Hankitaanko lapsia vai saadaanko niitä?
Kommentit (22)
Me hankittiin. Tietoisesti alettiin lasta yrittää ja sitten se jo pian kuuluikin. Varmaan kokemuskysymys - jos joku yrittää monta vuotta niin ehkä sitten puhuu ennemmin saamisesta. Tällä hetkellä ollaan tietoisesti hankkimatta.
Yritetään hankkia jos halutaan. Ei ne ole mikään lahja jonka saa tuosta vain yllättäin. Tai jos tulee yllättäin niin ei se usein kovin toivottu yllätys ole.
Nykyisin aborttimahdollisuuden ja lapsettomuushoitojen aikana voi jo sanoa, että lapsia hankitaan. Niitä ei enää vain "siunaannu" itsestään.
Onhan se hankkiminen vähän outo sana tuossa yhteydessä, tulee mieleen sellainen että käydään jostain ostamassa, en käytä yleensä tuota sanaa. Minä käytän ilmaisua tehdä lapsia, kyllä niitä jollain konstilla pitää aina tekemällä tehdä, ja sitten onnistutaan saamaan tai ei.
Meilläkin lapset "hankittiin", mutta uskonpa, että jos yritys olisi venynyt ja lapsensaanti ollut vaikeaa, niin kokisin itsekin, että olisin lapset nimenomaan saanut.
no sekä että. Jos suunnitellaan ja jätetään tietoisesti ehkäisy pois tai harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä se on hankkimista. Mutta jos esim. pariskunnalle on kerrottu että tuskin raskautuminen on mahdollista ja tulee raskaaksi mielestäni se on saamista. Enpä silti ole kuullut että kukaan olisi sanonut "hankittiin lapsi"
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:11"]
Nykyisin aborttimahdollisuuden ja lapsettomuushoitojen aikana voi jo sanoa, että lapsia hankitaan. Niitä ei enää vain "siunaannu" itsestään.
[/quote]
Kolmen keskenmenon jälkeen meillä yhä toivotaan sitä siunaantumista... tai mitä vaan ihmettä, millä se saataisiin pysymään kohdussa.
Jaa-a...päätettiin että haluamme lapsen/lapsia ja häiden jälkeen jätin ehkäisyn pois ja sitten hommiin ja melkein 2 vuotta sitä vauvelia sitten tekemällä tehtiin ja lopulta luojan kiitos vauva saatiin.
Toisen lapsen kanssa sama paitsi siinä 2 vuoden aikana oli alkuraskauden keskenmeno ja yksi tuulimunaraskaus.
Me yritettiin tehdä lasta monia vuosia tuloksetta. Lopulta kun kaikki lääketieteelliset keinot oli käytetty, saatiin kuin saatiinkin spontaanisti lapsi. Eli meidän näkökulmasta lapsi on saatu.
Minun mielestäni halutut lapset on hankittuja ja saadut on vahinkoja. Eli meillä kyllä puhutaan lasten hankkimisesta. Lasten teko on kuitenkin aika pitkällinen päätös.
Oliski niin helppo vain tehdä.-Päätänpäs tästä,että ensi kuussa olen raskaana.
Hei 13...
Teitä varmaan jo tutkitaan kun teillä on ollut 3 keskenmenoa mutta onko veren hyytymishäiriöt tutkittu?
Minulla on ollut vaikeuksia tulla yl. raskaaksi vaikka mitään "vikaa" ei löytynyt ja yksi keskenmeno on ollut.
Mutta molemmissa onnistuneissa raskauksissa oli outoja verenvuotoja ja myöhemmin selvisi että minulla on veren hyytymishäiriö.
Hankkiminen kai kuvaa sitä, että olen tietoisesti pyrkinyt saamaan ja saanut lapseni. Mutta voi puhua saamisestakin. Koe toki lahjaksi, ettäolen saanut lapset, jotka olen tietoisesti hankkinut.
Ex-miehen kanssa yritettiin hankkia. Eli (mun puolelta ainakin!) väkisin seksiä ovulaation aikoihin, yleensä muutamalla siiderillä ryyditettynä. Muuten ei seksiä ollenkaan. Plussa tuli, synnytin vauvan kuolleena. Suhde veteli viimeisiään muutenkin.
Seuraavalla kerralla lonkeroa, joitakin kuukausia myöhemmin, väkisin tsemppaamaan itsensä tunnelmaan, plussa parin viikon päästä. Ultrassa näkyi kaksoset, jotka menivät kesken muutamaa viikkoa myöhemmin. Ero miehestä.
Sitten tapasin uuden miehen, ehkäisy jätettiin pois ja nautittiin elämästä ilman paineita :) Nyt meillä on 7kk ikäinen ihana poika. Eli minun mielestäni lapsia todellakin saadaan, ei tehdä.
Kyllähän hankkiminen ja tekeminen on aivan eri asioita!
Jos sinä hankit auton, se on eri asia kuin se että teet auton.
Miksi ihmeessä lapsista puhutaan kuten heidät voisi käydä jostain ostamassa, ikävä kyllä jossain niin onkin.
No meillä on saamalla hankittuja.