikä omaisuus jää lesken hallintaan ja mikä siirtyy lapsille. Tämä lähinnä niin kauan kuin lapset on alaikäisiä ettei tarvitse sotkea edunvalvojia fiman toimintaan jne.

Myös mahdolliset lasten ja lesken ( uudet) puolisot on rajattu pois omaisuudesta,.

Täysin järkijuttu ethdä avioehto.

Ja olemme siis olleet nyt 15 vuota naimisissa.

Vierailija
40/52 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen avioliitto menossa, ei avioehtoa. Ensimmäisestä jäin lapsettomaksi leskeksi, että päättyi kuolemaan kuten avioliiton kuuluukin. Jälkimmäisessä kummallakin jo reilusti omaisuuttakin, mutta ei ole ollut tarvetta ehtoihin. Yhteinen lapsi perii kaiken.