Uusperhe ja huonejako
Meillä on yksi oma 1-vuotias lapsi, 2 lasta, jotka ovat 25% ajasta meillä ja 2 lasta, jotka ovat 50% meillä. Lastenhuoneita on kaksi, miten ne kuuluu teidän mielestänne jakaa oikeudenmukaisesti?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
1-vuotiaalle oma huone, koska on oma lapsi.
Sitten sumplitte niin, että 50% ja 25% paikalla olevat eivät ole koskaan yhtä aikaa paikalla ja voivat jakaa yhden huonen. Silloin siitä huoneesta jää vielä 25% omalle 1-vuotiaallenne leikkejä varten.
Kenen tavarat missäkin huoneessa? Saako ne omat tavarat olla koskaan rauhassa vai saako aina siivota toisen jäljiltä?
Ovatko nämä 25% ja 50% ikinä paikalla yhtä aikaa?
Nimittäin tehän voitte antaa jokaiselle lapselle (poislukien se 1-vuotias) oman huoneen.
Sitten vain sovitte, että 25% ja 50% lapset eivät ole koskaan samaan aikaan teillä. Kumpaankin huoneeseen omat kaapit sen huoneen asukeille.
Sitten kun kuopus alkaa vaatimaan itselleen omaa huonetta, joudutte muuttamaan isompaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette voi hankkia edes yhtä huonetta suurempaa asuntoa?
Koska miehen exälle maksetaan niin suuria elareita, ettei ole varaa (hän itse kyllä asuu isossa asunnossa kun tienaa huomattavasti enemmän kun mieheni) .
Ap
Ostakaa tilanjakajat ja jakakaa huoneet käyttöasteen mukaisesti.
50% siinä huoneessa 50% asuvalle, 25% siinä huoneessa 25% asuvalle.
Loput 25% voitte vuokrata vaikka säilytystilaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1-vuotiaalle oma huone, koska on oma lapsi.
Sitten sumplitte niin, että 50% ja 25% paikalla olevat eivät ole koskaan yhtä aikaa paikalla ja voivat jakaa yhden huonen. Silloin siitä huoneesta jää vielä 25% omalle 1-vuotiaallenne leikkejä varten.
Kenen tavarat missäkin huoneessa? Saako ne omat tavarat olla koskaan rauhassa vai saako aina siivota toisen jäljiltä?
Mitä? Eikö teillä opeteta siivoamaan OMIA jälkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehen exälle maksetaan niin suuria elareita, ettei ole varaa (hän itse kyllä asuu isossa asunnossa kun tienaa huomattavasti enemmän kun mieheni) .
Ap
Eksäkö se sen viidennen lapsenkin on halunnut?
Noh. Perusvaihtoehtojahan on muutama.
Tyttöjen huone + poikien huone. 1 v teidän kanssanne tai sitten siellä poikien huoneessa hillumassa, koska se on enimmän ajan tyhjillään.
Tytöillä omat huoneet ja kumpikin ottaa joka toinen viikonloppu pojan huoneeseensa. Tai sitten toinen tytöistä vaihtaa joka toinen viikonloppu huonetta.
Tytöille omat huoneet ja 1 v sinne kaveriksi toiseen ja pojat kerrossänkyyn teidän huoneesenne.
Minä antaisin tytöille omat huoneet, koska ovat jo koululaisia. Pojat saisivat yhteisen huoneen, jossa voisi olla myös vauvan leluja. Se olisi siis päiväkoti-ikäisten huone. Vanhemmille tehtäisiin tilanjakajakirjahyllyn avulla nukkumapaikka olohuoneeseen, jossa vauvakin voi nukkua. Silloin kun pojat ei ole paikalla, voisivat vanhemmat ja vauva halutessaan nukkua myös heidän huoneessaan, jossa voisi olla vuodesohva. Sisustus kuitenkin olisi lastenhuoneen tyylinen. Ja sitten koitatte saada isomman asunnon myöhemmin.
Asun itse kolmistaan kahden lapseni kanssa kolmiossa niin, että itse nukun olkkarissa.
Koululaiset tarvitsevat koulutyörauhaa. Teinit tulevat tarvitsemaan yksityisyyttä. Jokainen tarvitsee sängyn ja omat tavarat, joihin muut eivät koske. Kun tulee vuoroon yläkoulut, lukiot/ammattikoulut jne yksityisyyden ja rauhan tarve senkun nousee.
Se onkin jo todettu, että liian pieni asunto. Asunto pitäisi olla perheen koon mukaan, kun viisi lasta päättänyt yhdistää. Elämä on valintoja ja vastuuta valinnoista. Eli ihan ensin isompi asunto hakuun. Muu on väliratkaisua.
Lapset siis 1, 3, 5 ja 8 sekä 10. Viiden vuoden päästä 6, 8, 10 ja 13 sekä 15. Kymmenen 11, 13, 15, 18 ja 20.
Kouluikään saakka jaettu huone toimii, mutta viimeistään kouluiässä eivät leikki-ikäiset saa koululäksyjä häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On kyllä hävytön exä. Pitäisi ymmärtää pienentää lapsille tulevaa elaria siksi, että teidän rakkausrusina ja sinun lapset saisi omat huoneet. Fiksu jos olisi, kieltäytyisi elareista ja elätäisi lapsensa itse, kun on isompi asuntokin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli miten isoja? Peräti 150 e/lapsi?
Elatusvelvollisuus ihan oikeasti tarkoittaa sitä, että elättää omat lapsensa eikä oleta, että se toinen vanhempi on vastuussa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 huonetta nyt liki koko ajan tyhjillään kun teini-ikään ehtineet käyttäjät eivät kavereiltaan ennätä edes sovittuihin joka toinen vkl-tapaamisiin. Eli ei se "oma huone" välttämättä tarkoita, että lapset vierailisivat säännöllisesti enää teineinä. Ja huom: sama kaupunki kyseessä eli ei ole kyse siitä, että pitäisi matkustaa satojen kilsojen päähän...
Itse antaisin ap:n tilanteessa huoneet tytöille ja joka toinen vkl toinen tyttö luovuttaisi omansa pojille. Näin olisi tyhjäkäyttöä mahd. vähän. 1v ei tarvitse huonetta muutamaan vuoteen ainakaan.
Olisitko sinä halunnut lapsena olla tämä toinen tyttö?
Olisin voinut olla, jos tällä kikalla saisin suurimmaksi osaksi aikaa täysin oman huoneen! Vaihtoehtonahan tässä on, että AINA joutuu jakamaan huoneensa. Toki voi ne kundit olohuoneeseenkin asuttaa, esim. vuodesohvaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On kyllä hävytön exä. Pitäisi ymmärtää pienentää lapsille tulevaa elaria siksi, että teidän rakkausrusina ja sinun lapset saisi omat huoneet. Fiksu jos olisi, kieltäytyisi elareista ja elätäisi lapsensa itse, kun on isompi asuntokin
Niin tai miksi emme ehdottaisi, että tuo exän asunto olisi ap:n perheen käytössä silloin, kun kaikki uusperheen lapset ovat paikalla. Sieltä varmasti löytyisi kaikille oma huone ja inha exä voisi mennä vaikka hotelliin siksi aikaa. Pitäähän nyt sen verran lapsistaan välittää, että tarjoaa asuntoaan käyttöön.
Aikuiset väistävät olohuoneeseen, kun ovat epäonnistuneet asumisjärjestelyissä - eli asunto on liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elatusvelvollisuus ihan oikeasti tarkoittaa sitä, että elättää omat lapsensa eikä oleta, että se toinen vanhempi on vastuussa kaikesta.
Huomattavasti suurempia ja lisäksi ostaa vaatteet ja harrastusvälineet yms. vaikka ko. nainen parempituloinen sijoitusvarallisuutensa yms perusteella ja asuukin huomattavasti tilavammin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 huonetta nyt liki koko ajan tyhjillään kun teini-ikään ehtineet käyttäjät eivät kavereiltaan ennätä edes sovittuihin joka toinen vkl-tapaamisiin. Eli ei se "oma huone" välttämättä tarkoita, että lapset vierailisivat säännöllisesti enää teineinä. Ja huom: sama kaupunki kyseessä eli ei ole kyse siitä, että pitäisi matkustaa satojen kilsojen päähän...
Itse antaisin ap:n tilanteessa huoneet tytöille ja joka toinen vkl toinen tyttö luovuttaisi omansa pojille. Näin olisi tyhjäkäyttöä mahd. vähän. 1v ei tarvitse huonetta muutamaan vuoteen ainakaan.
En varmana olisi teininä/lapsena luovuttanut huonettani jollekin rasittavalle pojalle, joka tulee ja penkoo tavarani, lukee päiväkirjani, naureskelee rintsikoilleni, pyyhkii räkänsä lakanaani jne.
Tavaroille voi hankkia lukitun kaapin / pojat voi kasvattaa siten, ettei ne naureskele rintsikoille/ lakanat pojalla on tietysti omat itselleen... Miksi muuten oletat automaattisesti, että pojat sikailevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Huomattavasti suurempia ja lisäksi ostaa vaatteet ja harrastusvälineet yms. vaikka ko. nainen parempituloinen sijoitusvarallisuutensa yms perusteella ja asuukin huomattavasti tilavammin.
Ap
Ja sinä halusit persaukisen tyhmän miehen jolla on kamala eksä?
Ihan pe*seestä koko idea, tollanen revohka ja miniatyyrikämppä. Ap lle tärkeintä ne omat biologiset lapset ja toivoo vastausta että pojat voi olla vaikka vaatehuoneessa. Oikeesti ap ja miehensä parinvaihtajina voi nukkuu olkkarissa, ei ole lasten vika tämä sotku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elareiden määrittämiseksi on ihan laskukaavat - eivät ne ylisuuria koskaan siis ole vaan menevät ihan suhteessa. Se että exä tienaa ei poista nyxän vastuuta omista lapsista. Elareita on täysin lapsellista syyttää mistään. Aikuinen voi syyttää vain itseään ja omaa perhesuunnitteluaan. Jos exä tienaa enemmän, niin hän tietenkin asuukin leveämmin - pitäisikö sinunkin mennä töihin ja ihan omalla rahalla hankkia lisätilaa?
Jos kerran 50% on viikko-viikko periaatteella ja 25% on joka toinen viikonloppu (eli oikeasti noin 14.3%), niin nämähän voidaan oikeasti jakaa niin, että 50% paikalla olevat saavat sen toisen huoneen ja nämä 25% paikalla olevat sen toisen. Sitten kun 1-vuotias on niin vanha, että alkaa vaatia omaa huonetta, on aika muuttaa isompaan.