Luonnossa vaeltava/retkeilevä nainen, kiinnitätkö huomiota miesretkeilijöiden vaatemerkkeihin?
katselen itse uusia vaatteita, mutta ei mulla ole varaa noihin Fjällräven, Canada Goose ym. merkkeihin. Onko vinkkejä mitä pukea jotta ei näyttäisi nololta, mutta olisi kohtuu hintaisia? Noissa kansallispuistoissa liikkuu todella trendikästä porukkaa ja en halua erottautua heistä.
Kommentit (55)
Tämä ap:n aloitus avasi taas yhen uuden maailman, että retkeillessäkään ei siis saa olla rauhassa las sukoilta. Tulevat metsään kyyläämään naisia ja suunnittelevat rerkeilynsä - ei niin kuin retkeilijän tulisi retkensä suunnitella: sään, reitin , leiriolosuhteiden ja retken pituuden perusteella - VAAN SEN MUKAAN MITÄ NAISET MAHDOLLISESTI AJATTELEE!
Anna mun kaikki kestää.
Miksi ap edes haluat retkeillä ? Mitä väliä sillä on mitä muut ihmiset sun varusteista ajattelee ?
En kiinnitä kenenkään vaatemerkkeihin huomiota koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta me retkeilläänkin kaukana ihmisistä pohjoisen erämaissa ja Jäämeren rannoilla. Kiitos kun varoitit trendiporukasta kansallispuistoissa, huh.
Lapissa juuri tuota Fjällräven porukkaa on. Nuuksiossa jengi vetää lenkkareissa ja shortseissa.
Fjellu oli joskus aikoinaan ja varmaan osin vieläkin luonnossa työkseen liikkuvien perusvaatemerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki vaatteet on jotain merkkivaatteita, niin kyllähän se aika pinnallisen kuvan antaa miehestä.
Tai varakkaan.
Hah, olen melko pienituloinen, mutta sijoitin kunnon ulkoiluvaatteisiin ison summan. Niistä on iloa moneksi vuodeksi ja kannustaa liikkumaan, eli kyllä kannatti.
Että se siitä varakkuudesta. :D
Uudet vaatteet ja varusteet = amatööri
Kovassa käytössä olleet ja käytännöllisiltä vaikuttavat varusteet = pro, tosimies ;)
Luonto on hyvä paikka etsiä seuraa ja siksi kannattaa miettiä mitä päällensä laittaa. Vaatteet kertoo paljon millainen ihminen olet. Kertoo sinun varallisuudestasi ja poliittisesta sekä seksuaalisesta suuntautumisestasi.
Hankit siistit neutraalin väriset vaatteet niin kukaan ei taatusti huomaa negatiivisessa mielessä. Musta, tummansininen, tummanvihreä, tummanharmaa on hyviä
Vierailija kirjoitti:
Mites naiset suhtaudutte armeijan ylijäämätavaraan vaeltajan päällä?
Mulla on itselläkin Lekasta armeijan talvimakuupussi. Ihan sama, mitä miehellä on päällä, kunhan on säähän sopiva varustelu.
Ei helvetti. :D oletko tosissasi?
Jos joku retkeilee vastakkainen sukupuoli mielessä, niin en tiedä mitä sanoa. Ei metsä ole mikään tinder! Harva sieltä on kumppania hakemassa, haluavat vaan rentoutua ja liikkua luonnossa. Mene etsimään naisia muualle.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku retkeilee vastakkainen sukupuoli mielessä, niin en tiedä mitä sanoa. Ei metsä ole mikään tinder! Harva sieltä on kumppania hakemassa, haluavat vaan rentoutua ja liikkua luonnossa. Mene etsimään naisia muualle.
Toisaalta olen muutaman kerran ollut metsässä tinder-treffeillä.
Metsästykseenkin tulee joka vuosi uusi mallisto, josta trenditietoinen metsästäjä valitsee jahtivaatetuksensa:
https://www.beretta.com/en-uk/clothing-collection/
https://harkila.com/en-150/stories
On tiettyjä merkkejä jotka tunnetaan varakkaiden ihmisten merkkeinä metsästyspiireissä. Toki autonkin pitää olla uusi Land Cruser tai vastaava.
Tässä mallia millaisia metsästäjiä tulee laavuilla vastaan:
https://www.pinterest.ru/avila_hunting/hunting-fashion/
Saatan kiinnittää huomiota kalliisiin ja kiiltäviin varusteisiin, että nyt ollaan ehkä ekaa kertaa maastossa. Tarkoituksenmukaisuus ei ole sama asia kuin kalleus, vaikka toki kohtaavatkin usein. Mun ja miehen kamoissa
alkaa jo näkyä ajan kerrokset. Fjällraven oli kova juttu 10-12v sitten mutta silloin ei vielä ollut trendikästä käydä vaeltamassa.
En helvetissä kiinnitä huomiota, ei voisi vähempää kiinnostaa. Välttelen parhaani mukaan muita retkeilijöitä. Olen yksin tai koiran kanssa liikkeellä ja en todellakaan halua että joku ukko alkaa jutulle.
Hemmetti, enhän tässä kehtaa lähteä enää edes yksin kulahtaneissa mutta ehjissä kumiteräsaappaissa erämaahan. En ole edes tullut ajatelleeksi sitä että mitä muut ajattelevat pukeutumisestani.
Täytyykö tästä nyt mennä hakemaan uudet kamppeet jotta ei joudu silmätikuksi, eikä seuranhaku ole ollut mielessä.
No nyt on kansallispuistot koronaturisteja täynnä. Vermeet on vimosen päälle mutta usein vielä hintalappu lepattaa hihassa. Et sinä sellaista naista edes halua jos oikea eräjorma olet - kunhan korona hellittää niin et saa sitä naista enää metsään kirveelläkään vaan palaavat latten lipittelyyn ja skumppalomailuun kaupunkikohteissa.
Canada Goose on nolookin nolompi merkki. Brandi on lähinnä tunnettu osallisuudestaan eläinrääkkäyksen.
https://www.peta.org.uk/action/spread-word-canada-goose-cruelty/
En, paitsi että joskus huomaa jos jollakin on uutuuttaan kiiltelevät, kalliit merkkivarusteet, silloin tietää että tod. näk. turisti liikenteessä (siis aloittelija). Kohtuuhintaista merkeiltä löytyy ihan kelpo varusteita (esim. Everest, Icepeak, McKinley). Kengät kannattaa valita hyvät (goretex) ja ajaa ne sisään ennen pitkää vaellusta. Myös rinkkaan kannattaa investoida, hyvä kestää todella pitkään, mutta kalleinta mallia ei todellakaan tarvitse ostaa. Noloa on ainoastaan täysin ympäristöön, reittiin ja säähän sopimaton asuste.