Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haenko vakituista paikkaa vielä kerran vai luovutanko?

Vierailija
08.09.2020 |

Olen tehnyt työnantajallani sijaisuuksia 8-9 vuotta, mutta en saa koskaan vakituista paikkaa. Ne menevät muille. Taas olisi yksi paikka avoinna, mutta en kehtaa enää hakea. Tunnen olevani maailman turhin ja paskin työntekijä. En kestä enää yhtäkään "kiitos mielenkiinnostanne, mutta ette kelpaa tälläkään kertaa, vaikka olette olleet meillä töissä vuosikymmenen" -viestiä.

Olen niin uupunut tähän tilanteeseen, etten jaksa enää. Jatkuva epäonnistuminen syönyt kaiken itseluottamukseni. Arvelen olevani vakavasti masentunut. Koko elämässäni ei ole enää mitään iloa. Stressi oireilee jo fyysisesti mm. kuumeiluna ja mahakipuna.

Makaan nytkin sängyssä itkemässä ja mietin jotain tekosyytä, ettei tarvitsisi lähteä töihin ollenkaan.

Haenko tuota yhtä paikkaa (ja lähinnä nöyryytän itseäni) vai luovutanko?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollisuus ja lojaalius ei valitettavasti ole mitään valuuttaa työnantajien suuntaan nykyään.

Vierailija
22/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en uskon,että valitsee sinua ikinä vakituiseksi kun ei ole sitä jo tehnyt.

Hae toiselle työnantajalle töihin .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot saanut tarpeekses ja sua on ketjutettu määräaikaisilla 9 vuotta niin ilmotat pomollesi että tämä on nyt sitten lain mukaan pysyvä työsuhde. Jos sitten potkii pihalle on laiton irtisanominen ja saat massia. Sitten vähän lepoa ja seuraavaan duuniin.

Vierailija
24/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. En ehtinyt vastaamaan aikaisemmin.

En ole ajatellutkaan tuolta kantilta, että olisin "liian hyvä" sijainen. Olen kyllä saanut palautetta ja kiitosta joustavuudestani ja tunnollisuudesta. Suostun kaikenlaisiin ja kaiken pituisiin pätkiin ja osaan melkein minkä tahansa yksikön hommat. En ole tajunnut, että oma ylikiltteyteni on kääntynyt minua vastaan. Haluaisin silti vakituisen paikan ja tuntuu pahalta, että kaikki muut menevät jatkuvasti ohi valinnoissa. Olen ajatellut, että hyvät ihmiset palkitaan vakituisella paikalla ja tällaista luuseria ja huonoa työntekijää roikotetaan pätkissä kunnes löytyy parempi tilalle. Yleisimmät tunteeni nykyään ovat ahdistus, itseinho, arvottomuuden tunne, itsesääli ja alakulo. Pelkään jatkuvasti, että minut potkitaan pellolle tai että pomot vihaavat minua.

Tuo voisi olla hyvä idea hakea jonnekin muualle. Hylkäys vieraasta työpaikasta ei tuntuisi varmaan yhtä pahalta, kun he eivät tunne minua eikä minulla ole mitään sidettä siihen paikkaan. En vieläkään tiedä, mitä teen tämän oman työni kanssa. Pelkään romahtavani lopullisesti, jos minua ei valita taaskaan.

Tämä stressi ja miettiminen alkaa jo vaikuttaa motivaatiooni ja työn mielekkyyteen. Työni tuntuu turhalta. Minä itsekin olen ihan turha työntekijä.

Ap.

Vierailija
25/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähän työnantajasi varmasti nämä mietteesi vakituisen paikan suhteen? Eli että jatkuvat määräaikaisuudet vaikuttaa susta sille, että sua ei arvosteta. Ja että miten tärkeää sulle on saada vakipaikka? Ja että aiot hakea muualle jos et saa vakipaikkaa.

Väännä nämä rautalangasta, äläkä vaan lähetä taas uutta hakemusta. Saa ne tajuamaan että tällä kertaa olet tosissasi, ja jonkun täytyy muuttua, tai sinä lähdet. 

Joskus pitää olla jämäkkä ja arvostaa itseään.

Vierailija
26/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maininnut toiveestani saada vakituinen työpaikka, mutta en ole kertonut mitään arvottomuuden tunteistani. Pelkään, ettei kukaan ota vakavasti tai sitten vaan joudun pois ja tilalleni otetaan uusi. En ole tiennyt, kuuluuko tästä työahdistuksesta mennä kertomaan työterveyteen vai jutella pomolle.

Ap.

Vierailija
27/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maininnut toiveestani saada vakituinen työpaikka, mutta en ole kertonut mitään arvottomuuden tunteistani. Pelkään, ettei kukaan ota vakavasti tai sitten vaan joudun pois ja tilalleni otetaan uusi. En ole tiennyt, kuuluuko tästä työahdistuksesta mennä kertomaan työterveyteen vai jutella pomolle.

Ap.

No älä sitten puhu noilla sanoilla arvottomuuden tunteesta. Sano vaikka tyyliin "jo se nyt on prkele että mua ei vakinaisteta, mitä helevetin pelleilyä tämä on!" Ja nyrkkiä pöytään. Ei tarvi olla nössykkä. 

Pointti on, että ne tajuaa että olet tosissasi ja vaadit enemmän.

Vierailija
28/28 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pitäisi kokeilla kovempia keinoja. :D Mutta ehkä aloitan yrittämällä keskustella asiallisesti. Joku muutos pitää tulla tai häivyn muualle.

Ap.