Luonnossa vaeltava/retkeilevä nainen, kiinnitätkö huomiota miesretkeilijöiden vaatemerkkeihin?
katselen itse uusia vaatteita, mutta ei mulla ole varaa noihin Fjällräven, Canada Goose ym. merkkeihin. Onko vinkkejä mitä pukea jotta ei näyttäisi nololta, mutta olisi kohtuu hintaisia? Noissa kansallispuistoissa liikkuu todella trendikästä porukkaa ja en halua erottautua heistä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Metsästykseenkin tulee joka vuosi uusi mallisto, josta trenditietoinen metsästäjä valitsee jahtivaatetuksensa:
https://www.beretta.com/en-uk/clothing-collection/
https://harkila.com/en-150/storiesOn tiettyjä merkkejä jotka tunnetaan varakkaiden ihmisten merkkeinä metsästyspiireissä. Toki autonkin pitää olla uusi Land Cruser tai vastaava.
Tässä mallia millaisia metsästäjiä tulee laavuilla vastaan:
https://www.pinterest.ru/avila_hunting/hunting-fashion/
Hienoja vaatteita.
En katso ellei sitten vaatteet ole todella uuden näköiset ja huuda jo kauas, että kaupan kautta on metsään lähdetty.
Joskus katson kyllä vaeltajien kenkiä, sillä tykkään itse kengistä, myös siis muista kengistä kuin vaellukseen sopivista. Itse kuljen maastossa usein jalassani yli 20 vuotta käytössäni olleet ja pari kertaa suutarilla hieman korjatut Meindlit ja ne ovat olleet tosi hyvät, mutta alkavat nyt hieman kopukoitua. Muuten vaatteeni ovat vaikka ihan Citymarket ja Stadium -linjaa.
Naurattaa kyllä ihan mielettömästi miten retkeilyvaatteisiin on alkanut vaikuttaa tämä nykyinen kaduilta tuttu pillimuoti :D Kuka haluaa kulkea puristavissa vaatteissa maastossa? Eihän siinä ole mitään järkeä, kun alle ei mahdu tarvittaessa välikerrosta ja pinkeät vaatteet kiristää ja haittaa vapaata liikehdintää.
Ehdottomasti. Siksi liikun luonnossa. Olkavarsissa ja rinnuksissa (osin myös alavartalon housun etumuksessa) kiertää katseeni. Niin tärkeitä ovat oikeat merkkituotteet tuolla luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän outo kysymys kun en minä siellä luonnossa liikkuessani kyllä näe muita ihmisiä. Ja jos näkisin, niin ei kyllä kiinnostaisi.
Eipä tule itsekään nähtyä. Johtuen varmaan siitä, etten juurikaan käy trendikohteissa kuten esim. Kansallispuistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän outo kysymys kun en minä siellä luonnossa liikkuessani kyllä näe muita ihmisiä. Ja jos näkisin, niin ei kyllä kiinnostaisi.
Eipä tule itsekään nähtyä. Johtuen varmaan siitä, etten juurikaan käy trendikohteissa kuten esim. Kansallispuistoissa.
"trendikohteissa".. :D No, missä sä liikut? Alkoon ja takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, niistä on tullut trendikohteita. Vielä 5-10v sitten oli paljon rauhallisempaa kansallispuistoissakin.
En juo alkoholia ja liikun paljon metsissä, asun luonnon keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, niistä on tullut trendikohteita. Vielä 5-10v sitten oli paljon rauhallisempaa kansallispuistoissakin.
En juo alkoholia ja liikun paljon metsissä, asun luonnon keskellä.
Johtuu vain siitä, että luontoharrastajia on enemmän kuin ennen. Jos jokainen pk-seudulla omistaisi omaa maata, loppuisi se nopeasti tässä maassa kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoholia ja liikun paljon metsissä, asun luonnon keskellä.Johtuu vain siitä, että luontoharrastajia on enemmän kuin ennen. Jos jokainen pk-seudulla omistaisi omaa maata, loppuisi se nopeasti tässä maassa kesken.
Niin on, luonnossa liikkumisesta on tullut nopeasti trendikäs harrastus.
Hyvä asia, parantaa terveyttä.
En kiinnitä huomiota kanssaretkeilijöiden vaatetukseen. Minua ei kiinnosta mitä vaatteita muut käyttää. Ei mulla ole koskaan käynyt mielessä, että joku vois katsoa mun retkeilyvaatteita sillä silmällä, että onpa köyhä/epätrendikäs. Eikä mua kiinnosta sekään, vaikka joku katsois! :D
Vierailija kirjoitti:
Mites naiset suhtaudutte armeijan ylijäämätavaraan vaeltajan päällä?
Aivan yksi pskan hailee. Vedä päälles armeijan ylijäämää, Fjällräveniä, jätesäkki, tai jotain siltä väliltä, niin en huomaa sun vaatteitas.
Eipä ole kumma että miehet joutuu itkemään
yksinäisyyttään, kun niillä älykkyys on tätä luokkaa.
kiinnitän huomioo, jos kaikki varusteet on uudet ja viimeisenpäälle. tulee mieleen amatööri, joka on myös snobi.
urheiluliikkeistä saa usein tarjouskopasta hyviä vaelluskenkiä monien kymmenien prosenttien alennuksella.
vaelluskengät kannattaa valita huolella. ne on sun monivuotiset kumppanit ja mitä enemmän sä käytät niitä, sitä mukavemmiksi jalalle, ne tulevat. ne on sun "old Faithfull".
vaelluskenkien pitää olla käytetyn näköiset. vain amatööri lähtee vaeltamaan uutuuttahohtavissa kengissä, jotka alussa voivat olla epämukavat ja kalvaa rakkoja. niihin villasukat, ei puuvillasukat!
Sitten kerrospukeutumista eli t-paitaa, pitkähiaista ja villapaitaa yms. voit vähentää ja lisätä vaatetusta jos tulee hiki. armeijan ylijäämävarasto on hyvä idea.
En muuten ymmärrä, miksi tuon ap.n ajatus siitä, että hän löytäisi itselleen naisenkin, ärsyttää niin monia?
itse tiedän monia miehiä ja naisia, jotka ovat löytäneet itselleen kumppanin juuri luonto- ja vaelluspiireistä!
vaeltamaan ei lähdetä iskumielellä, ja juuri siksi sieltä se "oma kulta" löytyykin ehkä helpommin kuin baarista tai tinderistä.
miettikää nyt! nainen, kun lähtee vaellukselle, hän ei meikkaa eikä pynttää itseään. kun illalla istutaan sekalaisessa sakissa leirinuotiolla hikisinä, pas*asina ja tukka sotkussa, niin ei siinä kukaan ajattele hurmaavansa ketään sillä habituksella. ja kun se vastakkaisen sukupuolen iskeminen ei oikein ole realistinen ajatus, niin jengi vapautuu olemaan aidosti oma itsensä ja rento ilman paineita tehdä vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen niin hupsista! ihmissuhteita syntyy.
mä olen pieni, hento nainen, mutta vaelluspiireissä mua ei kukaan mies ole ikinä ahdistellut tai käyttäytynyt sopimattomasti. hyvää ja rehtiä porukkaa olen tavannut.
Vaelluskamppeethan ovat sitä hienompia, mitä kuluneempia ovat.