Jotenkin säälittää miehen teini-ikäiset tytöt
Eivät käyttäydy ollenkaan kuten normaalit 14- ja 16-vuotiaat tytöt käyttäytyvät. Toinen pukeutuu vain mustaan, toinen käyttää ihan liikaa värejä.
Molemmat pelaavat videopelejä päivät pitkät, mitään muuta puheenaihetta ei ole kuin tietokoneet, pelit, tietokoneet yms. Luokkatoverit vituttaa, ärsyttää kun huomauttelevat outoudesta yms.
Molemmat sosiaalisesti todella rajoittuneita!! Kummallakin on ehkä yksi hyvä kaveri, vein vanhemman eräisiin juhliin viikonloppuna. Viihtyi paikalla ehkä tunnin, sitten halusi pois kun "vituttaa" kun muut on niin teinejä.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:43"]
Eivät käyttäydy ollenkaan kuten normaalit 14- ja 16-vuotiaat tytöt käyttäytyvät. Toinen pukeutuu vain mustaan, toinen käyttää ihan liikaa värejä.
Molemmat pelaavat videopelejä päivät pitkät, mitään muuta puheenaihetta ei ole kuin tietokoneet, pelit, tietokoneet yms. Luokkatoverit vituttaa, ärsyttää kun huomauttelevat outoudesta yms.
Molemmat sosiaalisesti todella rajoittuneita!! Kummallakin on ehkä yksi hyvä kaveri, vein vanhemman eräisiin juhliin viikonloppuna. Viihtyi paikalla ehkä tunnin, sitten halusi pois kun "vituttaa" kun muut on niin teinejä.
[/quote] On outoa että tietokonepelit kiinnostavat naisia. Miehille ne ovat tärkeä lapsuus- ja nuoruusajan nostalgian kohde. Miesten on vaikea ymmärtää naisten kiinnostusta puutarhaan ja vaatteisiin ja naisten miesten kiinnostusta peleihin. Ainakin poikaystävän löytäminen on varmaan helppoa.
-Mies 28v-
[/quote]
Ja mikäköhän siinä on niin outoa? Itseäni kiinnostavat tietokonepelit (eikä mitkään Simsit yms.) ja ne ovat minulle myös "tärkeitä lapsuus- ja nuoruusajan nostalgiakohteita". Puutarhanhoito ei kiinnosta tippaakaan, vaikka muuten löytyy kyllä elämää noiden pelien ulkopuoleltakin. Ja minun ei ole vaikea ymmärtää kenenkään kiinnostusta tietokoneisiin tai peleihin, vaikka nainen olenkin. Ihanaa yleistystä taas.
Nainen 25 v.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:07"]
Pelaajatytöt ovat urbaanilegenda.
Juhani, 33
[/quote]
Pötyä. Miksi se on miehille aina niin kova paikka jos naisetkin on kiinnostuneita jostain mukamas "miehisestä". Itse olen nainen ja pelannut pelejä pikkunassikasta asti.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:53"]On outoa että tietokonepelit kiinnostavat naisia. Miehille ne ovat tärkeä lapsuus- ja nuoruusajan nostalgian kohde. Miesten on vaikea ymmärtää naisten kiinnostusta puutarhaan ja vaatteisiin ja naisten miesten kiinnostusta peleihin. Ainakin poikaystävän löytäminen on varmaan helppoa.
-Mies 28v-
[/quote]
Minulle pelit ovat nimenomaan lapsuus- ja nuoruusajan nostalgian kohde. Esimerkiksi Monkey Islandit olivat minulle tärkeitä pelejä. En jaksa uskoa olevani ainoa pelinostalgiaa kokeva nainen maailmassa. Vanhemmiten olen jostain syystä menettänyt kiinnostuksen pelaamiseen, mikä on tavallaan harmi. Ei minun silti ole vaikea ymmärtää mieheni kiinnostusta peleihin, vaikken itse enää oikein jaksa niistä innostua. Naiset tai miehet eivät ole sillä tavalla yksioikoisia, että vain puutarhanhoito kiinnostaa kehdosta hautaan. Monet tytökin kiinnostuvat peleistä, jos vain löytävät oikean pelin oikeassa elämänvaiheessa.
Nainen, 29
Nuo ovat juuri noita omituisia tyttöjä. Tyttöjen pelaaminen on varmastikin kyllä lisääntynyt mutta tuo tyyli on omituisten tyttöjen. En koskaan hyväksyisi omien tyttärieni olevan outoja joita tarvitsisi hävetä. Voisit ap yrittää muokata heidän vaatemakuaan.
Pitäisin todella omituisena, juuri tuollaisia tyttöjä vihataan ja kiusataan koulussa ja se vaikuttaa sitten tulevaisuuden työpaikkasuhteisiin.
Miksi pitää tietoisesti pilata oma tulevaisuus?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:21"]
Pitäisin todella omituisena, juuri tuollaisia tyttöjä vihataan ja kiusataan koulussa ja se vaikuttaa sitten tulevaisuuden työpaikkasuhteisiin.
[/quote]
Ja miksiköhän heitä kiusataan? Koska mammat opettavat lapsilleen, ettei muista saa poiketa, eikä missään saa olla oma itsensä ja että on ihan ok kiusata niitä, jotka uskaltavat tehdä toisin. Hyi.
[/quote]
Ei tähän voi oikeen muuta sanoa ku että ei voi muuta sanoa...
Vähän käy sääliks.
[/quote] On outoa että tietokonepelit kiinnostavat naisia. Miehille ne ovat tärkeä lapsuus- ja nuoruusajan nostalgian kohde. Miesten on vaikea ymmärtää naisten kiinnostusta puutarhaan ja vaatteisiin ja naisten miesten kiinnostusta peleihin. Ainakin poikaystävän löytäminen on varmaan helppoa.
-Mies 28v-
[/quote]
Miten niin outoa, että tytöt pelaavat? Kyllähän aikuiset naisetkin pelaavat, he yleensä lopettavat siinä vaiheessa, kun saavat lapsia vaikka miehet jatkavat pelaamista.
[/quote]
Ei minusta pelaamisessa ole sinänsä mitään outoa tai epätavallista jos on nainen. Itse olen pelannut PC ja PS pelejä jo lapsuudesta asti. Esim. Prince of Persia, kaikki Final Fantasy sarjan pelit, GTA, Command and Conquer. Tomb raider, Indiana Jones, Uncharted, Age of Empires, Sims 1-3, Wolfenstein, Doom, Project Entropia, Runescape ja Pokemon sarja Nintendon eri laitteille + niin edelleen.
Olen tällä hetkellä yliopisto-opiskelija (En tosin millään nörtti tai perinteisellä naisten alalla). Pelailen aika usein Skyrimiä ja Final Fantasy 12 uudestaan läpi. Lisäksi on Sims 3 kaikkine lisäosineen.
Mieheni on diplomi-insinööri ja tekee työtä IT:n parissa. Hän ei pelaa ollenkaan tietokonepelejä, mutta ohjelmoi harrastuksena 24/7 kotona. Ei yksinkertaisesti osaa olla ohjelmoimatta jatkuvasti jotain.
Hankin varmaankin ainakin Final Fantasy 15:n ja uusimman GTA:n. Lisäksi kiinnostaisi testata se uusin pokemon peli eli Pokemon X tai Y. En usko, että kovin moni tietää minun edes pelaavan mitään tietokonepelejä. Myönnän kyllä pelaavani jos kysytään, mutta Pokemonin pelaamista en välttämättä ihan kaikille myönnä.
Olen tyyliltäni ja olemukseltani todella naisellinen. Antakaa tyttöjen pelata rauhassa. Heilläkin tyyli voi muuttua radikaalisti vielä 10 vuoden aikana. Myöhemminkin kyllä kerkeää olemaan sosiaalinen ja käymään kaikissa opiskelijariennoissa ja kekkereissä. En mä usko, että tuossa iässä oikeasti menee paljoa ohi vaikka vain hakkaisikin tietokonetta.
Täytyy sanoa, että ei minuakaan hirveästi mitkään muotivaatteet kiinnostaneet teini-iässä tai meikit vaikka nykyään olen kyllä melkoisen trendikäs ja pukeudun hyvin.
[/quote]
Tämähän on aivan ennen kuulumatonta. Yleensähän teinit kuuntelee Cheekkiä ja diggailee Alexander Stubbia :D
[/quote]
Minusta noilla tytöillä kuulostaa olevan ihan hyvä itsetunto ja ovat ikäistään kypsempiä jos kerran omanikäiset tuntuvat liian teineiltä- tyypilliset teinithän ovat todella rasittavia.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:00"]
-Mies 28v-
[/quote]
Tjaa.. Itse olen pelannut videopelejä enemmän, kuin moni ikäiseni mies. Poikaystävä ehdokkaat aina väittää pelanneensa pienenä pelejä, jos aiheesta puhutaan. Todellisuus onkin ihan toinen. Miehillä ei tunnu olevan pelaamisesta mitään hajua, ja sitten loukkaantuvat, kun olen heitä parempi pelaamaan.
Miehet on tällaisissa asioissa hirvittävän lapsellisia. Aina pitäisi olla kaikessa naisia parempia, ja auta armias, jos haluan itse vaihtaa oman lamppuni! :D
[/quote] No kyllähän miehet varmaan ovatkin parhaita pelaamaan, mutta siitä en sanonut mitään, kuten en sanonut että naiset ovat ahkerampia puutarhan koristajia. Miksi siis peukutettiin alas? Miksi naiset aina peukuttavat alas jos kertoo ettei naiset tai miehet ole kiinnostuneita jostakin?
En siis sanonut etteivät naiset osaa pelata tai ovat liian kömpelöitä pelaamaan, vaan että naisia ei yleensä kiinnosta pelaaminen.
[/quote]
Ja miehiä ei selvästikään kiinnosta yhdenkään tutkimuksen lukeminen.
Nuoret naiset pelaa tutkitusti ihan yhtä paljon kuin nuoret miehet. Itsekin olen varmasti jo lapsuudessani pelannut enemmän kuin kirjanörtti veljeni.
Itse olin samanlainen. Ei kiinnostanut sellaiset teinit, jotka hengailivat kauppojen edessä mankuen aikuisia ostamaan siideriä, kaljaa tai viinaa. Mulla oli vaan kaksi hyvää ystävää ja heidän kanssaan vietin suurimman osan vapaa-ajasta teini-ikäisenä. Sen jälkeen tietenkin jokainen kulki omia polkujaan, mutta aikuisinakin on toisen kanssa välit säilynyt ja keksitään kaikkea kivaa.
[/quote]
Kuulostavat ihan normaaleilta:D