Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "siivelläeläjäksi" haukkuminen ilkeyttä vai kateutta?

Vierailija
16.10.2013 |

Kuulin taas, että minua on haukuttu mieheni siivellä eläjäksi. En käsitä!

Mitä siivellä elämistä on se, että minä hoidan kodin (teen kotityöt sataprosenttisesti), teen ruoat valmiiksi, herättelen lapset aamulla kouluun, pienimmän saatan kouluun ja haen sieltä, tarkistan lasten läksyt, hoidan hammaslääkärit, harrastuksiin viemiset (no isä käy toisinaan lasten kanssa uimahallissa, koska haluaa) jne.

Mies tykkää työstään. Tekee pitkiä päiviä, mutta omasta halustaan. Ja tietenkin siksi, että pystyy tekemään, koska minä olen lasten kanssa! Ja kun mies tulee pitkän päivän jälkeen kotiin, hän saa rentoutua ja nauttia perheen seurasta, ei tarvitse alkaa siivoamaan tai tekemään ruokaa.

Minä tulen pienellä toimeen, en juurikaan harrasta ostoksillä käymistä tms. Mies maksaa asumiset ja ruoat suurimmaksi osaksi (itse saatan kyllä käydä lapsilisillä ruokakaupassakin silloin tällöin) ja mieheltä saan ruokarahojen lisäksi omiin menoihini n. 100 - 200 euroa/kk, ja se riittää täysin.

Ja mä olen nyt sitten siivelläeläjä! Miestäni on kuulemma säälitty! Mä en oikein ymmärrä miksi, onko kyseessä kateus vai ilkeys? Kun aikoinaan jäin kotiin, se oli meidän yhteinen päätös, mies oli ihan mielissään siitä että hän saa paremmin keskittyä työhönsä josta tykkää, ja pääsee "laistamaan" kotitöistä joista ei niin välitä. Mies ei ole ikinä vieläkään valittanut siitä, että olen kotona, eikä hän ole koskaan edes vihjaissut, että haluaisi minun menevän takaisin töihin. Ja minä viihdyn kotona mainiosti. Joten miksi muita ihmisiä järjestelymme jaksaa vaivata?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:47"]

Joskus mies tosiaan haluaa elättää perheen. Miksi siis ei? Miks stressata itteensä käydä töis jos ei oo tarvis.

[/quote]

Et eroa ollenkaan sosiaalipummista. Olet selkärangaton ihminen

Vierailija
22/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:49"]

Suomessa on vain yksi tapa miten perhe saa elää ja se on se että molemmat käy töissä. Muualla maailmassahan tuo nyt ei mikään erikoisuus ole, että vaimo on kotona. Itsellekkin ajankohtainen aihe. Kuopus on vuoden ja jo nyt alkaa tuntumaan, että on jotenkin noloa ja seliteltävää että olen kotona, mutta ketä varten tässä eletään? Jos tämä järjestely sopii miehelleni ja minulle ja lapset voi hyvin, niin piruako tuo kenellekkään kuuluu.

[/quote]

Sitten on turha valittaa ja pyytää yhteiskuntaa apuun kun mies jättää ja jäät tulottomaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se, niinkun monet, monet muut haukkumiset ovat vain sitä, että haukkuja on omaan elämäänsä tyytymätön, ja haukkumalla voi kuvitella itsensä ja elämänsä paremmaksi.

Vierailija
24/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:39"]

Tuskin tuota kukaan kadehtii. Kahden ihmisen tuloilla on paljon enemmän käyttörahaa. Itse en jäisi kotiin mistään hinnasta elämään miehen tuloilla. Mieheni ja minä olemme suurituloisia. He vain halveksivat elämäntapaasi enkä minäkään pidä sitä järkevänä.

[/quote]

Kuule, kaikille taas se ostaminen, ostaminen ja ostaminen ei olekaan mikään suurempi nautinto ja tavoite elämässä. Minä taas en ikinä vaihtaisi lasten kanssa olemista "käyttörahaan". En tiedä mihin sitä rahaa käyttäisin, kun nykyisellä elämäntyylillä saadaan kaikki mitä tarvitaan ja silloin tällöin ylimääräistäkin. Tuoko rahan tuhlaaminen turhuuten sinulle ihan oikeasti iloa ja enne kaikkea, kuinka kauan se nautinto kestää?

Eiköhän se kateutta ole lähes aina, jos ei ole kotona ollut tai ehkä joskus pikkuvauvan kanssa niin ajatellaan, että kotiäitinä voi lepäillä koko päivän eikä ole mitään velvollisuuksia. Jokainen ihminen on kuitenkin perusluonteeltaan laiska ja tällainen ajatus tuntuu toimeliaammastakin houkuttelevalta, vaikka sellaista elämää ei sitten todellisuudessa toki ikuisesti jaksa monikaan. Ja moni on kateellinen jo siksikin, että oma mies ei ikinä suostuisi moiseen ja valittaa vaimon rahankäytöstä vaikka tämä olisi töissäkin.

Meillä on työelämän suhteen sama tilanne kuin aloittajalla, tosin meillä on myös kotona iso talli niin, että jonkun on pakkokin olla täällä aina, ja tekemistä riittää siinä määrin, että teen aivan varmasti enemmän töitä kuin yksikään normaalissa palkkatyössä käyvä (joskin ilman palkkaa), eikä tosielämässä minua varmasti kukaan kadehdi siksi, että elämä on niin leppoisaa. Itselle tämä kuitenkin sopii, tykkään tehdä paljon ja saan tehdä omassa aikataulussa ja voin joustaa lasten menojen tai sairastumisten mukaan, ja ennen kaikkea olla heidän kanssaan (isommat ovat koulussa, pienin kotona). Täällä oikeassa elämässä en siis ole kuullut kuin ihmettelyä siitä kuinka jaksan kaiken, mutta nettipalstalla olen toki siivelläeläjä. Mikä on itselleni todella omituinen ajatusmaailma, koska ainakin meillä kyse on perheestä, jossa ei voi elää kenenkään siivellä vaan rahat on tarkoitettu kaikkien hyväksi. Samalla logiikallahan ne kotiäitien miehet vasta siivellä elävätkin, aika halpaan hintaan saavat kuitenkin siivouksen, ruuanlaiton, kaupassakäynnin, pyykinpesun ja lasten hoidon sekä kyydityksen. Nämä kun joutuisi kaikki ulkopuolisella teettämään tarvittaessa 24/7 niin ei ihan keskivertopalkka riittäisi. 

Mielestäni siivelläeläjä on sellainen, jolla ei ole sen läheisempää suhdetta "elättäjään" (esim. seurustelukumppani, kämppis tms.) eikä tee mitään sen toisen eteen. Mutta ei normaalissa perheessä oikein ole mahdollista elää kenenkään siivellä.

[/quote]

Kyllä on. Rahan voi korvata vaan raha. Jos et maksa omia kulujasi niin elät toisen siivellä. Niin yksinkertaista

Vierailija
25/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen perheen oma asia, miten tulot jaetaan. En tiedä, onko ilkeyttä vai kateutta, ainakin se on muiden asioihin puuttumista.

Vierailija
26/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole sitä haukkumista pitänyt minään muuna kuin tyhmyytenä.

Vierailija
27/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välttämättä ole vihjaissut että sun pitäisi mennä töihin, mutta kysy joskus mitä hän ajattelee siitä vaihtoehdosta että menisit töihin?

Vierailija
28/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:21"]

Heh,heh, vähänkö olis huono strategia kauppiaalla ja tarjoilijalla, jotka kieltäytyisi vät puhumasta mulle, kun tulen asioimaan: minulla nimittäin on rahaa ja kortteja, joilla maksaa, vaikka mies ne rahat tienaakin :) Ihan itse päätän, mitä hankin tai en. Ehkä joku hihanauha olis paikallaan, niin kaikki tietäis, miten kohdella, kun tulen asioimaan? Ja ap:lle: tietysti ne on kateellisia sulle!

[/quote]

Miksi joku olisi kateellinen luuserille? Jos aikuinen käyttäytyy kuin lapsi niin häntä pitää kohdella kuin lasta. Toisen siivellä eläminen on varmaan säälittävin asia maailmassa

Vierailija
29/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:33"]

Eiköhän se ole jokaisen perheen oma asia, miten tulot jaetaan. En tiedä, onko ilkeyttä vai kateutta, ainakin se on muiden asioihin puuttumista.

[/quote]

Jostain syystä nämä luuseri mammat kyllä vinkuun yhteiskuntaa apuun kun mies jättää ja he jäävät tyhjän päälle. Joten kyllä se asia kuuluu muillekkin koskka he sen loppupeleissä maksaa

Vierailija
30/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:32"]

Kyllähän se, niinkun monet, monet muut haukkumiset ovat vain sitä, että haukkuja on omaan elämäänsä tyytymätön, ja haukkumalla voi kuvitella itsensä ja elämänsä paremmaksi.

[/quote]

Ne jotka elättävät itsensä OVAT parempia ihmisiä kuin ne jotka elävät toisten siivellä.

Vierailija
31/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole siivelläeläjä, teet yhtä lailla hommia perheenne eteen kuin mieskin.

Vierailija
32/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne haukkujat ainakin ilkeitä näyttäisi olevan.

Vierailija
33/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilkeyttä eikä kateutta, vaan totuuden sanomista ääneen. Jos siivellä elämisessä ei olisi mitään hävettävää eikä mitään väärää, niin toisen kutsumista "siivellä eläjäksi" ei joutuisi miettimään onko sanoja ilkeä tai kade.

Vierailija
34/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:49"]

Mies ei välttämättä ole vihjaissut että sun pitäisi mennä töihin, mutta kysy joskus mitä hän ajattelee siitä vaihtoehdosta että menisit töihin?

[/quote]

Ai meinaatko, etten ole kysynyt? :-)

Hauska ketju.

Vierailija
35/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:53"]

[/quote]

Ne jotka elättävät itsensä OVAT parempia ihmisiä kuin ne jotka elävät toisten siivellä.

[/quote]

Jos nyt vain katsoisit peiliin ja miettisit omaa elämääsi ja sitä, miten voisit tehdä siitä parempaa, niin sinun ei tarvitse muita lyttäämällä yrittää korottaa itseäsi. Se ei oikeasti edes tee oloasi paremmaksi, vaikka luuletkin niin.

Vierailija
36/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:03"]

Ei ole ilkeyttä eikä kateutta, vaan totuuden sanomista ääneen. Jos siivellä elämisessä ei olisi mitään hävettävää eikä mitään väärää, niin toisen kutsumista "siivellä eläjäksi" ei joutuisi miettimään onko sanoja ilkeä tai kade.

[/quote]

Toki siivelläeläminen on huono asia, mutta sellaisen kutsuminen siivelläelämiseksi, mikä ei sitä ole, on pelkästään tyhmää.

Vierailija
37/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Rahan voi korvata vaan raha. Jos et maksa omia kulujasi niin elät toisen siivellä. Niin yksinkertaista

[/quote]

:DD Oletkos vähän yksinkertainen? Jos kerran rahan voi korvata vain raha, niin vietkö sinä työnantajallesi palkkasi edestä rahaa, että hän voi maksaa sinulle palkan. Ethän toki voi ajatella, että työlläsi ansaitsisit rahaa, ethän voi korvata sitä työnantajan menettämää rahaa muuta kuin rahalla.

Vierailija
38/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta maailmassa on vielä sellaisia miehiä, jotka haluavat, että nainen on kotona, hoitaa kodin ja lapset ja mies maksaa viulut. Jos tämä järjestely sopii molemmille osapuolille, niin ei muilla ole mitään sanomista asiaan.

Vierailija
39/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä osoittaa kasvatuksen puutetta puuttua millään tavalla pariskuntien yhteisesti sopimaan taloussyysteemin. Mieheni tienaa tarpeeksi koko perheen edestä ja tykkää siitä että koti ja lapset pysyvät tasapainossa minun ansiostani. Jos menen töihin meille tulee siivoja ja ruuan laatu muuttuu maukkaasta ja edullisesta kotiruuasta pahaan ja kalliiseen valmisruokaan. Kenelläkään ei ole aikaa lapsille. Sen mitä olen huomannut niinkulmakunnan työssäkäyvien äitien lapset viettävät meillä aikaa ja syövät myös jos pyydän pöytään, muuten saavat ruokaa vasta seitsemän jälkeen kun äiti on tullut töistä ja kaupasta (miksei muuten sitä kauppareissua voi tehdä KERRAN viikossa vaikka lauantaina????)  Meillä lapset menee seitsemältä jo iltapesulle. Meillä parisuhde ja perhe kukoistaa. Mitä se muille kuuluu kun kaikki on hyvin? 

Vierailija
40/49 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:57"]

Sinä et ole siivelläeläjä, teet yhtä lailla hommia perheenne eteen kuin mieskin.

[/quote]

Työssäkäyvätkin tekee ne samat hommat, työnteon lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän