Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan kouluun, en jaksa enää olla kotona

Vierailija
07.09.2020 |

En saa mitään aikaiseksi ennen kuin on pakko. Haluan opiskelemaan jonnekin amikseen. Olisi ihanaa mennä joka päivä kuuntelemaan jotain opetusta, höpistä luokkakavereitten kanssa ja syödä ruokaa koululla! Mulla on aika hankalia terveysongelmia, mutta pitää puskea niiden läpi sen verran, että pystyy olemaan opetuksessa. Nyt pitäis keksiä vaan se ala ja saada joku paikka! Mitä alkaisin opiskella?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä vaan kysyn et pääsisinkö sinne ammatinvalintapsykologille. Se kumminkin tietää, mitkä kaikki työt ja koulutukset sisältää mitäkin. Kiitos vastailijoille! Ap

Vierailija
22/27 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita ala joka kiinnostaa.

Ei minua kiinnosta erityisesti mikään. Haluaisin työn, joka ei ole erityisen vastuullista ja jossa voi olla ihmistenkin kanssa olemista. Ap

Kassa tai joku palvelutiskityöntekijä?

Periaatteessa joo, mutta myyjän töissä on se, että harjoittelut ja työpaikat yleensä sisältää kuorman purkamista ja kaikenlaista raskasta nostelua esim maitohuoneessa.

Joutuisit varmasti ravintolassakin purkamaan kuormaa ja kantamaan kolmea litran tuoppia yhdessä kädessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti enkä vittuillakseni kysyn, että mistä syystä lukio ja sen jälkeinen opiskelu ei ole vaihtoehto? Taloudelliset syyt, arvosanat eivät riitä sisäänpääsyyn vai tiedätkö että käytännön hommat ovat sinulle mielenkiintoisempia?

Mietin vain siltä kannalta, että jos terveysongelmat rajoittavat ruumiillista työtä niin lukio+AMK -pohjalta luulisi löytyvän enemmän mahdollisia ammatteja. Ammatinvalintapsykologin kanssa voit jutella tästäkin näkökulmasta.

Joka tapauksessa valtavasti tsemppiä sinulle AP, kuulostaa että olet motivoitunut ja sinnikäs, varmasti löydät sen oman alasi!

Vierailija
24/27 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ystävällisesti enkä vittuillakseni kysyn, että mistä syystä lukio ja sen jälkeinen opiskelu ei ole vaihtoehto? Taloudelliset syyt, arvosanat eivät riitä sisäänpääsyyn vai tiedätkö että käytännön hommat ovat sinulle mielenkiintoisempia?

Mietin vain siltä kannalta, että jos terveysongelmat rajoittavat ruumiillista työtä niin lukio+AMK -pohjalta luulisi löytyvän enemmän mahdollisia ammatteja. Ammatinvalintapsykologin kanssa voit jutella tästäkin näkökulmasta.

Joka tapauksessa valtavasti tsemppiä sinulle AP, kuulostaa että olet motivoitunut ja sinnikäs, varmasti löydät sen oman alasi!

Olen siis käynytkin lukion. Olen yrittänyt hakea yliopistoon aina välillä, mutta en ole päässyt. En oikein löytänyt sellaista hakukohdetta, mikä motivoisi tarpeeksi ja ehkä mulla ei ole sitä lukupäätä ja itseohjautuvuutta, mitä yliopistossa tarvitsisi. Se muutenkin jotenkin pelottaa, koska olen kuullut, että korkeakouluopiskelu on monelle terveellekin rankkaa.

Ammattikoulussa olisi ainakin riittävän rentoa, eikä suurta vaaraa pudota kärryiltä ym ihan vaan koska ei osaa tai jaksa... Mutta siinä se taas tulee vastaan, että monet aloista vaatii sitä ruumiillista kuntoa. Ehkä olet oikeassa siinä, että amk:sta voisi parhaiten löytyä jotain, mikä sopisi mulle. Ap

Vierailija
25/27 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita ala joka kiinnostaa.

Ei minua kiinnosta erityisesti mikään. Haluaisin työn, joka ei ole erityisen vastuullista ja jossa voi olla ihmistenkin kanssa olemista. Ap

Kassa tai joku palvelutiskityöntekijä?

Periaatteessa joo, mutta myyjän töissä on se, että harjoittelut ja työpaikat yleensä sisältää kuorman purkamista ja kaikenlaista raskasta nostelua esim maitohuoneessa.

Joutuisit varmasti ravintolassakin purkamaan kuormaa ja kantamaan kolmea litran tuoppia yhdessä kädessä. 

Joo, siis ravintola-ala on poissuljettua minulle juuri raskautensa takia. Sanoin, että muuten varmaan tekisin jotain tuollaisia hommia, kun ajattelin että se ehkä kuvaa mua ihmisenä jollakin tavalla. Ap

Vierailija
26/27 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs datanomi?

Vierailija
27/27 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs datanomi?

Tuo datanomin kuvaus kuulostaa aina kauhean ympäripyöreältä 😅 en ole kovin harrastunut tietokoneiden kanssa tai innostunut sellaisesta.. Voisihan sitäkin ehkä harkita/kokeilla. Ei se nyt älyttömän vaikeetakaan voi olla ja tosiaan pääsisi edes pois kotoa. Ap