Olen 26-vuotias ja asun edelleen äitini luona
Ystäviä minulla on vähän ja kaikki päivät vietän vain tietokoneen luona. Äitini harvoin yrittää potkia minua ulos, koska nähtävästi on kuitenkin hyvin äitimäinen. Nyt olisin tietty hyvin kiitollinen, jos hän olisi potkinut minut aikoja sitten ulos. En osaa mitään perustaitoja, kuten ruokaa laittaa. Onneksi tietääkseni moista ei ole vaikea opetella. Olen sellainen henkilö, joka ei liiku eteenpäin, jos ei joku työnnä takaapäin. Tämän takia olenkin neitsyt ja ystävien puutteessa. Muut ihmiset myös ahdistavat, mutta olen pikku hiljaa kai tulossa rohkeammaksi. Kunhan päätin avautua
Kommentit (53)
olet syrjäytynyt. kai peruskoulun jälkeen olet jotain tehnyt? Jos lukion niin hanki amk tutkinto. Jos amis mene töihin.
jos luopuu rahoistaan veron muodossa, niin sillon ne on valtion massei. kun valtio luopuu niista "sun masseista" ja antaa ne mulle toimeentulotukena niin sillon ne on mun eikä muitten masseja.
Hae ihmeessä opiskelemaan ja opettele äitisi kanssa kokkaamaan. Toivottavasti autat äitiäsi kotitöissä. Voisit vielä auttaa ruoanlaitossakin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:29"]
olet syrjäytynyt. kai peruskoulun jälkeen olet jotain tehnyt? Jos lukion niin hanki amk tutkinto. Jos amis mene töihin.
[/quote]
Eikö ilman amista voi saada työtä?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:34"]
Hae ihmeessä opiskelemaan ja opettele äitisi kanssa kokkaamaan. Toivottavasti autat äitiäsi kotitöissä. Voisit vielä auttaa ruoanlaitossakin.
[/quote]
Kokkaamaan voisi tosiaan opetella. Mitään kotitöitä en ole tehnyt
Onko sinulla pääomatuloja vai millä elätät itsesi?
Mielestäni vanhemmilla ei ole velvollisuutta majoittaa aikuista lasta ja suhtaudun tälläiseen hyvinkin nuivasti. Muutin itse pois kotoa omasta tahdostani 17v. ja asuin aluksi siskoni kanssa ( kävin tällöin lukiota). 18v. täytettyäni tein oman vuokrasopimuksen ja kävin myös töissä lukion ohella ( iltasiivousta) ja siitä sti olen pärjännyt omillani. Kerran eksyin seurustelemaan sellaisen miehen kanssa, jolla lapsi toisen naisen kanssa kuitenkin ja ikää yli 30v. ja tämä yhä asui vanhemmillaan ja oli, hmph, no sanotaanko vaikka että perästä vedettävä luuseri, joka nirsoilee jopa siitä, kun aamupala ei olllut täällä yhtä hyvä kuin äidillä. Ihmetyttää tälläinen ja ihmetyttää vielä enemmän, jos kotiin jäänyt ei ole edes ainoa lapsi. En seurustelisi enää tälläisten kanssa, mielummin joku itsenäinen ja omillaan pärjäävä, kuin aikuinen lapsi.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:38"]
[/quote]
Mitä minun pitäisi elättää? Asun äitini luona
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 17:30"]
Ystäviä minulla on vähän ja kaikki päivät vietän vain tietokoneen luona. Äitini harvoin yrittää potkia minua ulos, koska nähtävästi on kuitenkin hyvin äitimäinen. Nyt olisin tietty hyvin kiitollinen, jos hän olisi potkinut minut aikoja sitten ulos. En osaa mitään perustaitoja, kuten ruokaa laittaa. Onneksi tietääkseni moista ei ole vaikea opetella. Olen sellainen henkilö, joka ei liiku eteenpäin, jos ei joku työnnä takaapäin. Tämän takia olenkin neitsyt ja ystävien puutteessa. Muut ihmiset myös ahdistavat, mutta olen pikku hiljaa kai tulossa rohkeammaksi. Kunhan päätin avautua
[/quote]
Onko sulla diagnosoitu esim. sosiaalisten tilanteiden pelkoa? Mulla tuo on, mutta auttaa tosi paljon, jos käyt luotettavan ihmisen kanssa asioimassa. Pikkuhiljaa oppii ja kykenee itsekin avaamaan suunsa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
eli elät tämän siivellä? Sossupummiksi siirtyminen tästä on jo iso askel, joutuisit hoitamaan itse omat asiasi tällöin, vaikkei ne työt maistuisi edelleenkään. Säälin äitiäsi.
[/quote]
[/quote]
Siis millä maksat osuutesi talouden ruokamenoista, vuokrasta, sähköstä, puhelin- ja nettikulut, vaatteesi ja muut hankintasi?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 17:30"]
[/quote]
Onko sulla diagnosoitu esim. sosiaalisten tilanteiden pelkoa? Mulla tuo on, mutta auttaa tosi paljon, jos käyt luotettavan ihmisen kanssa asioimassa. Pikkuhiljaa oppii ja kykenee itsekin avaamaan suunsa.
[/quote]
Ei ole diagnosoitu, mutta varmaan ainakin lievä tuollainen minulla on. Seurassa tietenkin uskaltaa enemmän, mut yksin sitä joutuu kuitenkin useammin olemaan.
[/quote]
[/quote]
Onko äitisi yhtään puhunut sinulle, miten ihminen yleensä aloittaa oman, itsenäisen elämänsä? Katsos kun yleensä ihminen muuttaa peruskoulun jälkeen omilleen, jonka jälkeen koulutuksen saatuaan hankkii itselleen työn ja oman asunnon, sillä rahalla, mitä työstään saa.
Jos et ole käynyt peruskoulun jälkeen koulua, voit aina mennä esimerkiksi siivoustöihin tai kaupan kassalle, niistä minäkin työni aloitin 15-vuotiaana. Ilman koulutusta ei kannata haaveilla hyvästä työstä - tosin kaupassakin voi olla mukavaa olla töissä ja raha riittää vuokraan ja elämiseen. Mikset kokeilisi, mikä sinua estää?
Itseäni hävettäisi olla äidin luona tuon ikäisenä. Etkö ajattele, miten muut sinut näkevät? Eikö sinua hävetä, kun äitisi tekee ruoat ja siivoaa sinun puolestasi? Äitisi on vanha ja väsynyt, hän on jo sinun eteesi tehnyt riittävästi kasvattaessaan sinut 18-vuotiaaksi asti. Mikset halua antaa äidillesi vapaata ja rentouttavaa elämää ilman AIKUISEN lapsen passaamista?? Hän on sen ansainnut, eikö?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:00"]
[/quote]
[/quote]
Siis millä maksat osuutesi talouden ruokamenoista, vuokrasta, sähköstä, puhelin- ja nettikulut, vaatteesi ja muut hankintasi?
[/quote]
En tietenkään maksa mitään
Korjaus, muuttaa omilleen siis usein lukion / ammattikoulun jälkeen, kun on 17-18, opinnot aloittaessaan yliopistossa / amk.ssa tai suoraan töihin siirryttyään :)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:03"]
[/quote]
[/quote]
Onko äitisi yhtään puhunut sinulle, miten ihminen yleensä aloittaa oman, itsenäisen elämänsä? Katsos kun yleensä ihminen muuttaa peruskoulun jälkeen omilleen, jonka jälkeen koulutuksen saatuaan hankkii itselleen työn ja oman asunnon, sillä rahalla, mitä työstään saa.
Jos et ole käynyt peruskoulun jälkeen koulua, voit aina mennä esimerkiksi siivoustöihin tai kaupan kassalle, niistä minäkin työni aloitin 15-vuotiaana. Ilman koulutusta ei kannata haaveilla hyvästä työstä - tosin kaupassakin voi olla mukavaa olla töissä ja raha riittää vuokraan ja elämiseen. Mikset kokeilisi, mikä sinua estää?
Itseäni hävettäisi olla äidin luona tuon ikäisenä. Etkö ajattele, miten muut sinut näkevät? Eikö sinua hävetä, kun äitisi tekee ruoat ja siivoaa sinun puolestasi? Äitisi on vanha ja väsynyt, hän on jo sinun eteesi tehnyt riittävästi kasvattaessaan sinut 18-vuotiaaksi asti. Mikset halua antaa äidillesi vapaata ja rentouttavaa elämää ilman AIKUISEN lapsen passaamista?? Hän on sen ansainnut, eikö?
[/quote]
Välillä hän on yrittänyt pakistaa, mutta seuraavana päivänä hän on kuitenkin palannut takaisin huolehtivaan moodiinsa. Töihin tosiaan haluaisin nyt päästä, mutta ei niitä huonoimpiakaan kaikki saa. En tosin ole kauheaan moneen paikkaan hakenut, koska olen hyvin laiska. Kauheasti minua ei hävetä, koska elän täällä purkissa. Tämä purkki on oma maailmani ja tavalliset lait eivät siihen päde. Ystäviähän minulla on vain muutama ja heitäkin näen parhaimmillaan kerran kuukaudessa.
Olet jämähtänyt työttömäksi lapsuudenkotiisi. Oletko kuitenkin tilanteeseen pääosin tyytyväinen vai haluaisitko periaatteessa lähteä omillesi? Mitä mieltä äitisi on asiasta? Entä isäsi ja mahdolliset sisaruksesi?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:09"]
Oletko ns. lassukka?
[/quote]
En ole ehtinyt edes tuohon asti, koska ihmisiä olen vältellyt hienon tehokkaasti
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:21"]
Ap, oletko mahdollisesti entinen koulukiusattu?
[/quote]
Olin vain ilman ystäviä. Kiusaamista en kokenut tai huomannut