Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämä verbitön viestintä on saanut alkunsa:

Vierailija
18.10.2013 |

"Minä en tule mukaan, koska päänsärky"

"Mutsi pakotti laittamaan pipon, koska pakkanen"

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 15:24"]

Tämä on läppä joka menee ohi.

[/quote]

Eiku

Tämä menee ohi, koska läppä.

Vierailija
2/40 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähti liikkeelle Homma-foorumilla käyttöön otetusta sanonnasta "...koska rasismi". Ts. annettiin ymmärtää, että monet asiat, kuten neekeri-sanan käyttö,  ovat Suomessa kiellettyjä, koska niiden kautta julkituodaan rasismia. Hommalle käytäntö oli kopioitu jenkeiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin ärsyttävä tapaa kirjoittaa/puhua, että tekis mieli huutaa ja vetää daijuun ihmisiä, jotka tota tapaa käyttävät.

Vierailija
4/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on puhetapa, jota itseään nuorekkaana pitävä työkkärin täti käyttää mm. sen ohella, että käyttää sanaa "pahvit" viittaamaan sekä todistuksiin (joita asiakkaiden pitää esittää) että asiakkaisiinsa... Koska... pahvit ;P

Vierailija
5/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo aikaa kirjotella pitkii lausei, koska #yolo.

Vierailija
6/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ärsyttävintä on juurikin tuollaiset aloituksen sivulauseen tyyppiset kohdat, joissa "koska X". Tuo saa kyllä ihmiset vaikuttamaan todella typerille, jos pitää tuottaa jotain vähä-älyisten kieltä... Sama kuin ketä sanan käyttäminen kuka sanan tilalla, miksi ihmeessä? Myös yksi mikä kuulostaa ärsyttävälle on ilmeisesti jollain murteella sanottuna "vatta" jolloin tarkoitetaan vatsaa. Tyyliin "mun vatta on täynnä", kuulostaa joltain vauvalässytykseltä. Ei kait aikuiset ihmiset oikeasti käytä noita "ketä" ja "koska" ilmaisuja väärin, eiväthän? Tämä ihmiskunta on kyllä niin tuhoon tuomittu:D

Vierailija
7/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 14:48"]

Mistä tämä verbitön viestintä on saanut alkunsa?

[/quote]

Onko muuta vastausta kuin idiooteilta?

Vierailija
8/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Because of reasons. Fuck you, that's why.

Vierailija
9/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne, kun vatta on täysi, koska omnomnom.

Vierailija
10/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että nää tulee pitkälti siitä kun suomenkieli on niin pitkäselitteistä, enkku on paljon yksinkertaisempaa ja asioita saa sanottua paljon lyhyemmin, esim. kun täällä ihmeteltiin sitä peltokirjoitus kosintaa miksi englanniksi eikä suomeksi..

Vierailija
11/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 14:48"]

"Minä en tule mukaan, koska päänsärky"

"Mutsi pakotti laittamaan pipon, koska pakkanen"

[/quote]

Mä taas en ole nähnyt käytettävän tätä tällaisissa konkreettisissa yhteyksissä vaan silloin, kun tuota on käytetty, on viitattu johonkin suurempaan perustelujen sarjaan.

Tuo aloituksessa esitetty käyttö on siis itselleni ihan uusi, käyttöä olen nähnyt esimerkiksi, että "koska rasismi" tai "koska säännöt" tms. ja siis tuolla tavalla on viitattu kokonaiseen argumenttien sarjaan tai tavanomaiseen tapaan keskustella jostakin aiheesta ja tuo on ollut tapa referoida sanomatta pitemmällä lauseella esimerkiksi, että "koska tuo olisi tulkittavissa rasismiksi" tai "koska säännöt kieltävät".

Vierailija
12/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetan suomen kieltä ja toi on pitkään aikaan hauskin laina, mitä kieleemme on tuotu. toi menee pian ohi, mutta onneksi nettiin jää dokumentit.

Vierailija
13/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 01:41"]

Kaikista ärsyttävintä on juurikin tuollaiset aloituksen sivulauseen tyyppiset kohdat, joissa "koska X". Tuo saa kyllä ihmiset vaikuttamaan todella typerille, jos pitää tuottaa jotain vähä-älyisten kieltä... Sama kuin ketä sanan käyttäminen kuka sanan tilalla, miksi ihmeessä? Myös yksi mikä kuulostaa ärsyttävälle on ilmeisesti jollain murteella sanottuna "vatta" jolloin tarkoitetaan vatsaa. Tyyliin "mun vatta on täynnä", kuulostaa joltain vauvalässytykseltä. Ei kait aikuiset ihmiset oikeasti käytä noita "ketä" ja "koska" ilmaisuja väärin, eiväthän? Tämä ihmiskunta on kyllä niin tuhoon tuomittu:D

[/quote]

Tuhoon ollaan tuomitut, koska juurikin :D

Vierailija
14/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:30"]

opetan suomen kieltä ja toi on pitkään aikaan hauskin laina, mitä kieleemme on tuotu. toi menee pian ohi, mutta onneksi nettiin jää dokumentit.

[/quote]

Opetat suomen kieltä, vaikka et osaa relatiivipronominien käyttöä...

Vierailija
15/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:39"]

[/quote]tää on mun nettipersoonani. en halua olla liian tunnistettava. koska opiskelijat.

[/quote]

Vierailija
16/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:39"]

[/quote]tää on mun nettipersoonani. en halua olla liian tunnistettava. koska opiskelijat.

[/quote]

[/quote]

Miks sit paljastit opettavas, jos et halua, että tunnistetaan. Koska pätemisenhalu?

Vierailija
17/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ärsyttävältä kuulostaa myös kun sanotaan "kuulostaa ärsyttävälle". Se on "kuulostaa ärsyttävältä"!

Vierailija
18/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska av:lla ei kirjoittaa.

Vierailija
19/40 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:52"]

[/quote]

Ärsyttävältä kuulostaa myös kun sanotaan "kuulostaa ärsyttävälle". Se on "kuulostaa ärsyttävältä"!

[/quote]

Tuota ei ole normitettu, molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.

Vierailija
20/40 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:52"]

[/quote]

[/quote]

Tuota ei ole normitettu, molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.

[/quote]

Onneksi ei sentään "kuullostaa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän