Haluan kouluun, en jaksa enää olla kotona
En saa mitään aikaiseksi ennen kuin on pakko. Haluan opiskelemaan jonnekin amikseen. Olisi ihanaa mennä joka päivä kuuntelemaan jotain opetusta, höpistä luokkakavereitten kanssa ja syödä ruokaa koululla! Mulla on aika hankalia terveysongelmia, mutta pitää puskea niiden läpi sen verran, että pystyy olemaan opetuksessa. Nyt pitäis keksiä vaan se ala ja saada joku paikka! Mitä alkaisin opiskella?
Kommentit (27)
No, mihin se sinun todistuksesi riittää? Se, kun ei riitä että valitsee vain alan ja menee.
Onko työkkärin ammatinvalintapsykologista mitään apua? Olen niin epätoivoinen kohta, että menen vaikka kuntouttavaan työtoimintaan, jos en pääse töihin tai opiskelemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sähköalalle.
Tää vois olla hyvä. Ei fyysisesti raskain. Ap
Sähköala olisi varma valinta, jos vaan omat kyvyt riittää. Töitä löytyy ja ammattilaisille kova kysyntä!
Vierailija kirjoitti:
Sähköala olisi varma valinta, jos vaan omat kyvyt riittää. Töitä löytyy ja ammattilaisille kova kysyntä!
Tyhmä kysymys, mutta mitä kykyjä sähköala erityisesti kysyy..? Ap
Parturi-kampaaja. Pääsee olemaan suht rennosti "salongin kuningatar".
Vierailija kirjoitti:
Mitä terveysongelmia?
Semmosia vikoja että esim ravintola-ala, varasto ja lvi olisi liian raskasta. Eli en pysty nostelemaan painavia asioita tai seisomaan ja kävelemään läheskään koko päivää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskea pitäisi osata.
Kannattaa valita ala joka kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskea pitäisi osata.
Riittääkö kymmeneen? Heh heh. Ei matikka ole paras alueeni, mutta kyllä se jotenkin onnistuu. Ap
Mee vaikka verhoilijaksi. Siinä saa istua.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kiinnosta erityisesti mikään. Haluaisin työn, joka ei ole erityisen vastuullista ja jossa voi olla ihmistenkin kanssa olemista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mee vaikka verhoilijaksi. Siinä saa istua.
Tuo oli hyvä idea! Aloituksessa en tajunnut kertoa, mutta käsitöissä olen ihan hirveän huono ja inhosin niitä aina koulussa. Tämä ei siis vaan onnistu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä terveysongelmia?
Semmosia vikoja että esim ravintola-ala, varasto ja lvi olisi liian raskasta. Eli en pysty nostelemaan painavia asioita tai seisomaan ja kävelemään läheskään koko päivää. Ap
Sähköalalla vaaditaan kyllä myös toimivaa kroppaa. Kiipeilevät tikkailla, konttaavat, työskentelevät ahtaissa paikoissa... Ei omaa kokemusta alalta, mutta mitä nyt olen seurannut sähkäreiden työtä niin oman kotini rempassa, työpaikallani ja tuolla milloin missäkin julkisissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kiinnosta erityisesti mikään. Haluaisin työn, joka ei ole erityisen vastuullista ja jossa voi olla ihmistenkin kanssa olemista. Ap
Kassa tai joku palvelutiskityöntekijä?
Valitsisin varmaan hotellialan tai ravintola-alan, esim tarjoilija tai hotellivirkailija jos ei olisi mitään rajoitteita. Eli aspa kiinnostaisi sinänsä ja kielitaitokin on aika hyvä. Kai joku merkonomi tai taloushallintokin olisi yks vaihtoehto. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa tai joku palvelutiskityöntekijä?
Periaatteessa joo, mutta myyjän töissä on se, että harjoittelut ja työpaikat yleensä sisältää kuorman purkamista ja kaikenlaista raskasta nostelua esim maitohuoneessa. En ole kauhean palkattava työntekijä, jos pystyn tekemään vain osaa kaupan hommista :/ Ap
Hotelli- ja ravintola-alalla saisit varmaan pätkää pätkän perään, ikäviä työaikoja ja olisit aina töissä, kun muilla loma.
Jos onnistut pääsemään johonkin lounasravintolaan, niin sitten eri juttu, mutta niihin on varmaan aika moni muukin pyrkimässä.
Sähköalalle.