Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ole tullut töistä kotiin!

Vierailija
16.10.2013 |

Töiden piti loppua vähän ennen neljää ja neljältä piti alkaa puolentoista tunnin kokous. Työmatkaan kuluu noin puoli tuntia. Laskeskelin, että vaikka kokous venyisi, olisi puoli seitsemän, seitsemän aikaan kotona.

Lasten syysloman alkamiseksi me pidettiin leffailta. Alunperin miehen piti tulla myös, mutta kun seitsemältä ei ollut kotona, aloitettiin. Kesken leffan ovikello soi ja ajattelin, että mies tuli kotiin. Meillä on iso talo ja oltiin takkahuoneessa katsomassa sitä leffaa. Ajattelin, että mies ehtii kaivaa avaimen salkustaan ja avata oven, ennen kuin ehdin etuovelle ja jätin menemättä. Kuulin jotain kolausta ulko-ovelta, mutten sen jälkeen mitään. Tai näin oletin, nyt en ole enää varma. Kun mies ei tullut takkahuoneeseen, oletin tekevän jotain muuta. Käy suihkussa, vaihtaa vaatteita tai tekee jonkun työjutun vielä. En tiedä. Aina tulee moikkaamaan, mutta nyt jotenkin ajattelin, että sen kokouksen jälkeen oli väsynyt.

Leffa loppui ennen yhdeksää ja menin laittamaan lapsille iltapalaa. Miestä ei näkynytkään missään. Ei salkkua, ei ulkovaatteita, ei kenkiä. Ei mitään jälkeä siitä, että mies olisi edes käynyt täällä.

Ei vastaa puhelimeen.

Mua alkaa vähän hermostuttaa. Kokous on tottakai voinut jostain käsittämättömästä syystä venyä, mutta kello tulee jo kymmenen illalla. Aikataulun mukaan kokouksen piti päättyä jo 18.

En halua huolestuttaa läheisiä ja lapsillekin sanoin, että on jossain kokouksessa.

Äh. Miehet. Ihan varmasti vaan se kokous kestää, eikä tajua laittaa mitään viestiä kotiin

Joo ja säästän monen vaivan: ei tarvitse kirjoittaa ensimmäistäkään typerää 'se pettää' -viestiä. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se petäkään, poliisi siellä varmaan olis käynyt kertomassa, että mies on menehtynyt.

Vierailija
2/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oudolta, toivottavasti mies tulee kohta kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni. Nyt se soitti, että se kokous oli venynyt. Aargh. Ei siis voi laittaa yhtä parin merkin tekstiviestiä, että tiedän sen olevan kunnossa. Mulle riittäisi "Kokous venyy" tai "Älä valvo, tulen myöhään". Ihan mitä vaan. Menisi hurjat 10 sekuntia siitä elämää tärkeämmästä kokouksesta.

Olin aika hiilenä ja mies ihmetteli, että ohoh, ei ollut tajunnut ajan kulua ja että joo, olis voinut laittaa viestin.

Vaikka olisi ollut joku Maailman Tärkein Kokous, kyllä ne sieltäkin käy esim. vessassa ja olisi sillä reissulla voinut sen yhden viestin laittaa.

PÖLVÄSTI!

ap

Vierailija
4/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuota minunkaa ukkokultaa oo vielä näkyny vaikka yhdeksän maissa usein viimeistään tullu ja laittanu ainaki viestiä... mihin ne ukot tänään on menny?? :-)

Vierailija
5/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeriksi siis jäi se ovikello. Ehkä joku naapuri. Tai joku lapsen kaveri. Harvoinpa meille soittaa ovikelloa kukaan niin, ettei odoteta ketään.

ap

Vierailija
6/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta kehiin vaan, mistäs ei tullut ajoissa..

Vierailija
7/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et ole sitten itse yrittänyt soittaa miehelle? Vaikka tuntuu taas samantapaiselta provolta mitä täällä aina säännöllisin väliajoin on..

