Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää millaiset arvot jollakin on?

Vierailija
17.10.2013 |

Mistä tietää millaiset arvot itsellä on? Käytös, puheet, tavat tietenkin kertovat mutta ne tulee tietämään vasta kun ollaan jo tuttuja, tapaillessa niistä ei vielä hirveästi saa tietoa. 383

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä etukäteen tai keskustelematta tiedäkään, ellei ole kuullut niistä jotain muuta kautta. Jos tapailet jotain miestä jonka suhteen sinulla on toiveita, kehotan ottamaan asiat puheeksi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
2/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiri ja perhe kertoo paljon! Toki niitä harvoin tapaa alkuvaiheessa. Puheet on puheita, mutta perhetausta vaikuttaa voimakkaasti siihen, millaisia asioita ihminen arvostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä.

Vierailija
4/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne otetaan puheeksi? Varsinkin jos on heikko käsitys omistakin arvoista?

Vierailija
5/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankäytöstä, kiinnostuksenkohteista, päivittäisistä valinnoista..

Vierailija
6/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen tietää mitä asioista ajattelee, mitä arvoistaa. En tiedä ollaanko tässä perustamassa parisuhdetta vai mitä? Mutta ei kauhean vakavaa parisuhdetta kannata harkita ennen kuin itse tietää millaiset on omat arvot.

Vierailija
7/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaillessahan sitä kai yleensä keskustellaan? Vai mitä sä tapaillessa teet? Eikä niitä nyt tarvitse mitenkään erityisesti "puheeksi ottaa", tuleehan ihmisen tavoitteet ja toiveet ja arvomaailma yleensäkin varsin helposti selväksi kun sen kanssa juttelee asioista.

Vierailija
8/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osaa mitenkään sanoittaa arvojani. No, tämä harrastaa jäsenkorjausta ja vaikuttaa ajankäytön ja puheiden perusteella lapsirakkaalta, mutta ehkä myös omahyväiseltä ja epäempaattiselta...

Vierailija
9/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tavoitteet ja toiveet? Mulla ei ole missään mielessä resursseja asettaa mitään tavoitteita tai toiveita elämäni suhteen. En mä kelpaa oikein mihinkään enkä kenellekään - joten eipä niillä miehen arvoillakaan sinänsä taida olla väliä, jos haluan parisuhteen, minun on otettava se mitä sattuu tarjolla olemaan...

Vierailija
10/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan ulkoasukin kertoo jotain arvoista, on hiukset leikattu viimeisen muodin mukaan, vaatteet merkkiliikkeestä vai kirpparilta.

Kulkeeko bussilla vai tuloihin nähden ihan liian kalliilla autolla, minkälaista työtä tekee, millainen on koulutus, miten suhtautuu koulutukseen, maahanmuuttajiin, vanhempiin ihmisiin, teini-ikäisiin, miten puhuu vanhemmistaan, sisaruksistaan, millaisia ovat ystävät, miten asuu, millaisista asioista haaveilee tulevaisuudessa. Tavallisista asioista en arvot muodostuu.

Vierailija
11/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:34"]

Mitkä tavoitteet ja toiveet? Mulla ei ole missään mielessä resursseja asettaa mitään tavoitteita tai toiveita elämäni suhteen. En mä kelpaa oikein mihinkään enkä kenellekään - joten eipä niillä miehen arvoillakaan sinänsä taida olla väliä, jos haluan parisuhteen, minun on otettava se mitä sattuu tarjolla olemaan...

[/quote]

Voi hyvä ihminen mikä asenne sulla on elämään! Mä varmaan vetäisin itseni jojoon jos noin huono elämä olisi.

Vierailija
12/14 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:34"]

[/quote]

Voi hyvä ihminen mikä asenne sulla on elämään! Mä varmaan vetäisin itseni jojoon jos noin huono elämä olisi.

[/quote]

No voi voi, sä voisit sitten tehdä niin. Minä en tee. Maailman ihmisistä varmaan useimmat joutuvat elämään elämää jota eivät välttämättä olisi valinneet, se ei tarkoita etteikö elämä voisi olla kuitenkin ihan hyvää. Minusta elämä välillä tuntuu vittumaiselta, ja sekään ei tarkoita etteikö elämässäni voisi olla myös hyviä asioita.

ap

Vierailija
13/14 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys.

Arvot tulee asioista, jotka on perustavanlaatuisesti itselle tärkeitä, esimerkiksi hyvät ihmissuhteet, terveys, ahkeruus, lojaalisuus, itsensä kehittäminen. Arvot näkyvät haaveissa tai siinä, mitä valintoja on tehnyt tai jättänyt tekemättä (esim. on joutunut valitsemaan joistain asioista ja siitä valitusta asiasta on tullut tärkeämpi).

Vierailija
14/14 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:24"]

Kai nyt jokainen tietää mitä asioista ajattelee, mitä arvoistaa.

[/quote]

Ei todellakaan tiedä. Usein näitä asioita joutuu selvittämään itselleen keski-iän kriisissä. Ihmiselle on ihan tavallista huomata, ettei oma elämä ole ollenkaan linjassa omien syvimpien arvojen kanssa. Tämä on keskeisin syy, miksi olemme onnettomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme