Odotan seitsemättä lasta. Haluatko kysyä jotain?
Viitaten siis aiempaan keskustelunaiheeseen, jossa kysyttiin normaalia (ja epänormaalia) lapsimäärää.
Kommentit (19)
Onko tullut monikkoja? Onko raskaudet sujuneet aina hyvin?
En halua, tympii ihmiset jotka luulevat tarkoituksen olevan täyttää maa. Ja yleensä tuo aines ei ole ihan siitä fiksuimmasta päästä :(
En oikeastaan halua kysyä mitään, koska ei ole asiani.
Oma on kroppasi ja elämäsi.
Oletko toipunut synnytyksistä helposti ja nopeasti? Taidat olla superihminen kun jaksat!
Onnea! Onko lapsiluku etukäteen määritelty vai miten? Tuntuuko että riität kaikille lapsille vai huolestuttaako tämä asia? Mulla viisi lasta ja mietin vain.. Mutta lisää haluaisin vaan isäntä ei.
Aop ei siis aio vastata. Tosin ei tuossa aloituksessa vastauksia luvatakaan:-)
Vastaukset avauksiin 1-7
Ei ole vakaumusta. Pidemmän aikaa elämästäni olen käyttänyt ehkäisyä kuin ollut ehkäisemättä, ilman ehkäisyä lapsia olisi toistakymmentä. Pidämme omasta laumastamme, en kuitenkaan kaikkien lapsista (ainakaan yhtä paljon ;) Minulla on ammatti ja ammattikorkeakoulutasoinen tutkinto suoritettuna. Työkokemusta on vuosia. Isä osallistuu lastenhoitoon.
Mukana on yhdet kaksoset, raskaudet ovat sujuneet hyvin.
--
Näinhän se on.
Olen toipunut hyvin, ei ole tullut komplikaatioita.
Kiitos. Ei ole etukäteen määritelty, jokainen on kuitenkin "tehty" ja toivottu. Kahdenkeskistä aikaa ei ole paljoa per lapsi, mutta en tunne oloani riittämättömäksi, juttelemme paljon ja tunnen olevani perillä lasten elämästä.
No aloitetaan nyt vaikka siitä, että miten sulla on aikaa notkua vauva-forumilla?
Asutteko Jukolassa ja tuleeko lapsen nimeksi Eero, jos hän on seitsemäs poika? :)
Miksei kuuden lapsen äiti voisi "notkua" netissä? Miten se eroaa vaikka kahden lapsen äidistä? Sori vaan mutta kysymyksesi osoitaa vaan tyhmyytesi tai tietämättömyytesi elämästä.. Vai oletko kenties kade?
10-12
Olen kotona nuorimman kanssa ja ihan samassa ajassa tekee esim. ruoan yhdeksälle kuin neljälle, ei tämä mikään loputon työleiri ole.
Emme Jukolassa ja nimiasiaan en vielä osaa ottaa kantaa, kun emme ole etukäteen halunneet tietää, kumpi on tulossa. Eero olisi kyllä ihan ok nimi :)
Kyllä tosiaan kuudenkin äiti voi notkua netissä, ei määrättömästi, mutta jonkin verran kuitenkin.
Minkä ikäinen olet? Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
15
Olen 37, lapset 1-14 -vuotiaita.
Rehellisesti olen aina miettinyt, ehtiikö tuollaisen perheen äiti tehdä muuta kuin huolehtia, että kaikilla on ruokaa ja puhtaat vaatteet ja koti suunnilleen kunnossa ja kukin lapsi lähtee ajallaan kouluun ja kerhoon ja harratuksiin ja että pienimmän vaippa on vaihdettu?
Käykö teillä vieraita? Käyttekö joskus kylässä? Teettekö retkiä tai pieniä matkoja johonkin? Millä liikutte? Miten iso koti teillä on? Jos sinä olet koko ajan äitiyslomalla/hoitovapaalla, miten pärjäätte taloudellisesti yhden palkalla? Menot on isossa perheessä varmasti aikamoiset.
Oletko ollut töissä lasten välissä? Koska aiot palata työelämään? Onko sinulla vakipaikka odottamassa?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:00"]
Miksei kuuden lapsen äiti voisi "notkua" netissä? Miten se eroaa vaikka kahden lapsen äidistä? Sori vaan mutta kysymyksesi osoitaa vaan tyhmyytesi tai tietämättömyytesi elämästä.. Vai oletko kenties kade?
[/quote]
:D mistä moinen raivo?
En halua kysyä mitään vaan kertoa miten onnekas olet jos olet noin monesta raskaudesta ja synnytyksestä selvinnyt ilman komplikaatioita.
Itse olen lähes kuollut kahteen viimeisimpään synnytykseen, lapsia siis neljä ja enempää ei varmaan tule, sillä kuoleminen synnytykseen olisi melko todennäköistä :(
17
Ehtii tehdä muutakin. Varsinkin kun suurin osa lapsista lähtee kouluun aamuisin ja on koko päivä aikaa touhuilla.
Meillä käy vieraita, ei joka päivä mutta viikottain ja itsekin kyläilemme tarvittaessa. Yökyläily on vaikeaa ;) Ulkomaille emme matkusta koko perheenä, mutta kotimaassa matkaillaan, käytännön syistä majoitumme mökkeihin. Omalla autolla liikutaan, kaikille on istumapaikat ja turvavyöt. Omakotitalossamme on 240 neliötä, kuusi makuuhuonetta plus muut tilat. Tulemme toimeen ihan ok, vaikka miehen palkalla eletäänkin plus tietysti valtava lapsilisä (ja kotihoidontuki tällä hetkellä). Vastaan ohi kysymyksen, että emme ole koskaan hakeneet sosiaalitoimistosta apua emmekä isovanhemilta, vaan ihan omillaan on pärjätty. Kieltämättä tällaiselle perheelle jo pelkät ruokakulut ovat toista luokkaa kuin vaikkapa kaksilapsiselle perheelle, tietysti ruokavaliosta riippuen. Olen ollut töissä lasten välissä, aion palata työelämään kun nyt odottamani lapsi on noin kaksivuotias. Vakipaikkaa ei valitettavasti ole odottamassa, koska entinen työnantaja meni konkurssiin (eikä se johtunut lapsitehtailustani ;)
Onko teillä taustalla jokin vakaumus? Vai ette muuten vaan ehkäise? Vai rakastatteko vaan lapsia PALJON? :) Onko sulla ammatti? Oletko ollut työelämässä minkä verran? Osallistuuko isä aktiivisesti lastenhoitoon?