Kurjistuva työelämä
Olenko ainut joka on tehnyt tämän havainnon? Uskon että en.
Olen taloushallinnon alalla töissä ollut nyt kahdeksan vuotta ja koko ajan homma muuttuu vaan huonompaan suuntaan.
Halutaan lisää kasvua, mutta onko se oikeasti kannattavaa kasvua kun kaikki revitään meidän työntekijöiden selkänahasta? Asiakkaita hankitaan hinnalla millä hyvänsä sillä se, millä ajalla ne työt tehdään tuntuu olevan vain työntekijöiden ongelma. Sitten ihmiset tekee osa-aikaista, jää saikulle uupumuksesta, syntyy lyhyitä työsuhteita kun porukka uupuu jo sisäänajovaiheen aikana ja ongelmat kasautuvat.
Itse olen alle 30 ja jo kaksi burn outia takana. Välillä olen miettinyt haluanko enää tehdä töitä edes kun taloudellisen aseman parantamisen hinta on niin kova, että kun taloudellinen hyvinvointi kohenee niin elämänlaatu kärsii jo huomattavasti.
Tämän hetkisessä työpaikassani on sentään vielä pomo, jolla on inhimillisyyttä, mutta hänkin toimii johdon asettamien raamien puitteissa.
Mihin menet työelämä? Onko oikeasti työ enää tekijänsä mittaista vai onko käynnistynyt loputon pudotuspeli, jossa lopulta vain kaikki häviävät?
Millaisia fiiliksiä teillä muilla on?
Kommentit (3)
Olet tehnyt oikean havainnon, mutta missä on silti se talodellisen hyvin voinnin kasvu? Miksi se ei näy missään? Ainoastaan sen tavoittelemisen lasku näkyy työuupumuksena ja ennenaikaisesti heikentyneenä terveydentilana. Eräs kestävän kehityksen tavoite työpaikoilla on lisääntynyt jaksaminen ja työhyvinvointi. Nämä saattavat olla jopa kirjattuina organisaation arvoihin, mutta käytännössä niitä tukevat konkreettiset toimenpiteet on laiminlyöty täysin. Työssä jaksamisen arvo on tosiasiassa = 0.
pulinat poies ja työhön
kyllä kaikille työtä riittää
😶
Ihan samat fiilikset vaikka täysin eri alalla. Työn kuormittavuus kasvaa koko ajan, mutta palkkaa hilataan alas. Kiitosta ei tule koskaan, mutta tee yksikin virhe niin siitä huudetaan pitkään. Mulla myös takana jo kaksi loppuun palamista ja 15 vuotta alalla.