Voinko syyttää lapseni koulukaverin äitiä kunnianloukkauksesta?
Miten toimin?
Nainen on mustamaalannut perhettäni jo vuosia: levitellyt valheellista tietoa tuloistamme, terveydestään ja henkilökohtaisista asioista. Syynä on ilmeisesti katkeruus, kateus tai puhdas pahantahtoisuus.
Muutamat henkilöt ovat uskoneet tätä juoruilijaa, onneksi eivät kaikki. Olen saanut kuulla tosi ikäviä vihjailuja ja aivan puhtaita valheita, esim. omasta terveydentilastani.
Tämä kyseinen juoruilijaäiti on kärsinyt mielenterveydellisistä ongelmista jo pitkään (takana mm. vuosien terapia). Uskon, että hänellä on jonkin sortin persoonallisuushäiriö. Lapsilla on myös ollut monenlaisia ongelmia mm. sosiaalisissa suhteissa ja koulunkäynnissä ja päihdeongelmat. Koko perheellä on siis monenlaisia ongelmia ja ehkä katkeruus kumpuaa naisen omasta pahasta olosta.
Nyt olen saanut tarpeekseni näistä valheista, joita meistä levitetään?
Voinko nostaa naista vastaan kunnianloukkaussyytteen? Onko kellään kokemuksia?
Kommentit (44)
Tee rikosilmoitus. Poliisi vähintäänkin soittaa ko naikkoselle.
Mä tein vastaavassa tilanteessa ja se auttoi. Poliisi ensin kehottaa sanomaan kiusaajalle itse asiasta ja jos se ei auta, niin he soittaa perään.
Rikosilmoitus kannattaa tehdä senkin vuoksi, että jos joku muukin joutuu vastaavan toiminnan uhriksi tai itse uudelleen, niin rakistereissä on jo merkintä henkilöstä, niin se nopeuttaa asian hoitoa jatkossa ja saadaan eukko kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa näitä "syytteiden nostajia".
Alapeukku koska uskot että ap on yleinen syyttäjä? Vai koska olet itsekin niin daiju ettet tajua mitä eroa on rikosimoituksen tekemisellä ja syytteen nostamisella? :D
Kunnianloukkaus on rikos vasta sitten, kun se haittaa loukatun elämää selkeästi. Pelkkä paskanpuhuminen ei ole rikos, jos sillä ei vahingoiteta ihmisen tulonlähdettä tai muuta vastaavaa.
Hohhoijaa näitä "syytteiden nostajia".