Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä lapsettomuus vs. lapsellisuus -keskusteluista?

Vierailija
18.10.2013 |

Onko aiheesta sanottu jo kaikki tarpeellinen?

Mikä on aiheesta viimeinen totuus?

Onko jotakin jäänyt vielä sanomatta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko vapaaehtoisesta vai tahattomasta lapsettomuudesta? Ikinä ei mistään asiasta ole kaikkea sanottu, joka ihmisellä on oma totuutensa ja mielipiteensä.

Vierailija
2/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee mitä lystää, jokaisella oikeus valita millaisen elämän tahtoo. Meillä ei oikeutta sekaantua muiden valintoihin eikä painostaa tai ilkkua. Piste.

Ja moving on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankkaaja, johan yhden ketjun laitoit jo. Anna niiden tulla vanhemmiksi jotka haluaa ja elä sun omaa elämää.

Vierailija
4/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lapsettomuutta ja lapsiperhe-elämää vastakkaisina elämäntapoina. Lapseton elämäntapa voi olla seurausta sekä tahattomasta että vapaaehtoisesta lapsettomuudesta. Kysyin tätä, koska toisessa ketjussa joku väitti aihetta jo täysin loppuunkalutuksi. Minua se kiinnostaa edelleen kuten keskustelu kaikista muistakin erilaisista tavoista elää. -ap

Vierailija
5/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:13"]

Ihme jankkaaja, johan yhden ketjun laitoit jo. Anna niiden tulla vanhemmiksi jotka haluaa ja elä sun omaa elämää.

[/quote]

Miyä ketjua tarkoitat? Minulla on kyllä lapsia.  -ap

Vierailija
6/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten kyseisissä keskusteluissa ärsyttää se "itsekkyys"-kortti, joka vedetään aina ennemmin tai myöhemmin esiin. Se on tekopyhää. En usko, että kukaan hankkii tai on hankkimatta lapsia vain siitä syystä, onko se maailmaa, luontoa, yhteiskuntaa tms. yleistahoa kohtaan itsekästä. Lapsettomuuden puolustajat vetoavat siihen, että lapsettomuus on ekologista ja epäitsekästä väestöräjähtävässä maailmassa (mikä on ihan totta!). Lapselliset taas muistuttavat, että yhteiskunnassamme ei tulevaisuudessa ole veron- tai eläkkeenmaksajia, jos lapsia ei synny enempää (tämäkin on totta!). KUKAAN ei kuitenkaan oikeassa elämässään tee ratkaisua lastenhankinnasta vain näin humaaneilla ja velvollisuudentuntoisilla perusteilla. Ihan turha väittää niin! Kaikki ihmisen valinnat, suuntaan tai toiseen, ovat pohjimmiltaan itsekkäitä. Se vain on niin, ei se ole mikään synti, se on inhimillistä. :)

Vierailija
7/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hohhoijaa koko aihe. Joidenkin ihmisten maailmankuva sisältää hyvin paljon lokeroita, kun taas joidenkin hieman tai jopa paljonkin vähemmän. Kuulun itse tuohon jälkimmäiseen osaan ihmisiä. Ja olen lapsetonkin. Koetko nyt kovasti tarvetta tunkea minuakin johonkin ahtaaseen minulle sopimattomaan lokeroon? Voi, tee se mielessäsi, jos sinusta siltä tuntuu, mutta minä osaan siltikin antaa sinunkin olla rauhassa sellainen kuin tahollasi olet, ilman että minun tarvitse arvottaa sinua valintojesi perusteella oikeastaan yhtään mihinkään, suuntaan taikka toiseen.

Vierailija
8/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että usemapi olisi jäänyt lapsettomaksi. Niin paljon huonostikohdeltuja lapsia on Suomessa. Huostaanottoluvut hirvittää

On hienoa, jos joku uskaltaa tunnustaa, ettei hänestä ole äidiksi

Vierailija
9/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelut pidemmän päälle ärsyttävät, koska molemmilta puolilta löytyy ihmisiä, jotka hyökkäävät "vastapuolta" vastaan todella aggressiivisilla ja törkeillä argumenteilla. Olen samaa mieltä kuin 7, että käytännössä kaikki elämänvalinnat ovat itsekkäitä ja niin sen kuuluu mennäkin. Eri ihmiset haluavat elämältä eri asioita, joten pitäisi antaa ihmisten tehdä omat valintansa eikä olla heti hyökkäämässä ja kyseenalaistamassa.

Vierailija
10/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tästä aiheesta edes keskustella (väitellä) koska ne menevät niin ala-arvoisiksi kun jokainen kokee tekevänsä ainoalla oikealla tavalla ja ihmettelee miksi muut eivät tee hänen tavallaan??! Toiset eivät lisäänny ja toiset saavat vaikka sitten lisääntyä heidän puolestaan.

Vierailija
11/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:23"]

Toivoisin, että usemapi olisi jäänyt lapsettomaksi. Niin paljon huonostikohdeltuja lapsia on Suomessa. Huostaanottoluvut hirvittää

[/quote]

Toivon että lapsia suodaan niille joilla valmius pitää heistä hyvää huolta ja että heistä tulee tasapainoisia ihmisiä ja saavat hyväät eväät kotoa kun lentävät kotipesästä :)

Vierailija
12/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:07"]

Onko aiheesta sanottu jo kaikki tarpeellinen?

Mikä on aiheesta viimeinen totuus?

Onko jotakin jäänyt vielä sanomatta?

[/quote]

Mitä hittoa tuo "totuus" tuossa edes tarkoittaa?

Naurettavaa leimaamista.

Vierailija
13/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siinä ei kuule välttämättä ole ollenkaan siitä kyse, etteikö voisi olla hyvä vanhempi. Uskon että itsekin olisin aivan riittävän hyvä äiti omalleni, mutta voi silti olla, etten siltikään äidiksi koskaan aio tulla/tule. Tuo sinun kommenttisi on juurikin sitä ihan aivotonta lokerointia ja oikomista, mutta nyt mä en enää kommentoi mitään tähän enkä muihinkaan vastaaviin hölpönpölpönyleistänenkätajuamitäänsyvällisempääkuitenkaanmistään -ketjuihin. Ihan sama mitä joku random nainen minustakin ajattelee tai on ajattelematta.

Vierailija
14/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:45"]

[/quote]

Siinä ei kuule välttämättä ole ollenkaan siitä kyse, etteikö voisi olla hyvä vanhempi. Uskon että itsekin olisin aivan riittävän hyvä äiti omalleni, mutta voi silti olla, etten siltikään äidiksi koskaan aio tulla/tule. Tuo sinun kommenttisi on juurikin sitä ihan aivotonta lokerointia ja oikomista, mutta nyt mä en enää kommentoi mitään tähän enkä muihinkaan vastaaviin hölpönpölpönyleistänenkätajuamitäänsyvällisempääkuitenkaanmistään -ketjuihin. Ihan sama mitä joku random nainen minustakin ajattelee tai on ajattelematta.

[/quote]

Eli sinusta jokaisen kannattaa tehdä lapsia, vaikka ei välttämättä kokisi itseään hyväksi äidiksi.

Eli Eerikat ja muut..

Sano, mitä sanot, minusta on hyvä, jos joku uskaltaa olla tekemättä lapsia, jos kokee, ettei olisi hyvä äitinä.

Se on rohkea päätös, koska ulkopuoliset painostavat ja syyttävät itsekkäiksi.

Kuten eräs ystäväni sanoo, että hän tietää, että ei voisi antaa lapselle hyvää elämää, koska ei ole kokenut ikinä halua olla äiti. On vela ja olen mielipiteestäsi huolimatta ylpeä hänestä, että on ei ole tehnyt yhtään lasta ympäristön painostuksesta huolimatta

Vierailija
15/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että naiset - on sitten lapsia tai ei - todella paljon peilaavat elämäänsä ja vertailevat toisiaan sen kautta, onko äiti vai ei. On siis merkitsevä asia naisen elämässä. Mikä ärsyttää. Ei se, että lapset ja äitiys sinänsä on se merkitsevä (keille se nyt on), vaan se että mitä hyvää naisten asemalle tällaiseen keskittyminen edistää. Oikein korostaa kaikkien naisten "paikkaa" kodin asioiden hoitajana.

Olen myös huomannut, että joillain on tarve tällaiseen:

- lapseton kertoo, että häntä harmittaa jokin, (joka on harvinainen vanhemmilla). Johon äiti tulee sanomaan "juuri tämän takia tein lapsia" :D

- äiti kertoo, että häntä harmittaa jokin, (joka on lapsettomalle harvinainen). Johon tulee lapseton sanomaan "juuri tämän takia en tehnyt lapsia" :D

Noista paistaa tarve hakea tukea omiin valintoihin...

Vierailija
16/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ne jotka ovat tulleet vanehmmiksi ovat automaattisesti hyviä vanhempia?

Mielestäni kaikkien pitäisi käyttää tarkempaa harkintaa lasten hankkimisen suhteen, joidenkin lapsia nuo kuolleeksi pahoinpidellytkin ovat olleet, enkä heitä nyt hyviksi vanhemmiksi kehuisi.

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

Eli sinusta jokaisen kannattaa tehdä lapsia, vaikka ei välttämättä kokisi itseään hyväksi äidiksi.

Eli Eerikat ja muut..

Sano, mitä sanot, minusta on hyvä, jos joku uskaltaa olla tekemättä lapsia, jos kokee, ettei olisi hyvä äitinä.

Se on rohkea päätös, koska ulkopuoliset painostavat ja syyttävät itsekkäiksi.

Kuten eräs ystäväni sanoo, että hän tietää, että ei voisi antaa lapselle hyvää elämää, koska ei ole kokenut ikinä halua olla äiti. On vela ja olen mielipiteestäsi huolimatta ylpeä hänestä, että on ei ole tehnyt yhtään lasta ympäristön painostuksesta huolimatta

[/quote]

Vierailija
17/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 14:00"]

Sitä mieltä, että naiset - on sitten lapsia tai ei - todella paljon peilaavat elämäänsä ja vertailevat toisiaan sen kautta, onko äiti vai ei. On siis merkitsevä asia naisen elämässä. Mikä ärsyttää. Ei se, että lapset ja äitiys sinänsä on se merkitsevä (keille se nyt on), vaan se että mitä hyvää naisten asemalle tällaiseen keskittyminen edistää. Oikein korostaa kaikkien naisten "paikkaa" kodin asioiden hoitajana.

- lapseton kertoo, että häntä harmittaa jokin, (joka on harvinainen vanhemmilla). Johon äiti tulee sanomaan "juuri tämän takia tein lapsia" :D

- äiti kertoo, että häntä harmittaa jokin, (joka on lapsettomalle harvinainen). Johon tulee lapseton sanomaan "juuri tämän takia en tehnyt lapsia" :D

[/quote]

Aina sitä oppii uutta

Minun lapsettomat tuttuni eivät ole koskaan minulle noin vastanneet

Mutta nähtävästi joillekin tuollaista tapahtuu, koska ei kai kukaan tänne valehtele tai liioittele

Vierailija
18/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:31"]

Tarvitseeko tästä aiheesta edes keskustella (väitellä) koska ne menevät niin ala-arvoisiksi kun jokainen kokee tekevänsä ainoalla oikealla tavalla ja ihmettelee miksi muut eivät tee hänen tavallaan??! Toiset eivät lisäänny ja toiset saavat vaikka sitten lisääntyä heidän puolestaan.

[/quote]

Niinpä ja vaikea kuvitella miesten keskinäistä (uudestaan ja uudestaan) riitelyä aiheesta.

Vierailija
19/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli sinusta jokaisen kannattaa tehdä lapsia, vaikka ei välttämättä kokisi itseään hyväksi äidiksi.

Eli Eerikat ja muut..."

Siis kuka tuossa muka noin sanoi että jokaisen? Oletko sinä täystyhmä vai tyhmä? Sisälukutaito sinulta ainakin tuntuu uupuvan aivan täysin, mutta suu käy silti vaikkei sieltä mitään älykästä ulos. Jos mistään mitään ylipäänsä tajuat, koskaan, missään, niin yritä nyt ymmärtää että harvan ihmisen kohdalla tuokaan hankinko itselleni lapsia vai enkö -yksityisasia on mustavalkoinen ja ihan jyrkkä, eli usein se mihin ihminen sitten ryhtyy jos sitä siis vähänkään haluaa, onkin ihan riittävän oikea tie sitten sekin.

Itse ja vain itse sinä kuule olet eerikan äitipuoleen verrattavissa oleva kamala ihminen, koska muita alat sohia noin. Hyi mikä tyyppi sä olet.

Vierailija
20/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 14:05"]

[/quote]

Aina sitä oppii uutta

Minun lapsettomat tuttuni eivät ole koskaan minulle noin vastanneet

Mutta nähtävästi joillekin tuollaista tapahtuu, koska ei kai kukaan tänne valehtele tai liioittele

[/quote]

Tämän palstan viime päivien ketjuista kirjoitin, en irl jutuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä