Kerroin kavereille meneväni naimisiin poikaystäväni kanssa..
he eivät vastanneet mitään! Ei siis yhtään mitään! vaihtoivat puheenaihetta! Keskustelu meni tyyliin
minä: ollaan tässä suunniteltu häitä ja ajateltiin pitää ne ensi kesänä, ollaan siis menty kihloihin :)
kaveri: aha. me ajateltiin mennä tässä joulun alla tallinnassa kaymään.
Ei nyt tarvi polvistua ja huudella hurraahuutoja mutta olis kiva jos joku onnittelis, no yks onnitteli mutta siinäpä se olikin. Yksi kaveri sanoi että heidän mielestään se on ihan turha instituutio. Vaikka ei itse menisikään naimisiin niin miksi pitää pahoittaa toisen mieli. Miksi niin moni kaveri ignoorasi koko jutun? En usko kateuttakaan koska hyvin kaikilla kavereillani menee, luullakseni onnellisissa suhteissa ovat.
Ihmeellistä!!
Kommentit (37)
Jännä, kyllä minä onnittelen ihan puolituttujakin tuollaisen uutisen jälkeen. Ovatko kaverit itse naimisissa? Joitakin tuollainen uutinen vaan kirpaisee, jos itselläkin on naimisiinmeno ajankohtainen asia, mutta kaveri "ehtii" ensin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 16:23"]
Joitakin tuollainen uutinen vaan kirpaisee, jos itselläkin on naimisiinmeno ajankohtainen asia, mutta kaveri "ehtii" ensin.
[/quote]
No ei kai sentään? Ei kuitenkaan mistään kovin persoonallisesta ideasta ole kyse? :)
Ja ap:lle, kummalta kyllä kuulostaa. Kyllähän normaalisti ystävät tommoseen reagoi. Enkä todellakaan minäkään tällä tarkoita mitään ylenpalttista. Mutta jotain. Ihme kavereita?!
Eivätkö tykkää poikaystävästäsi?
Oletteko seurustelleet vasta vähän aikaa?
Tuntevatko poikaystävääsi?
Eka kerta kihloissa, oltu yhdessä n. kolme vuotta eikä ole mikään väkivaltainen tai muuten huono mies vaan mukava, normaali asiallinen mies. Kolmenkympin molemmin puolin ollaan eikä lapsia ole vielä. Ei meidän suhteessa mitään sellaista hälyttävää pitäisi olla.. Jotkut kaverit on naimisissa, ja nekin suhtautui jotenkin kylmästi. Minunkin mielestä tosi outoa, koska itse onnittelen kyllä kaikkia jotka aikovat mennä naimisiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 16:27"]
Eivätkö tykkää poikaystävästäsi?
Oletteko seurustelleet vasta vähän aikaa?
Tuntevatko poikaystävääsi?
[/quote]
Tykkäävät ja monesti vietetään kaveriporukalla aikaa yhdessä. Ainoa asia, miksi voisin itse suhtautua näin olisi, jos tietäisin että kaverin mies pettää tms. ja silti on menossa naimisiin. Mutta ei mulla mitään sellaista ole tiedossa, mies on ollut hyvä ja luotettava, luulisin..
ap
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 16:23"]
Joitakin tuollainen uutinen vaan kirpaisee, jos itselläkin on naimisiinmeno ajankohtainen asia, mutta kaveri "ehtii" ensin.
[/quote]
No ei kai sentään? Ei kuitenkaan mistään kovin persoonallisesta ideasta ole kyse? :)
Ja ap:lle, kummalta kyllä kuulostaa. Kyllähän normaalisti ystävät tommoseen reagoi. Enkä todellakaan minäkään tällä tarkoita mitään ylenpalttista. Mutta jotain. Ihme kavereita?!
[/quote]
No niin uskomattomalta kuin kuulostaakin niin kyllä :) Joillekin se on vaan elämää suurempi asia olla ystäväpiirinsä ensimmäinen morsian, samoin ensimmäinen äiti jne.
No onpa outo juttu. On vain tilanteita, joissa kuuluu sanoa "onnea". Minä tapasin sattumalta vanhan kaverini ollessani raskaana. Takana oli seitsemän vuoden suhde, lapsi oli toivottu, olin vajaa 30-vuotias eli ei mitään yllättävää pitänyt olla siinä että lapsi on tulossa. No niin vaan kaverini kommentti oli että "joo mä kuulinkin tän, hmm, erikoisen uutisen". Ei sentään yhtä paha kuin jotkut jotka saavat vastaavassa tilanteessa kuulla "miten siinä nyt noin kävi" ja "aiotko pitää sen".
Kateutta voi olla, vaikkei siihen olisi järkevää syytä.
Voihan se olla mahdollista, että olisivat kateellisia, mutta on sen verta ilkeää olla huomioimatta että tekisi mieli jättää hääkutsu niille laittamatta :(
On lapsellista mutta onko tuollaiset oikeita kavereitakaan..
ap
Minä myös veikkaisin, että ystäväsi (vaikka haluamattaankin) tunsivat kateuden piston ja eivät saaneet aikaiseksi onnitella. Oli syy kuitenkin mikä tahansa, olisi ollut kohteliasta kiinnittää isoon elämäntapahtumaasi huomiota. Huomasin itsekin kihlautuessani, että joidenkin ystävien oli hieman hankala vilpittömästi onnitella ja en voi tuomita heitä siitä, sillä siihen oli varmasti syynsä. Tärkeintä oli, että eivät jättäneet aivan täysin huomiotta. (en siis itsekään halunnut pitää asiasta isoa haloota, mutta tottakai kerroin ystävilleni) Tuota tapahtunutta ei voi kukaan enää korjata, mutta ystävyyshän mitataan nyt siinä, kuinka ystäväsi suhtautuvat asiaan jatkossa. Voi olla, että alkushokin jälkeen heidän käytöksensä normalisoituu.
Kuitenkin, onneksi olkoon ja nauttikaa kihlattuina olemisesta! Tämä aika on jo itsessään ihan parasta. :)
No jos kertoo menevänsä naimisiin, niin ei siitä tarvitse onnitella. Onnitteluihin on aihetta jos a. on mennyt kihloihin tai b. on mennyt naimisiin. Jos menee naimisiin ilman kihloja, ei ole syytä onnitella ennen vihkimistä.
Anteeksi nyt mutta eikö miehelläsi ole mitään elämää ilman sinua? Ei käy koskaan kavereiden luona? Ei harrasta mitään ilman sinua? Minusta ei kuulosta lainkaan miltään unelmasuhteelta, ehkä kaverisikin ajattelee niin? Onko miehesi syrjäytynyt lapatossu vai sinä ilkeä pirttihirmu?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 19:18"]
No jos kertoo menevänsä naimisiin, niin ei siitä tarvitse onnitella. Onnitteluihin on aihetta jos a. on mennyt kihloihin tai b. on mennyt naimisiin. Jos menee naimisiin ilman kihloja, ei ole syytä onnitella ennen vihkimistä.
[/quote]
Miten voi mennä naimisiin ilman, että ensin kihlautuu? Avioliittolain 1 §:n 1 momentti: "Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet."
Mä epäilen myös sitä ettei kaverisi pidä miehestäsi, oli syyt mitkä tahansa. Jostain syystä kaverisi ei halunneet teeskennellä edes onnellista sun puolesta ja siihen on varmasti syynsä, varsinkin mitä parempia ystäviä ovat sulle.
Minullakin on ystävä jolla on huono mies, kaveri on umpirakastunut eikä tajua että metsään menee... en onnittelisi jos kertoisi että menevät naimsiin, en vain pystyisi teeskentelemään onnellista.
En usko kateuteen ystävien kesken, helpoihan sun on siihen uskoa mutta minä en usko että kyse on siitä vaan ihan muusta. Jotain teillä on pielessä.
Minulle kävi noin, kun kerroin ystävälleni raskaudestani. Vaihtoi heti puheenaihetta. Tuskin on kateellinen. Onkohan tämä kovinkin yleistä?
Ikäsi? Ystäviesi ikä? parisuhteenne kesto? Lasten lukumäärä?