Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen katkeruus

Vierailija
08.09.2020 |

Olemme seurustelleet miehen kanssa kolme vuotta. Pikkuhiljaa miehen puheisiin on alkanut tihkua katkeruutta, joka liittyy ehkä aikaisempiin pettymyksiin naissuhteissa ja myös epäluuloisuutta avioitumista, yhteisen kodin hankintaa ym.minusta normaaleja parisuhteen askeleita kohtaan. Miehellä on hirveän suuri tarve olla itsenäinen ja pelko siitä, että vien hänen rahansa. Itse olen aika pöyristynyt ja yllättynytkin tuosta hänen asenteestaan. Tulen täysin toimeen omillani, säästöjä ja sijoituksia on eli taloudellisesti en millään tapaa tarvitse häntä. Mulle nuo askeleet on tunnepuolen juttuja ja yhtälailla riskin ottaisin minäkin, jos vaikka yhteinen laina otettaisiin.

En tiedä kannattaako tuota miehen katkeruutta edes yrittää ymmärtää, vaan suorilta päättää suhde.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siltä netti pois. Taitaa hengata liikaa tällä palstalla lukemassa uulien lompakkoloisjuttuja. Tai vielä pahempaa - kirjoittelee niitä itse tänne.

Vierailija
2/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole tyytyväinen suhteeseen ja miettii muitakin vaihtoehtoja.

Ei tuossa vaiheessa suhdetta mitään vanhoja pettymyksiä käsitellä enää, tekosyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa vaiheessa suhdetta mitään vanhoja pettymyksiä käsitellä enää, tekosyitä.

No mies aktiivisesti itse ehdottaa yhteemuuttoa ja lapsen saamista, mutta en mä ala muuttamaan toisen omistamaan asuntoon. Ap

Vierailija
4/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismin kääntöpuoli. Olkaa nyt sitten itsenäisiä.

Vierailija
5/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt se ap:n ukko tuli palstalle ruikuttamaan.

Vierailija
6/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies on sanonut kun olet ottanut asian nätisti mutta suorasukaisesti puheeksi?

Sitä näissä aloituksissa aina ihmettelen, eikö näistä asioista ole JO keskusteltu kotona ennen kuin kysytään täältä neuvoa?? Eikö ihmiset puhu oikeista asioista ollenkaan?

Vierailija
7/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja voin olla jatkossakin, jos ei miehestä tasa-arvoiseen suhteeseen ole. Mieluummin kuitenkin jakaisin elämäni toisen kanssa. Ap

Vierailija
8/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies on sanonut kun olet ottanut asian nätisti mutta suorasukaisesti puheeksi?

Sitä näissä aloituksissa aina ihmettelen, eikö näistä asioista ole JO keskusteltu kotona ennen kuin kysytään täältä neuvoa?? Eikö ihmiset puhu oikeista asioista ollenkaan?

On puhuttu ja niistä on tullut riita (jolloin se katkeruus ja pelot on tulleet esiin selkeinä). Rauhoituttuaan on pyytyänyt anteeksi, mutta sitten taas riidellessä taas samat jutut. - ap

Vierailija
9/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies aktiivisesti itse ehdottaa yhteemuuttoa ja lapsen saamista, mutta en mä ala muuttamaan toisen omistamaan asuntoon. Ap

Eli yrittää saada sinut kiireesti nalkkiin. Ja sitten hyökkäykset alkavat toden teolla.

Vierailija
10/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Normaalia itsesuojeluvaistoa. Katos se on aika yleistä että ensin mennään naimisiin ja sitten eukko vie rahat.

Vierailija
11/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä se. Jätin itse tuon samaisen miehen 3 vuotta sitten. Luenet saanut jämöni. Tuo mirs ei tule muuttumaan juopon isösuhteensa vuoksi. Ikuinen katkeruus ja lopulta sinä saat olla syypää kaikkeen pahaan oloon. Mutta omapa on valintasi jos olet ns lähäririippuvainen.

"Alkoi taas tekemään mieli.." LoL

Miehen vinoutunut seksuaalisuuden korostaminen, mutta vain etäältä sairaalloista. Haluatko tuhlata elämäsi lassukkaan.

NO EI. ;)

Vierailija
12/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiitos.

Mies voi fantasioida perheestä, mutta ei kestä vastuuta. Lopulta sairas mustasukkaisuus ja kontrollintarve ja vaikkapa perhesurma, kun asiat eivät mene kässärin mukaan. Välttäisin. Ihminen, joka ei osaa luottaa toiseen ihmiseen ei ole parisuhdematskua. Näin se vaan on.

Vierailija
13/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus on myrkkyä. Pilaa ihan kaiken. Pahinta on että se kohdistuu sinuun vaikka sinussa ei ole mitään syytä. Jos mies ei kolmen vuoden jälkeen luota sinuun, hän ei luota ikinä.

Vierailija
14/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Normaalia itsesuojeluvaistoa. Katos se on aika yleistä että ensin mennään naimisiin ja sitten eukko vie rahat.

Avioehtokin on keksitty. Itsekin sen haluaisin. Mutta miehellä taitaa juuri olla tuollainen vanhanaikainen asenne, pahoin pelkään. Ap

Vierailija
15/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa että miehesi haluaa olla itse harjanvarressa, ja luulee että näin pystyy kontrolloimaan elämäänsä, johon myös teidän suhde liittyy. Hänellä on siis illuusio siitä että et voi "viedä hänen rahojaan" mikäli hän pitää niistä kynsin hampain kiinni. Voihan sitä keskustella illat pitkät ja koittaa kääntää miehen päätä, mutta itse turvautuisin lyhyeen monologiin, jonka jälkeen toteaisin että tämä suhde tällaisena ei ole minua varten. Mun mies, silloin kun puhuttiin yhteenmuutosta, oli vastahankaan, että "meillähän on hyvä näin". Sanoin että on hyvä joo, mutta kun nyt joudun pakkotilanteessa kuitenkin muuttaa tästä vuokrakaksiostani, niin jos muutan toiseen vuokrakaksioon, en lähde sieltä sitten sillä miehen valitsemalla hetkellä "hetken päästä" hänen kanssaan yhteen muuttamaan, ett äse on sitten siinä, ja minä asun siinä kaksiossani luultavasti vuosia. Mies oli katsos ajatellut että n. vuoden päästä voitaisiin ehkä muuttaa yhteen. Sanoin että vuosi on 365 päivää, enkä lähde etsimään ja vvaihtamaan kovalla vaivalla asuntoa sen takia että mies tarvitsee vielä nuo 365 päivää tietääkseen haluaako muuttaa kanssani vai ei, että antaa sitten olla..

Sama koski sormusten ostamista. Ei tarvitse mitään rinkulaa merkiksi rakkaudestaan. Epäilin ääneen että mies on varmaan hieman yksinkertainen, jos kuvittelee että rinkula olisi rakkauden merkki, ja muutoin rakkautta ei olsii. Samaan syssyyn tuli tietysti naimisiinmeno puheeksi, ja mies totesi olleensa jo naimisissa kerran, joten tietää mitä se on. Tuosta tuli minulla sanomista, ja totesin että jos kerran kanssani yhdessä oleminen on sitä samaa mitä muidenkin kanssa, niin sitten saa olla puolestani. Ollaan asuttu yhdessä nyt 4 vuotta. Mies on vonkunut naimisiin, mutta en ole itse ollut enää halukas. 

Mies tietä kyllä että olen menossa elämässäni naimisiin. Jossain välissä. Hänelle tekee ihan hyvää vuorostaan itse nyt vähän olla varpaillaan, ja haluta itse olal se kenen kanssa naimisiin menen.

Vierailija
16/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te näiden pelokkaiden suomalaismiesten kanssa viitsitte vääntää. Ottakaa ulkkari ja vuoden päästä olette naimisissa, äitejä ja asuntovelallisia yhdessä miehenne kanssa ilman mitään säälittäviä ehtoja. 

Vierailija
17/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet hänen rahansa? Kuulostaa todella oudolta, jos on perhettä tarkoitus perustaa. Meillä rahat on aina olleet yhteisiä. Samanlainen näkemys rahankäytöstä on tärkeää yhteiselämässä, joten siitä kannattaisi keskustella mitä mies tuolla rahojen viemisellä oikein tarkoittaa. Monet elävät suhteissa, jossa naisen rahat menevät lapsiin ja ruokaan, kun mies pitää kiinni omista rahoistaan tiukasti. Itselläni kyllä loppuisi tuollaiseen ymmärrys, pihiys on yhtä huono piirre miehessä kuin leväperäisyyskin rahankäytössä. Ellei rahankäyttö ole samanlaista, on se suhteelle huono ennusmerkki.

Vierailija
18/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin sanoa että miehesi haluaa olla itse harjanvarressa, ja luulee että näin pystyy kontrolloimaan elämäänsä, johon myös teidän suhde liittyy. Hänellä on siis illuusio siitä että et voi "viedä hänen rahojaan" mikäli hän pitää niistä kynsin hampain kiinni. Voihan sitä keskustella illat pitkät ja koittaa kääntää miehen päätä, mutta itse turvautuisin lyhyeen monologiin, jonka jälkeen toteaisin että tämä suhde tällaisena ei ole minua varten. Mun mies, silloin kun puhuttiin yhteenmuutosta, oli vastahankaan, että "meillähän on hyvä näin". Sanoin että on hyvä joo, mutta kun nyt joudun pakkotilanteessa kuitenkin muuttaa tästä vuokrakaksiostani, niin jos muutan toiseen vuokrakaksioon, en lähde sieltä sitten sillä miehen valitsemalla hetkellä "hetken päästä" hänen kanssaan yhteen muuttamaan, ett äse on sitten siinä, ja minä asun siinä kaksiossani luultavasti vuosia. Mies oli katsos ajatellut että n. vuoden päästä voitaisiin ehkä muuttaa yhteen. Sanoin että vuosi on 365 päivää, enkä lähde etsimään ja vvaihtamaan kovalla vaivalla asuntoa sen takia että mies tarvitsee vielä nuo 365 päivää tietääkseen haluaako muuttaa kanssani vai ei, että antaa sitten olla..

Sama koski sormusten ostamista. Ei tarvitse mitään rinkulaa merkiksi rakkaudestaan. Epäilin ääneen että mies on varmaan hieman yksinkertainen, jos kuvittelee että rinkula olisi rakkauden merkki, ja muutoin rakkautta ei olsii. Samaan syssyyn tuli tietysti naimisiinmeno puheeksi, ja mies totesi olleensa jo naimisissa kerran, joten tietää mitä se on. Tuosta tuli minulla sanomista, ja totesin että jos kerran kanssani yhdessä oleminen on sitä samaa mitä muidenkin kanssa, niin sitten saa olla puolestani. Ollaan asuttu yhdessä nyt 4 vuotta. Mies on vonkunut naimisiin, mutta en ole itse ollut enää halukas. 

Mies tietä kyllä että olen menossa elämässäni naimisiin. Jossain välissä. Hänelle tekee ihan hyvää vuorostaan itse nyt vähän olla varpaillaan, ja haluta itse olal se kenen kanssa naimisiin menen.

Go girl! Olisipa muillakin ihmisillä tämmöinen selkäranka. Säästyttäisiin monilta ongelmilta ja sydänsuruilta, kun kommunikointi on noin suoraa ja selkeää. 

Vierailija
19/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioehtokin on keksitty. Itsekin sen haluaisin. Mutta miehellä taitaa juuri olla tuollainen vanhanaikainen asenne, pahoin pelkään. Ap

Useimmiten kun mies sanoo (en tarkoita kaikkia naisia) että tehdään avioehto niin siinä vaiheessa eukko lähtee kun huomaakin ettei saa mitään. Lähdön syyksi sanoo ”luottamuksen puute”.

Vierailija
20/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla tai ainakin sinulla taitaa olla luottamuspulaa ja valtapelailua, ei oikein hyvältä kuulosta tuo miehen pitäminen varpaillaan. Monesti suhteet pilataan ihan itse pelkojen ja epävarmuuksien takia.