Kaverit unohtivat synttärini
Meillä on muutaman naisen porukka, ja me kaikki täytetään pyöreitä parin vuoden sisään. Ollaan järkätty toisillemme yllätysohjelmaa ym kivaa. Nyt kun alkoi yhden kaverin yllätyksen suunnittelu, tuli puheeksi, milloin mun pyöreät onkaan. Oli toukokuussa...
Kommentit (37)
Mulla kävi vähän samoin. Kavereille tämä oli sen verran noloa, että ovat vältelleet mua sen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhdistyksessä missä toimin aktiivisesti on pyöreitä muistettu aina kukilla ja lahjalla, niin tänä vuonna ei minua muistettu ollenkaan ja tuntui kieltämättä aika pahalle vaikka en muuten nyt korosta syntympäivääni.
Tuttavani on erään yhdistyksen entinen puheenjohtaja. Tapana on ollut käydä merkkipäivänä yöllä laulamassa. Hän oli varannut ruokaa ja juomaa 50 hengelle. Kukaan ei tullut. Ja tää oli ennen koronaa.
Mulla kävi nyt tää sama. Seuraava porukasta täyttää kesällä ja ihan varmasti yllätetään. En halua nolata muita muistuttamalla siitä, että minut unohdettiin
Täytin tammikuun lopussa 30. Vain yksi kaveri muisti. Välit on kyllä viilentyneet, kun muutin eri paikkakunnalle, mutta luulisi sentään tämmöisen asian muistavan. Tämä oli mulle viimeinen merkki siitä, että olisi ehkä aika etsiä uusia ystäviä!
Olen ehkä poikkeus mutta itse en juhli omiani ja rasitti yrittää muistaa aina muidenkin päivät. Siispä jätin hiljalleen onnittelematta muita, osa loukkaantui vaikka yritin ilmaista ettei munkaan synttäreitä tarvi muistaa, voitais olla kavereita ilmankin synttärijuttujakin!
Juuri tällaisten esimerkkien takia en edes yritä järjestää juhlia, enkä mainitse nykyään kenellekään.
Ja yksi säälittävimmistä asioista on aikuisten facebook syntymäpäivä maininnat.
Jotenkin surkeaa kerjäämistä ja huomionhakua.
Lopetin semmoisten onnittelemksetkin ihan äsken.
Vierailija kirjoitti:
Täytin myös 50v ja meillä jäi töissä kimppalahjat keräämättä nyt koronan takia. Kurjaa, vaikka toki ymmärrän.
Tämän takia en ole ikinä osallistunut työpaikan kimppa lahjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Täytin tammikuun lopussa 30. Vain yksi kaveri muisti. Välit on kyllä viilentyneet, kun muutin eri paikkakunnalle, mutta luulisi sentään tämmöisen asian muistavan. Tämä oli mulle viimeinen merkki siitä, että olisi ehkä aika etsiä uusia ystäviä!
Minäkin järjestin aikanani kolmikymppiset, ruokaa, juomaa, pientä ohjelmaa...kutsut lähetin ajoissa ja kaikki olivat tulossa. Kunnes saapui h-hetki eikä kukaan jaksanutkaan tulla. Ei ole tarvinnut tulla sen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
oikeastiko aikuisten pitäisi järkätä toisilleen synttäreitä tai edes tehdä niistä jotain tapahtumaa ennenkuin on kyseessä 50,60,70 jne ?
Ei pidä, mutta kun heillä on ollut kivana tapana. Saat relata.
ohis
Minkä tyyppistä yllätystä nyt korona aikana järjestätte?
Komppaan! Oma syntymäpäiväni on erään, perinteisesti perheen kanssa vietetyn juhlapyhän kanssa samaan aikaan, niin harvoin kukaan muistaa. Vanhemmat ja puoliso sentään. Pyöreitä tulee tänä vuonna täyteen, mutta ajankohta on tosiaan haasteellinen saada ketään vaikkapa juhlimaan.
Mulla on samassa kaveripiirissä syntymäpäivät parin päivän erolla toiseen kaveriin. Tämä toinen saa lahjat, hehkutukset ja synttärijuhlakyselyt etukäteen ja jälkikäteen. Minua ehkä muistetaan onnistella juuri ja juuri. Hyviä tyyppejä, odotan innolla ensi vuoden komekymppisiä - onneksi on muitakin kavereita ja perhettä.
Eihän tuollainen kivalta tunnu.
Kävi parivuotta sitten, että helmikuussa täytin 40v. Ilmoitin kavereille, etten pidä isoja juhlia, että kavereille sitten kesällä grillibileet. Ilmoitin päivänkin silloin jo valmiiksi, merkatkaa ylös - en erikseen lähetä korttikutsuja, mutta pari viikkoa aikaisemmin laittelen viestiä. Kaikki oli asian kanssa ok, näyttivät merkailevat puhelimiinsa jne.
Pari viikkoa aikaisemmin sitten lähetin muistutuksen asiasta. Meni viikko ja alkoi vastauksia tulla. Me ollaan mökillä, kuten aina kesät. - sen tiesin ja oletinkin ettei tule.. kun ei ole kristillisistä juhlista kyse. Jaa, me varattiin festariliput ja ajateltiin, että te vahtisitte meidän muksuja kys viikonlopun. - vai niin te ajattelitte... eräällä oli kuumat treffit nuoren rakastajansa luo jne.
Yhtäkään mun ystävää ei paikalla ollut. Pettäjä kaverin mies tuli paikalle. Mun ja miehen sisaruksia perheineen, jotka kutsuttiin viime tipassa. Hyvät grillibileet saatiin aikaiseksi. Meni hieman maku kavereihin, joten sen jälkeen enemmän on luottoa ollut sukulaisiin. Ei ne kaverit silloin helmikuussakaan huomioineet. Yksi onnitteli. ;)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisten esimerkkien takia en edes yritä järjestää juhlia, enkä mainitse nykyään kenellekään.
Ja yksi säälittävimmistä asioista on aikuisten facebook syntymäpäivä maininnat.
Jotenkin surkeaa kerjäämistä ja huomionhakua.
Lopetin semmoisten onnittelemksetkin ihan äsken.
Itsellä ei ole ollut FB ilmoituksia päällä koskaan. Ne joilla ne on, niin kyllä mun mielestä ovat oikeutettuja siihen "kerjäämiseen ja huomionhakuun". Ihmisiä selkeesti huomataan nykyään aivan liian vähän. Se koetaan heti jonain säälittävänä huomiohuo'aamisena.
Antaakaa niille tyypeille aikaanne. Edes se pieni FB hetki. Se voi toisille olla suurempi asia kuin edes ajattelee. Ei ole multa mitenkään pois, jos puoliminuuttisen käytän siihen onnitteluun. Jokainen ihminen ansaitsee tulla huomatuksi toisinaan, edes FB sitten, jos ette irl huomioi tai tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Toukokuussa oli korona. Ei kai tuolloin kukaan mitään synttäreitä miettinyt.
Juuripa silloin pitäisi miettiä. Ihmiset ovat lockdownissa olleet ja aika kituvia, etenkin nyt 2021 toukokuussa.
Ei voi olla vaikeaa muistaa kaveria(läheistä). Hänelle voi yllärinä vaikka tilata ruokaa, kukkia, viedä piknikille turvasäännöt muistaen.
Täytin myös 50v ja meillä jäi töissä kimppalahjat keräämättä nyt koronan takia. Kurjaa, vaikka toki ymmärrän.