Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni vauva syö keskellä yötä???

Vierailija
16.10.2013 |

Ihan järkyttyneenä luin keskusteluja, joissa äidit ohimennen kertoivat imettävänsä vauvaa 2-3 kertaa yössä jopa puolen vuoden iässä. Onko tämä yleistä? Mä varmaan vetäisin ranteet auki..

Meillä nyt vajaa 4 kk:n ikäinen on alusta asti nukkunut hyvät yöt, 6-9 tuntia kerralla. Kasvaa täysin normaalisti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkui hyvin, kunnes oppi kääntymään ja tekemään hampaita.

Vierailija
2/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ja on ihan normaalia. Pienestä se sinäkin ranteet auki vetäisisit, mulle moinen ei ole tullut mieleen, vaikka kolmea lasta olen öisin imettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuopassa olet asunut jos et ole IKINÄ kuullut että vauva voi heräillä yöllä? Jos ihan JÄRKYTYIT kun törmäsit sellaiseen tietoon?

Luojan kiitos sun vauva nukkuu, muuten varmaan olisit joutunut itsarii vauvan takia tekemään.

Vierailija
4/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka yö 3-4 välillä ja seuraavan kerran 6 aamulla josta jatkamme unia 10 saakka, ja minä nukun "hyvin" verrattuna tuttuihin äiteihin :) itse painun siis pehkuihin 12-1 maissa yöllä ja tuo 2 imetys heräämistä ei ole tuottanut minulle ongelmia, pirteä olen päivittäin :)

Vierailija
5/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ha ha. On yleistä. Hanki vaikka faktatietoa vauvan kehityksestä. Et kai oikeasti luule että suurin osa vauvoista ei tarvitse ravintoa muutaman tunnin välein!

Vierailija
6/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, jooihan hurja ylläri, että vauvat syö myös öisin. :D meillä 3kk ikäinen vauva herää 2-4 x yössä syömään. Eipä ole tullut mieleen tästä panikoitua.  Väsyttää toki mutta ei onneksi niin paljon, että itsetuhoisia asioita tulisi mieleen.

Vierailija
7/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama jolta myös jää vain 1500e/kk säästöön?

Vierailija
8/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Meidän 1 v 10 kk heräilee vielä keskimäärin 5 krt yössä. On ns. Pitkän kaavan hampaiden tekijä. Kiivaimmillaan herää 15 krt yössä, sitten kun hammas on puhjennut hengähdetään ja herätään pari yötä vain 1-2 krt, jonka jälkeen aloitetaan uuden hampaan teko (kestää noin neljä viikkoa). Enää neljä maitohammasta jäljellä, joten eiköhän tästä selvitä!

Vierailija
9/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi täyttää kohta vuoden ja imetän 1-2 kertaa yössä!hui kauheeta...:)

Vierailija
10/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako ketään muuta hermoon neuvolan jatkuva länkytys siitä, missä ja miten pitäisi nukkua? Mun vauva on reilut 8 kk ja jo viisikuisena alkoi patistelu vierestä pinnasänkyyn, ettei maidolle haiseva äiti herätä. No ei ollut mitään apua... Nyt heräilee pidemmän pätkän nukuttuaan maitoa vailla, ja aamusesta toisen kerran. Yösyömisen lopettamista on jankutettu viisikuisesta. Vaan kun se heräilee muutenkin kuin ruoka mielessä.

Minä vaan jotenkin naiivisti ajattelen että kyllä se siitä loppuu, ajallaan. Ja jos ei lopu ja se alkaa rasittamaan, tekisikö sille sitten jotain. Herääminen ei suuremmin minua väsytä päivisin.

Ap:lle terveiset, että kyllä se sunkin vauva vielä kerkeää heräillä... Meilläkin oli pätkä täysiä 9 tunnin unia, ja nopeasti ne vaihtui siihen, että läpi yön herättiin 20 min-tunnin välein. Älä nyt tapa itteäs kun hampaat alkaa tehdä tuloaan, tai vauva alkaa harjoitella liikkumista unissaan...

Vierailija
11/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:12"]

Hehe. Meidän 1 v 10 kk heräilee vielä keskimäärin 5 krt yössä. On ns. Pitkän kaavan hampaiden tekijä. Kiivaimmillaan herää 15 krt yössä, sitten kun hammas on puhjennut hengähdetään ja herätään pari yötä vain 1-2 krt, jonka jälkeen aloitetaan uuden hampaan teko (kestää noin neljä viikkoa). Enää neljä maitohammasta jäljellä, joten eiköhän tästä selvitä!

[/quote]

Ohis, mutta kai annatte hampaidentekokautena lapselle kipulääkettä yötä vasten?

Vierailija
12/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herää meidän tyttö 6 kk. :D

Vierailija
13/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vauvoista. Itselle siunaantu onneksi lapsi joka nukkui heti n 8 tunnin yöunet mutta tiedä, että tämä on TODELLA HARVINAISTA!

Vierailija
14/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:32"]

[/quote]

[/quote]

Ei lapselle voi antaa kipulääkettä jatkuvasti. Meillä menisi muuten 4 viikkoa putkeen joka yö ja sitten pari yötä taukoa, joten annamme vain pahimpina öinä.

Vierailija
15/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa vaan kun se sun ihana vauvasi täyttää kolme ja alkaa nähdä painajaisia. AP nirhaa varmaan joku yö vielä ranteensa lusikalla, kun kullannuppu herättää tunnin välein jonkun kauhukohtauksen takia.

Vierailija
16/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juo?

Vierailija
17/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:32"]

[/quote]

[/quote]

Ei lapselle voi antaa kipulääkettä jatkuvasti. Meillä menisi muuten 4 viikkoa putkeen joka yö ja sitten pari yötä taukoa, joten annamme vain pahimpina öinä.

[/quote]

Siis miksi ei voisi?

Vierailija
18/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkö syy siihen miksi raskaus masennus on niin yleistä? Jos ihmiset ei edes tiedä, että vauvat saattaa heräillä monta kertaa yössä, niin on tiedot lapsista aika vähissä, voi todellisuus yllättää.

Ap, villi veikkaus: Sun lapsi on korvikkeella?

Vierailija
19/27 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä söi. Imetin. Kuule kun hyvin  meni vauvan kanssa

ja ranteet kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi