Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin treffeillä, oli huvittavaa miten....

Vierailija
08.09.2020 |

Mies rynnisti äkkiä ensimmäiseksi jonoon kahvilassa. Pelkäsi varmaan, että joutuu maksumieheksi jos menen ensin. Olin kyllä tietoinen, että on opiskelija, joten tietenkin oliain makaanut itseni, töissä kun käyn ja omat rahani tienaan.

Meinasi vaan kamalasti naurattaa tämä, asian ehkä olisi voinut hoitaa tahdikkaamminkin. Vaikka etukäteen sopia että kumpikin maksaa omansa. Ja miehen aloitteesta kahville mentiin.

N31

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette juoneet pelkkää vettä.         Se on terveellistä kun kuluttaa kaloreita.

Vierailija
22/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä aika pikkusieluiselta.

Kun itse kävin viimeksi treffeillä, mies odotteli kahvilan tuulikaapissa sään suojassa, ja olisi ollut siis valmiiksi lähempänä kassapistettä. Hän kuitenkin pysähtyi, viittasi minua menemään edellään ja tuli itse perässä. Jonossa hän sanoi muun juttelun lomassa, että hänen kotikasvatuksensa mukaan ensimmäisillä treffeillä mies tarjoaa. Tämä sanottiin siinä määrin jämäkästi ja lämpimästi, että ei olisi tullut mieleenkään jäädä väittelemään asiasta, vaikka yleensä maksankin kahvini itse. Ajattelin, että on niin pieni asia ettei kannata pilata hyvää tunnelmaa vänkäämällä.

Mies osoittautui suurisydämiseksi muutenkin, ja meille syntyi suhde, jossa yleisesti ottaen maksamme kulut puoliksi. Pieniä juttuja tarjoamme toisillemme puolin ja toisin.

Olen ollut myös treffeillä sellaisen miehen kanssa, joka vei minut kahvilaan jossa oli pöytiintarjoilu. Kun tarjoilija kysyi, miten lasku, sanoin: "Erikseen, kiitos". Tarjoilijan poistuttua mies myhäili tyytyväisenä, ja kertoi että jos olisin en olisi tarjoutunut maksamaan, hän olisi lopettanut treffit siihen paikkaan. En halunnut tavata häntä toista kertaa.

Tähän loppuun vielä palsta-autisteille aivopähkinä. Syy siihen, että en halunnut tavata jälkimmäistä miestä ei ollut se, että maksoimme kumpikin oman kahvimme. Keksittekö, mikä se syy siis oli? 

Et itse vaikuta juuri lämpimältä ja suurisydämiseltä, kun haukut muita ja pidät heitä automaattisesti tyhmempänä. Tuo mies ei menettänyt mitään.

Tällä palstalla tulee tällaisiin tarinoihin aina väärinymmärtäjiä huomauttelemaan, kuinka nainen on katala lompak koloi nen kun olisi halunnut miehen maksavan. Vaikka normaali ihminen ymmärtää, että siitä ei ollut kysymys. Ajattelin tällä kertaa jo ennalta mainita asiasta, jos se vaikka auttaisi näitä havaitsemaan oman väärinymmärtämisensä. Uskon, että ovat ihan ok ihmisiä eivätkä tahallaan ymmärrä väärin, ja tulkitsen siis väärinkäsitykset ennemmin autismista johtuviksi.

t. Itsekin jonkin sortin autisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslukijaa kirjoitti:

Jos sinä olisit mennyt ensin, niin ei olisi mitään ongelmaa? Ehkä kuvittelit koko asian? Ei ihme että olet sinkku.

No mielestäni kohtelisuussääntö naiset ensin olisi hyvä muistaa.

Ap

jännä tapa valikoida itselleen sopivat kohteliaisuussäännöt.

Tai no, eihän siinä mitään uutta ole oikeasti.

Vierailija
24/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieslukijaa kirjoitti:

Jos sinä olisit mennyt ensin, niin ei olisi mitään ongelmaa? Ehkä kuvittelit koko asian? Ei ihme että olet sinkku.

Ap

Herrasmiesmäisyys kuuluu diiliin kun nainen on sen arvoinen. Ei helmiä sioille.

Kaikki tuntemani herrasmiehet ovat herrasmiehiä aina, ei valikoiden. Mutta sinähän et olekaan herrasmies, vaan välillä sellaista epäonnistuneesti matkiva palstauli.

Vierailija
25/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis maksanut itsenin!

Ap

Moderni maksullinen nainen maksaa itsensä?

Vitsi vitsi. Jätä se sika, jos et ole vielä jättänyt.

Vierailija
26/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monet deitit halutaan sopia neutraaliin kohteeseen niin kuin kahvila, ja jossa joutuu heti läträämään rahojen kanssa, niin miksi ei voi sopia vaan jotakin ostoskeskuksen penkkiä tai puistoa tai meren rantaa tai mitä nyt vaan mielikuvitus voi keksiä, mutta jonnekin missä raha ei näyttele pääosaa. 

Tai sopia heti, että kumpikin maksaa kahvinsa kuin pohtia koettaako tuo tuossa nyt lusmuilla ja jättää tarjoamatta. Ja miksi ihmeessä lähdetään siitä, että mies maksaa? Olen pääosin aina tarjonnut kahvit deiteillä toiselle ja samalla vähän testannut ymmärtääkö se toinen ystävällistä elettäni, Pitääkö sitä itsestään selvänä? Onko hyväksikäyttäjäluonne? Vai miettiikö heti, että hänpä tarjoaa sulle seuraavalla tapaamisella vuorostaan kahvit?

Olen nainen, enkä tajua miksi miehiltä edellytetään kahvien tarjoamista. Emme enää elä patriarkaalisessa yhteiskunnassa, jossa mies vastaa kaikesta.

Vierailija
27/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse kävin viimeksi treffeillä, mies odotteli kahvilan tuulikaapissa sään suojassa, ja olisi ollut siis valmiiksi lähempänä kassapistettä. Hän kuitenkin pysähtyi, viittasi minua menemään edellään ja tuli itse perässä. Jonossa hän sanoi muun juttelun lomassa, että hänen kotikasvatuksensa mukaan ensimmäisillä treffeillä mies tarjoaa. Tämä sanottiin siinä määrin jämäkästi ja lämpimästi, että ei olisi tullut mieleenkään jäädä väittelemään asiasta, vaikka yleensä maksankin kahvini itse. Ajattelin, että on niin pieni asia ettei kannata pilata hyvää tunnelmaa vänkäämällä.

Mies osoittautui suurisydämiseksi muutenkin, ja meille syntyi suhde, jossa yleisesti ottaen maksamme kulut puoliksi. Pieniä juttuja tarjoamme toisillemme puolin ja toisin.

Olen ollut myös treffeillä sellaisen miehen kanssa, joka vei minut kahvilaan jossa oli pöytiintarjoilu. Kun tarjoilija kysyi, miten lasku, sanoin: "Erikseen, kiitos". Tarjoilijan poistuttua mies myhäili tyytyväisenä, ja kertoi että jos olisin en olisi tarjoutunut maksamaan, hän olisi lopettanut treffit siihen paikkaan. En halunnut tavata häntä toista kertaa.

Tähän loppuun vielä palsta-autisteille aivopähkinä. Syy siihen, että en halunnut tavata jälkimmäistä miestä ei ollut se, että maksoimme kumpikin oman kahvimme. Keksittekö, mikä se syy siis oli? 

Pikkarisi eivät kastuneet treffien aikana.

Ilmaisu pikkarien kastumisesta on lapsellinen, harvoin miehelläkään ensitreffeillä kahvilassa jöpöttää, joten voisiko jättää sen pois ja puhua aikuisten tavoin? Sen sijaan on ihan luonnollista kokea treffikumppani joko puoleensavetäväksi tai ei puoleensavetäväksi. Ja jos ei koe häntä puoleensavetäväksi eli sellaiseksi, jota tekisi mieli katsella, kosketella ja joskus aikanaan rakastellakin, niin ei siinä ole pohjaa parisuhteeseen.

Veikkaan, että tätä tuo kirjoittaja ei kuitenkaan tarkoittanut.

Vierailija
28/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itse vaikuta juuri lämpimältä ja suurisydämiseltä, kun haukut muita ja pidät heitä automaattisesti tyhmempänä. Tuo mies ei menettänyt mitään.

Tällä palstalla tulee tällaisiin tarinoihin aina väärinymmärtäjiä huomauttelemaan, kuinka nainen on katala lompak koloi nen kun olisi halunnut miehen maksavan. Vaikka normaali ihminen ymmärtää, että siitä ei ollut kysymys. Ajattelin tällä kertaa jo ennalta mainita asiasta, jos se vaikka auttaisi näitä havaitsemaan oman väärinymmärtämisensä. Uskon, että ovat ihan ok ihmisiä eivätkä tahallaan ymmärrä väärin, ja tulkitsen siis väärinkäsitykset ennemmin autismista johtuviksi.

t. Itsekin jonkin sortin autisti

Huvittavinta on, että näissä treffijankuttajissa on paljon sellaisia, jotka eivät todellisuudessa edes käy treffeillä.

Minun ensimmäiset treffini puolisoni kanssa olivat kävelytreffit. Jos se ei olisi hänelle sopinut vaan hän olisi vaatinut päästä kahvilaan niin olisin kyllä odottanut hänen myös maksavan. Syömään en sokko-ensitreffeillä edes lähtisi, siitä voisi tulla liian kiusallista. Parisuhteessa maksamme menot 50/50.

Vierailija
29/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska monet deitit halutaan sopia neutraaliin kohteeseen niin kuin kahvila, ja jossa joutuu heti läträämään rahojen kanssa, niin miksi ei voi sopia vaan jotakin ostoskeskuksen penkkiä tai puistoa tai meren rantaa tai mitä nyt vaan mielikuvitus voi keksiä, mutta jonnekin missä raha ei näyttele pääosaa. 

Tai sopia heti, että kumpikin maksaa kahvinsa kuin pohtia koettaako tuo tuossa nyt lusmuilla ja jättää tarjoamatta. Ja miksi ihmeessä lähdetään siitä, että mies maksaa? Olen pääosin aina tarjonnut kahvit deiteillä toiselle ja samalla vähän testannut ymmärtääkö se toinen ystävällistä elettäni, Pitääkö sitä itsestään selvänä? Onko hyväksikäyttäjäluonne? Vai miettiikö heti, että hänpä tarjoaa sulle seuraavalla tapaamisella vuorostaan kahvit?

Olen nainen, enkä tajua miksi miehiltä edellytetään kahvien tarjoamista. Emme enää elä patriarkaalisessa yhteiskunnassa, jossa mies vastaa kaikesta.

Ymmärrätkö että puhut noin kahdesta eurosta?

Vierailija
30/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nyt tyhmää kun alettiin valittamaan siitä kuka maksaa, kun tämä ei todellakaan se ongelma ollut. Ongelma oli junttimainen käytös ja toisen huomioon ottamattomuus.

Ap

Vierailija
31/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslukijaa kirjoitti:

Ap

Se oli silloin ennen tasa-arvoa.

Vierailija
32/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kahvilasta, ottaako lisukkeita ja miten usein ihminen käy treffeillä. 

Miehenä tarjoaminen antaa myös mahdollisuuden seurata miten toinen asiaan reagoi. Minusta on kohteliasta kiittää, mutta fifty-sixty käykö näin. 

Vierailija
33/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siitä silti saadaan merkityksellistä kuohuntaa. Ja onhan tuo nykyisessä deittikulttuurissa persiistä, että monet naiset edelleen odottavat miehen tarjoavan, vaikka muuten ollaan niin tasa-arvoa.

Ja tuolle kahvittelullekin tulee äkkiä hintaa satasia, jos deittailee sitkeästi ja keräilee vain kaverikortteja.

Vierailija
34/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tarjoaminen antaa myös mahdollisuuden seurata miten toinen asiaan reagoi. Minusta on kohteliasta kiittää, mutta fifty-sixty käykö näin. 

Jos kahvilassa käynti on ihmiselle tuollaista eurojen laskemista, ei kannata mennä kahvilaan eikä deittailla. Maksoi kuka hyvänsä. "Rahalla läträämistä", vai taivas... En ollut noin pihi edes työttömänä.

Vierailija
35/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siitä silti saadaan merkityksellistä kuohuntaa. Ja onhan tuo nykyisessä deittikulttuurissa persiistä, että monet naiset edelleen odottavat miehen tarjoavan, vaikka muuten ollaan niin tasa-arvoa.

Ja tuolle kahvittelullekin tulee äkkiä hintaa satasia, jos deittailee sitkeästi ja keräilee vain kaverikortteja.

Ei tasa-arvoa ole eikä sitä meidän aikanamme tule. Naiset joutuvat edelleen hoitamaan lapset ja kotityöt. Kenenkään ei hyödytä vedota tasa-arvoon missään asiassa.

Vierailija
36/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieslukijaa kirjoitti:

Ap

Se oli silloin ennen tasa-arvoa.

Kyllä pidän junttina miestä joka menee edelläni kun ensimmäisiä kertoja tavataan. Annan siis toisen mahdollisuuden, jännityksen piikkiin voi laittaa jotain juttuja. Kertoo luonteesta paljon mikäli on minä ensin. Yleensä tosin ei ole kannattanut, ensivaikutelma on pitänyt kutinsa.

Se on pieni, melkein huomaamaton juttu. Kuten se miten naisena otan miehen arjessa huomioon pienillä huomaamattomilla jutuilla. Se on tasa-arvoa.

Joku huutaa kohta lähdettä tai esimerkkiä. No, hoivaamispuolellehan se taitaa mennä. Huolehdin asioista joita mies ei edes huomaa elämästään puuttuvan, ennenkuin puutun itsekin. N50

Vierailija
37/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kahvilassa käynti on ihmiselle tuollaista eurojen laskemista, ei kannata mennä kahvilaan eikä deittailla. Maksoi kuka hyvänsä. "Rahalla läträämistä", vai taivas... En ollut noin pihi edes työttömänä.

Itse olen aina omani maksanut, ei ole ollut kynnyskysymys.

Ap

Vierailija
38/38 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo.