Iskä ja iltatähdet.
Kommentit (16)
Ihan mielenkiintoista faktaa isän raskausoireista tuolla blogissa :)
Mulla kans puoliso. Kauhein vaihtoehto olisi oma äiti! Exä oli kyllä kanssa melkomoinen. Luki vaan TM:ää monta tuntia. Ei hieronut selkää eikä mitään. Sitte kun parin tunnin ponnistamisen jälkeen sain nelikiloisen pojan pihalle niin oli, että heiiii! sehän meni hyvin!! Teki mieli lyödä. Vauva jotui teholle ja mulla oli paikat niin rikki, että kesti toipua.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 20:21"]
taas tää
[/quote]
no on sitä turhempiakin aloituksia. Noiden läskien ruotiminen esimerkiksi. Ja miten monta luettavaa isäblogia on edes Suomessa? T:yks joka tykkää ja lukee.
Siis tukena synnytyksessä...
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 13:22"]
Mulla kans puoliso. Kauhein vaihtoehto olisi oma äiti! Exä oli kyllä kanssa melkomoinen. Luki vaan TM:ää monta tuntia. Ei hieronut selkää eikä mitään. Sitte kun parin tunnin ponnistamisen jälkeen sain nelikiloisen pojan pihalle niin oli, että heiiii! sehän meni hyvin!! Teki mieli lyödä. Vauva jotui teholle ja mulla oli paikat niin rikki, että kesti toipua.
[/quote]
Kuka tukena synnytyksessä?
puoliso
76%
ystävä
2%
oma äiti
4%
doula
4%
menin yksin
14%
Pakko olla tuo puoliso vaihtoehto, kun vauva kulkee sillä mukana....
Sanooko se omaa vaimoaan Äiskäksi? Yök.
Ei varmasti, Eikä itseäänkään aktiivisesti kutsu iskäksi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:24"]
Sanooko se omaa vaimoaan Äiskäksi? Yök.
[/quote]
Ihanaa !!! :) Iskä Ja Äiskä !!! :)
Tuplana ???
Jokos se on syntynyt ??
"On väitetty, että jopa 65 prosenttia tulevista isistä kärsisi joistakin raskausoireista.
Ennen synnytystä miesten hoivahormoni prolaktiini nousee noin 20 prosenttia. Kortisolitaso tuplaantuu ja herkkyys ja valppaus paranee. Synnytyksen jälkeen miesten testosteroni putoaa noin kolmanneksella ja estrogeenitaso nousee tavallista korkeammaksi.
"Yleisin aivolisäkkeen häiriö oni prolaktiinin liikatuotto, johon naisilla liittyy kuukautishäiriöitä ja maidon eritystä rinnoista ja miehillä impotenssia ja sukupuolista haluttomuutta."