Vierailija
8/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta loppujen lopuksi mukava, että löytyi ehjänä ja turvassa.... : )

Vierailija
9/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:58"]

Niin et ole sitten itse yrittänyt soittaa miehelle? Vaikka tuntuu taas samantapaiselta provolta mitä täällä aina säännöllisin väliajoin on..

[/quote]

Niinno, olisit tietenkin voinut lukea sen aloituksen kokonaan. 

Vierailija
10/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset on vaan niin erilailla "rakennettuja" että vaik molemmilla olis känny niin vaan naispuolinen sitä ymmärtää käyttää. Sama oli EXän kanssa ja sama on mun pojan kanssa  (vaik kuin olen yrittänyt opettaa mitä sillä kännylläm kuuluu tehdä)

Vierailija
11/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:59"]

Mutta loppujen lopuksi mukava, että löytyi ehjänä ja turvassa.... : )

[/quote]

No joo ja on se maailman ihanin mies. Rakastan sitä enemmän kuin ikinä ja mitään, mutta täytyyhän täydellisyydessäkin jotain virheitä olla..

Saan nyt kuitenkin hetken olla ärsyyntynyt tästä tavasta hoitaa asioita ja oikeuttaa vaikkapa niska- tai jalkahieronnan itselleni tästä harmituksesta. 

ap

Vierailija
12/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:58"]

[/quote]

Opetteles lukee :)

Vierailija
13/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on joskus ollut isompaakin riitaa tästä samasta asiasta. Miehellä liukuva työaika ja vähän epäsäännöllisempikin. Minä lähdin aina aamulla ennen sitä töihin, enkä tiennyt, mihin aikaan se on mennyt ja milloin sillä tulee tunnit täyteen ja ajattelee kotiin lähtöä. Sain aina arvailla. Pyysin sitä laittamaan viestiä tai soittamaan, jos menee jotenkin epätavallisen myöhään (tulee vasta yli 18 kotiin). Ei muistanut ikinä. Monta kertaa huolestuin ja soittelin perään ja laitoin viestiä ja mies vastaa hölmistyneenä, että töissähän mä ja joo, kohta lähden.

Tein sitten kerran niin, että sanoin lähteväni kaverin kanssa brunssille yhtenä lauantaiaamuna. Lähdin klo 10 ja lähdinkin yksin. Halusin (lapsellisesti) testata, milloin mies alkaa huolestua ja soittaa perään. Vietin päivää keskustassa ja aloin iltapäivällä miettiä, eikö se tajua, milloin brunssia ei enää tarjoilla ja että kuinka kauan minulla on jo kestänyt. Kuudelta kaupat menivät kiinni ja olisin jo halunnut lähteä kotiin. Ei mitään soittoa mieheltä. 

Tuli kotiin yhdeksältä illalla ja mies kysyi vaan, että oliko kivaa. HÄH!?! Pieleen meni sekin ihmiskoe. Ei sillä ole ajantajua!!

Vierailija
14/16 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan samanlainen, ei ikinä tajua ilmoittaa jos menee myöhään. Todella raivostuttavaa, varsinkin kun sairastaa sellaista sairautta jonka vuoksi on ihan oikeastikkin voinut joutua sairaalaan. Eli jos miehestä ei kuulu mitään kymmeneen mennessä esim, niin mulla on se ihan oikea syykin huolestua. Mut ei se opi, ei sitten millään.

Vierailija
15/16 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin monta kertaa joutunut huolestumaan mieheni ajattelemattomuuden takia, että tiedän jo tasan tarkkaan, miten toimia esim. kuoleman kohdatessa. Niin monta kertaa olen ottanut selvää, mihin pitää ottaa yhteyttä, miten käy meidän asuntolainan ja muiden lainojen, saanko leskeneläkettä, milloin miehen palkanmaksu loppuu.. Siis aivan toivotonta, mutta näitä olen pyöritellyt illan pimeinä tunteina, kun mies ei ole vastannut puhelimeen.

Vierailija
16/16 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sellainen, että viihteellä ollessaan saattaa soittaa ja sanoa lähtevänsä kohta kotiin, mutta kohta on hänen sana kirjassaan sama kuin 2-4tuntia :P