Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LINSSIEN VAIHTO SILMÄLASEIHIN

Vierailija
09.05.2023 |

Ostin silmälasit kaksi vuotta sitten. Näkö siitä huonontunut sen verran, että en televisiota katsoessa näe pienimpiä tekstejä. Ja nyt näyttää siltä, että olisin uusien silmälasien tarpeessa.
Maksoin viime kehyksistä 150€ siihen päälle vielä linssit 300€ eli yhteensä 450€
Olen jo kiintynyt silmälaseihini ja tuntuisi lannistavalta vaihtaa niitä. Ja tietenkin linssien vaihto vanhoihin kehiksyyn on myös ympäristöystävällisempää kuin ihan uusien ostaminen. Mutta ongelmani on se, että kehykseni ovat tosi ohuet. Pelkään, että ne saattavat mennä rikki linssien vaihto matkalla. Onko teillä kokemusta linssien vaihdosta kehiksiin. Kaikki tiedot on minulle hyödyllisiä. Kiitoz

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta uusien kehysten vaihto vanhoihin linsseihin onnistui. Sanka meni poikki niin jouduimme tällaiseen ratkaisuun.

Vierailija
2/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ihan perus-Specsaversilla vaihtamassa linssit kehyksiin. Tykkäsin vanhoista kehyksistä paljon, ja ne olivat hyvässä kunnossa, joten mitä niitä vaihtamaan. Yksiteholinssien vaihto maksoi muistaakseni noin 100-120 e. Koska kehykset eivät alunperin olleet Specsaversilta, minulle sanottiin, että vaihto tapahtuu omalla vastuulla. Kehykset olivat kuitenkin ihan ehjät kun hain lasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin sanottiin yhdessä optikkoliikkeessä, että kehykset voivat mennä rikki jos niihin vaihdetaan uudet linssit. Oli kuulemma haasteellinen muoto... Toisessa liikkeessä taas ei puhuttu sellaisesta mitään ja linssit vaihdettiin. Lopputulos oli hyvä ja olen käyttänyt samoja laseja sen jälkeen yli kymmenen vuotta.

Vierailija
4/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kehyksissä ole kuin yksi ruuvi per sivu, millä ne linssit on niissä kiinni. Miten ne siitä avaamisesta ja uusien linssien paikalleenlaitosta hajoaisi?

Vierailija
5/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kehyksissä ole kuin yksi ruuvi per sivu, millä ne linssit on niissä kiinni. Miten ne siitä avaamisesta ja uusien linssien paikalleenlaitosta hajoaisi?

Niin siis, jos ne kehykset eivät ole muovia ja täten kertakäyttöiset. Kyllä teräs tai titaani muutaman linssinvaihdon kestää.

Vierailija
6/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle paikallinen optikko sanoi, että linssien vaihtaminen vanhoihin kehyksiin on niin työlästä, että ei kannata. En kysynyt muualta, kun en ollut niihin kehyksiin suorastaan rakastunut.

Vierailija
7/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit viedään eteenpäin toiseen yksikköön, jossa linssit vaihdetaan. Ne kehykset voivat rikkoutua siitä kuljetuksesta.

Vierailija
8/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä muovisangatkin kestää linssien vaihdon Ongelma on vain siinä, että pelkät linssit tulee ainakin itselläni vähintään yhtä kalliiksi kuin kokonaan uudet lasitkin. Haluavat myydä pakosti kehyksiä mukana siten, että toisen linssin saa esim halvemmalla ja ilmaiseksi jos taas ostat pelkät linssit niin voi muodostua jopa kalliimmat kuin ostos kehysten kanssa. vähän semmoinen kertakäyttökulttuuri ja paljon sankajätettä

Vierailija
9/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit viedään eteenpäin toiseen yksikköön, jossa linssit vaihdetaan. Ne kehykset voivat rikkoutua siitä kuljetuksesta.

niitä missään kirjekuoressa lähetetä..

Vierailija
10/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ OLEN VAIHDATTANUT IHAN ONNISTUNEESTI LINSSIT VANHOIHIN LASEIHIN!!!

Vierailija
11/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne hajoa. Nykyisin on tarjolla kuukausimaksullisia sopimuksia joissa linssit vaihdetaan vanhoihin laseihin heti kun näkö muuttuu, sisältyy hintaan. Kyllä ne voi vaihtaa.

Vierailija
12/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä muovisangatkin kestää linssien vaihdon Ongelma on vain siinä, että pelkät linssit tulee ainakin itselläni vähintään yhtä kalliiksi kuin kokonaan uudet lasitkin. Haluavat myydä pakosti kehyksiä mukana siten, että toisen linssin saa esim halvemmalla ja ilmaiseksi jos taas ostat pelkät linssit niin voi muodostua jopa kalliimmat kuin ostos kehysten kanssa. vähän semmoinen kertakäyttökulttuuri ja paljon sankajätettä

Niihin sisältyy hiontamaksut ja jos vanhat kehykset, niin se hiontamaksu veloitetaan erikseen?

Tällainen uutinen löytyi muutaman vuoden takaa:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/01/27/miksei-silmalasilinsseja-saa-v…

Kannattaa asioida jossain pienessä optiikoliikkeessä, joka hoitaa hionnan itse, niin voi saada samaan hintaan linssien kanssa.

Vierailija
13/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle paikallinen optikko sanoi, että linssien vaihtaminen vanhoihin kehyksiin on niin työlästä, että ei kannata. En kysynyt muualta, kun en ollut niihin kehyksiin suorastaan rakastunut.

Saivat myytyä samalla uudet kehykset. Itselläni hieman kalliimmasta päästä kehykset ja hyvin on linssien vaihto sujunut. Ei kannata tyytyä sekundaan.

Vierailija
14/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikasta, että vaihtavatko vaiko eivät. Kyllähän siinä rikkoontumisen vaara voi olla, kun linssejä veivataan irti ja kiinni. Onko sulla varalaseja, että pärjäät vaihdon ajan? Voi mennä parikin viikkoa ja ne lasit pitää jättää sinne liikkeeseen.

Vierailija
15/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa linssien vaihtamisessa vanhoihin pokiin. Itse uusin linssit paikallisella optikolla ja hintaa tuli 200€. Viikossa oli linssit ja silmälasit valmiina.

Vierailija
16/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi halunnut myydä sulle myös uudet kehykset. Yksityinen optiikkoliike kyllä uusii linssit vanhoisin kehyksiin mukisematta.

Vierailija
17/23 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan sangoissa on vielä luettava sarjanumero yms tiedot niin sen mukaan saa linssit tilattua

Vierailija
18/23 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele laittamaan vanhoihin sankoihin kokemukseni perusteella.

Ei mitään takuuta, kun/jos niistä menee sanka poikki. Kalliiksi tuli Silhouettet.

Vierailija
19/23 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä uusia ohutsankaisia rillejä sitten saadaan rikkoutumatta selviämään kuljetuksesta?

Vierailija
20/23 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kokeilla tehdä itse ja sanoisin, että ei ole vaikeaa. Mulla meni ensimmäisen linssin hiomiseen ehkä 1,5h ja toisen kanssa turasin alle tunnin. Tarvitsee toki Dremelin ja hiekkapapereita, mutta itsekin olen tekijänä kaukana ammatilaisesta, joten luulisi onnistuvan muiltakin. Tilasin linssit Kiinasta luotettavaksi haukutulta toimittajalta hintaan 8e kappale kaikilla pinnoitteilla ja 1.67 ohennuksella.

Veikkaisin, että jos maksat ammattilaiselle, niin hänen pitäisi kyllä suoriutua koko hommasta varmasti tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi