Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apu akneen kun e-pillerit ja Roaccutan poissuljettu?

Vierailija
18.10.2013 |

Lopetin pillerit vuosi sitten, ja kova akne pukkasi taas päälle. Olen aiemmin syönyt pari Roaccutan-kuuria, mutta enää en niitä voi ottaa koska lapsi on toiveissa. Samasta syystä en tietenkään voi syödä myöskään e-pillereitä. Basironia olen käyttänyt, mutta se tuhrii kaikki pyyhkeet ja lakanat. Lisäksi iho hilseilee tosi paljon. 

Onko mitään muuta tehokasta lääkettä akneen? Olen jo yli 30-vuotias ja alkaa ottamaan nämä kipeät patit jo vähitellen päähän. Voin käydä myös ihotautilääkärillä, mutta antibiootteja en halua. Olen kuullut että niiden teho on huono ja itselläni on sen verran vatsavaivoja etten halua turhan päiten moisia vedellä. 

Ehdotuksia kellään? 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:15"]

Suolapesu ja kookosöljyä naamaan. Eli pese naama illalla suolalla ja jätä vaikka vähäksi aikaa vaikuttamaan, sitten kookosöljyä naamaan (hyvä ottaa myös sisäisesti).

[/quote]

Jos ihotulehdus on hormonaalista, eli näkee siitä, että patit ja paukamat tulevat ja parenevat samassa syklissä menkkojen kanssa, en usko että mikään ulkoinen tökötti tai hoito ihon pinnassa auttaa.  Tulehdus on syvemmällä. Valitettavasti. Mutta ap: n kannattaa tosiaan käydä ihotautilääkärillä keskustelemassa tilanteestaan.

Vierailija
42/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siis "hormoniacne" ja se skinoren-voide kyllä auttoi ja olen kärsinyt finneistä 15v.-41v.

Ja aina menkkojen jälkeen finnejä oikein pukkasi pintaa ja sitten kun sain taas ihon parempaa kuntoon tulikin taas menkat ja uusia finnejä.

Minulla on kaksi lasta ja raskauksien aikana iho oli hyvässä kunnossa kun ei ollut niitä pirun menkkoja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi ruokavalio kuntoon, eli valkoinen sokeri ja vehnä pois. Sitten karsit kaikki äkäiset pesuaineet pois, mitkä estävät ihon oman suojautumisen ja puhdistumisen. Seuraavaksi hae sinkkiä apteekista ja syö sitä hetken aikaa jopa vähän ylimääräistä. En suosittele mitään aknelääkityksiä, ne ovat kauheita myrkkyjä kuten e-pilleritkin.

Vierailija
44/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:31"]

Ihan ensiksi ruokavalio kuntoon, eli valkoinen sokeri ja vehnä pois. Sitten karsit kaikki äkäiset pesuaineet pois, mitkä estävät ihon oman suojautumisen ja puhdistumisen. Seuraavaksi hae sinkkiä apteekista ja syö sitä hetken aikaa jopa vähän ylimääräistä. En suosittele mitään aknelääkityksiä, ne ovat kauheita myrkkyjä kuten e-pilleritkin.

[/quote]

Tällaisella suosittelijalla ei kyllä itsellä ole ollut aknea..

Vierailija
45/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne, hormonaalinen, voi johtua myös esim. monirakkulaisista munasarjoista. Näet sitten, jos lasta ei ala kuulumaan. Meillä lapsettomuuslääkäri katsoi naamaani ja sanoi heti epäilevänsä monirakkulaisuutta ja se myös todentui ultralla. Eli voiteilla ja pesuaineilla ym. saa ehkä lievennettyä oireita, mutta ei välttämättä parannettua syytä!

Vierailija
46/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:31"]

[/quote]

Just tällaisten neuvojen jakelijat voisivat painua perseeseen. Et varmaan ole itse sairastanut koskaan aknea?

Vierailija
47/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:34"]

Akne, hormonaalinen, voi johtua myös esim. monirakkulaisista munasarjoista. Näet sitten, jos lasta ei ala kuulumaan. Meillä lapsettomuuslääkäri katsoi naamaani ja sanoi heti epäilevänsä monirakkulaisuutta ja se myös todentui ultralla. Eli voiteilla ja pesuaineilla ym. saa ehkä lievennettyä oireita, mutta ei välttämättä parannettua syytä!

[/quote]

Tämä on katsottu, ja gyne totesi että monirakkulaisuutta ei näyttäisi olevan. Mutta ilmeisesti sitäkään ei ihan ensi vilkaisulla välttämättä kunnolla näe, joten yllätyksiä voi vielä tulla. Katsotaan nyt mitä tämä prosessi tuo tullessaan. Sillä aikaa kokeilen sitä Skinorenia.

AP

Vierailija
48/48 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus! Se teki omasta ihostani täysin sileän :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi