Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tilitoimisto oikeasti niin kamala työpaikka??

Vierailija
06.09.2020 |

Onko tilitoimistot oikeasti niin kamalia työpaikkoja, kun kaikki antaa ymmärtää? Miksi?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole :D

Vierailija
2/43 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kolmessa tilitoimistossa töissä. Tavallaan siistiä sisätyötä ja ehkä osittain myös palkitsevaa jos kirjanpidosta tykkää. Ongelmana kiire ja lyhyet lomat. Missään lomatuuraus ei ole tuntunut toimivan, loma täytyy pitää niin että saa omat työt tehtyä joten kaksi viikkoa yleensä maksimi ja kamala kiire ennen ja jälkeen loman. Koska alaa vaivaa työvoiman puute niin tähän pitäisi puuttua ja mahdollistaa kunnon loma ja vähän inhimillisempi työtahti. Ylitöistä ei yleensä makseta mitään. Saman palkan saa helpommalla jonkun firman reskanhoitajana. Kirjanpitäjän työ tilitoimistossa vaatii todellista ammattitaitoa vähän joka toimialalla ja kaikesta pitäisi tietää kaikki (asiakkaat olettavat että kipi on myös pankin, kelan, verotuksen, eläkkeiden, lakiasioiden, ihan kaiken asiantuntija). Tykkään työstäni mutta seuraava työpaikka luultavasti muu kuin tilitoimisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kolmessa tilitoimistossa töissä. Tavallaan siistiä sisätyötä ja ehkä osittain myös palkitsevaa jos kirjanpidosta tykkää. Ongelmana kiire ja lyhyet lomat. Missään lomatuuraus ei ole tuntunut toimivan, loma täytyy pitää niin että saa omat työt tehtyä joten kaksi viikkoa yleensä maksimi ja kamala kiire ennen ja jälkeen loman. Koska alaa vaivaa työvoiman puute niin tähän pitäisi puuttua ja mahdollistaa kunnon loma ja vähän inhimillisempi työtahti. Ylitöistä ei yleensä makseta mitään. Saman palkan saa helpommalla jonkun firman reskanhoitajana. Kirjanpitäjän työ tilitoimistossa vaatii todellista ammattitaitoa vähän joka toimialalla ja kaikesta pitäisi tietää kaikki (asiakkaat olettavat että kipi on myös pankin, kelan, verotuksen, eläkkeiden, lakiasioiden, ihan kaiken asiantuntija). Tykkään työstäni mutta seuraava työpaikka luultavasti muu kuin tilitoimisto.

Allekirjoitan tämän täysin itsekin useammassa tilitoimistossa työskennelleenä. Kiire on aikamoinen, tai siis töitä on aina liikaa yhdellä ihmisellä. Lomia tosiaan on hankala pitää edes tuota kahta viikkoa kerrallaan, koska lomatuurausta ei ole. Sairastaminen väärään aikaan on huonompi homma... Lisäksi meillä ainakin kytätään työn tehokkuutta ehkä vähän liikaakin, sillä sekuntikello käy koko ajan...

Vierailija
4/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kehno palkka ja työ on kovan luokan konttorirottailua. Vaikea tuosta on mitään intohimon paloa saada syttymään.

Ihan kelpo työ silti. Mainiosti sillä ihminen itsensä elättää.

Vierailija
5/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita näkemyksiä?

Vierailija
6/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirehän se isoin ongelma on, mutta en nyt kamalaksi työpaikaksi sanoisi.

Vierailija
7/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tämän täysin itsekin useammassa tilitoimistossa työskennelleenä. Kiire on aikamoinen, tai siis töitä on aina liikaa yhdellä ihmisellä. Lomia tosiaan on hankala pitää edes tuota kahta viikkoa kerrallaan, koska lomatuurausta ei ole. Sairastaminen väärään aikaan on huonompi homma... Lisäksi meillä ainakin kytätään työn tehokkuutta ehkä vähän liikaakin, sillä sekuntikello käy koko ajan...

Minä myös olen täysin samoilla linjoilla! Kolmessa eri tilitoimistossa olen työskennellyt.

Vierailija
8/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen numero ihminen ja erittäin kiinnostunut työstäni.

On ilo osata ja tietää asioita ja vero-ym lakeja auttaaa ja neuvoa asiakkaita noissa asiossa.

Tottahan on kiireaikoja erityisesti tilinpäätös aikoina jms. mutta siihen on tottunut.

Viihdyn työssäni hyvin, sillä tämän alan asiantuntija-ammatissa.  Ja onneksi ainakin meidän toimistossa palkastakaan ei voi valittaa. Johtunee siitä, että meillä on tosi laaja ja suuri asiakaskunta.

Niin, kerran näinkin päin.

Vierailija
9/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapulaa näkyy olevan alalla, mutta kaikkiin vaaditaan vähintään 5v työkokemus ja sitä ei saa kun kukaan ei halua aloittelijaa (=vastavalmistunutta) töihin. 

Mä olisin kovasti halunnut tilitoimistoon kirjanpitoa tekemään, mutta en koskaan päässyt. Nykyään en ole edes enää jaksanut yrittää hakea niitä paikkoja. Koulussa tykkäsin siitä ja olin oikeasti hyvä siinä. Valmistuin yo-merkonomiksi 2v sitten. 

Vierailija
10/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin taloushallinnon peruskoulutus mutten jaksanut koskaan lähteä edes hakemaan duunia kun ei ole sitä kokemusta niin mihkään pääse. Enkä ole mikään sosiaalinen että jaksaisin lässyttää niitä näitä jossain toimiston kahviautomaatin ympärillä.

Vierailija
11/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimapulaa näkyy olevan alalla, mutta kaikkiin vaaditaan vähintään 5v työkokemus ja sitä ei saa kun kukaan ei halua aloittelijaa (=vastavalmistunutta) töihin. 

Mä olisin kovasti halunnut tilitoimistoon kirjanpitoa tekemään, mutta en koskaan päässyt. Nykyään en ole edes enää jaksanut yrittää hakea niitä paikkoja. Koulussa tykkäsin siitä ja olin oikeasti hyvä siinä. Valmistuin yo-merkonomiksi 2v sitten. 

Itse olen taloushallinnon tradenomi, ja opintoihin sisältyi toki se 20 viikon harjoittelu. Muistan, kun monet kurssikaverit yrittivät päästä tilitoimistoon harjoitteluun, mutta juuri kukaan ei päässyt, vaikka ihan palkaton harjoittelu olikin. Eli en yhtään ihmettele työvoimapulaa alalla, kun uusia ei kerran haluta ottaa...

Vierailija
12/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valmistuin tradenomiksi jo vuosia sitten ja sama kokemus silloin. Pääsin valtion virastoihin ja lopulta vaihdoin kokonaan alaa kyllästyttyäni ikuisiin pätkätöihin.  Hyvä näin, taidan tykätä nykyisestä joka tapauksessa enemmän ja palkkakin on parempi. 

Vierailija
13/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki paikasta, työintoa syö narsisitinen esimies hovineen. Ala-arvoista huutoa ja vielä kurkkusuorana ja vastakkain asettelua muiden työntekijöiden kesken sekä vähättelyä ja haukkumista asiakkaiden nähden. Työntekijöiden määrä ollut todella vaihtelevaa, että sekin jo kertoo työpaikasta. Ei vois vähempää kiinnostaa tilittoimistotyö.

Vierailija
14/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen taloushallinnon tradenomi, ja opintoihin sisältyi toki se 20 viikon harjoittelu. Muistan, kun monet kurssikaverit yrittivät päästä tilitoimistoon harjoitteluun, mutta juuri kukaan ei päässyt, vaikka ihan palkaton harjoittelu olikin. Eli en yhtään ihmettele työvoimapulaa alalla, kun uusia ei kerran haluta ottaa...

Minäkin olen KTM , laskentatoimi, ja ei pääse tilitoimistoon eikä edes reskontranhoitajaksi.  Rekryfirman täti ehdotti että menisin iltakurssilla merkonomiksi kun kysin että millanen koulutus pitäisi olla. Joten Aalto-ylipisto ihan peestä, työnanatajay eivät tunne sitä.

Vierailija
15/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus itsellä. Kahdessa eri paikassa opiskelin taloushallintoa enkä yrityksistä huolimatta saanut harjoittelupaikkaa tilitoimistosta. Tai no, yhteen olisin päässyt, mutta paljastivat, että mitään ei pääse tekemään eivätkä ehdi opettamaan, joten kieltäydyin kahvinkeitosta ja kuittien skannauksesta. Ja epäystävällisin työhaastattelija ikinä oli erään paikan pääkirjanpitäjä. Vaihdoin alaa ja olen siitä tosi tyytyväinen.

Vierailija
16/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä totta? Kuulostaa kamalalta. Ystäväni on kirjanpitäjä ja on hän jotain kertonut, mutta.. :o

Vierailija
17/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen edelleen painajaisia tilitoimistosta, josta lähdin yli viisi vuotta sitten pois. Vielä menee aikaa toipua.

Vierailija
18/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus itsellä. Kahdessa eri paikassa opiskelin taloushallintoa enkä yrityksistä huolimatta saanut harjoittelupaikkaa tilitoimistosta. Tai no, yhteen olisin päässyt, mutta paljastivat, että mitään ei pääse tekemään eivätkä ehdi opettamaan, joten kieltäydyin kahvinkeitosta ja kuittien skannauksesta. Ja epäystävällisin työhaastattelija ikinä oli erään paikan pääkirjanpitäjä. Vaihdoin alaa ja olen siitä tosi tyytyväinen.

Minäkin olen taloushallinnon tradenomi ja pääsin kyllä suorittamaan harjoittelut tilitoimistoihin. En kuitenkaan saanut töitä valmistuttuani, koska se viiden vuoden työkokemus puuttui. Kun nykyiset kirjanpitäjät eläköityvät, niin varmaan loppuu koko ala, kun uusia ei oteta. Nyt olen muissa töissä ja hyvä niin. 

Vierailija
19/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-palveluissa on koko ajan auki paikkoja samoihin tilitoimistoihin. Eivät saa tekijöitä, kun vaativat vuosien työkokemusta. Ja millään alan yrityksellä ei ole aikaa, varaa ja haluja kouluttaa uutta. En päässyt edes palkkatuella taloushallinnon töihin, toivat suoraan ilmi, että haluavat nopean ja kokeneen tekijän. Sellainen tuottaa voittoa yritykselle heti ensimmäisestä päivästä lähtien.

Vierailija
20/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsella julkiselta puolelta taloushallintopalveluita tarjoavien firmojen hommia. Periaatteessa työ on samaa kuin tilitoimistoissa, paitsi että kaikki on paremmin! Palkka parempi, työaika lyhyempi, lomat pidempiä, työtahti inhimillisempi, tilinpäätösajan ylitöistä maksetaan korvaukset jne.

Asiakkaat on yleensä todella isoja, kirjanpitäjälle ainakin on mielekkäämpää hoitaa yhtä isoa asiakasta tai osaa siitä, kuin montaa (kymmentä) pientä asiakasta. Suosittelen lämpimästi. Kokemusta on myös yksityiseltä puolelta, never again.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi