työsopimus aina 2vko kerrallaan...
miten voi olla tällainen tilanne että töistä annetaan vain 2vko työsopimusta kerrallaan? Koska tällainen ihminen pitää lomaa? Miten edes voi pitää lomaa jos koko ajan on töitä? Katkeaako työsuhde jos haluaa pitää lomaa?
Kommentit (12)
Jos määräaikaisuuden syynä on esimerkiksi sairasloman sijaisuus, joka jatkuu aina kahden viikon pätkissä, niin on ihan laillinen pätkiä työsuhde noin.
Ketjuttaminen on kiellettyä. Se katsotaan vakituiseksi, jos jatkuu pitkään.
kiitos näistä mutta en silti tajua... kai pitää ruveta soittelemaan johonkin ja kysymään. Tuntuu kamalalta että ihmistä voidaan pitää töissä ilman lomia loputtomasti
ap
Tuossa linkissä kerrotaan niistä lomista. Eli kertyvät kuten kertyisivät, jos työsuhde olisi jatkunut yhtäjaksoisesti.
Jos sinulle maksetaan jokaiseen "lopputiliin" lomakorvaus, niin ilmoita pomolle/palkanlaskentaan että se ei käy!
Ota yhtetyttä liittosi, jos eivät usko.
Tuolle pitää olla jo TOSI hyvät perustelut. Vaikea keksiä mikä se perustelu olisi. Mutta siis loma kertyy ihan samalla tavalla kuin muissakin työsuhteissa ja se on lain mukaan pidettävä samalla tavalla kuin muidenkin (lomakauden aikana). Mutta kyllä mä ko. henkilönä alkaisin kattelemaan muita töitä, jos TA toimii noin, niin se ei ole ainoa asia mikä tuolla on pielessä...
Jos et kuulu liittoon niin liity heti!
kuulun liittoon, kiitos näistä vinkeistä.
Yritin lukea ja tajuta mahdollisimman paljon. Saan ilmeisesti liitosta vielä apua enemmän kun tilanne tulee ajan kohtaiseksi... rasittavaa tuo 2vko työsopparia, mutta mukava työ niin kauan kuin hommia riittää...
ap
Niin, siis sulel ei saa maksaa joka kahden viikon jälkeen lomia ulos, vaan kun työsuhde jatkuu keskeytyksettä, niin niiden pitää säilyä ja sitten ne pidetään lomalain mukaan. Teetkö ilta, vikonloppu tai yövuoroja? Maksetaanhan niistä normaalit lisät? Oikein?
ei ole iltaa viikonloppua eikä yötä. Eli jos olen ensi kesään asti töissä. Niin periaatteessa saan pitää lomaa? Olen aloittanut työt toukokuussa. Sitä ennen olin myös töissä mutta sairatuin ja työsuhde katkaistiin koska oli määräaikainen, sairasloman ajaksi
ap
Eihän määräaikaista työsuhdetta voi katkaista - ainakaan missään nimessä sairausloman vuoksi! Nyt ihan oikeasti heti yhteys luottamusmieheen/liittoon, ap ja tsemppiä!