Kokemuksia Private banking -palveluista?
En tiedä onko tätä ihan turha edes kysyä täältä, mutta kaipaisin muiden kokemuksia. Olen tällä hetkellä Nordean Private Banking-asiakas, eikä heistä oikeastaan mitään valitettavaa ole, mutta koska en muiden pankkien systeemeistä tiedä, olen ajatellut, että josko joku muu pankki voisi tarjota paremmat palvelut :) En ole itse kovinkaan aktiivinen sijoittaja, vaan toivon että se mahdollisimman pitkälle hoidetaan puolestani. Tällä hetkellä sijoituksia on enimmäkseen osakkeissa ja rahastoissa, mutta muutkin vaihtoehdot ovat olleet mielessä.. Kertokaa, jos teillä on kokemuksia :)
Kommentit (43)
Minä tein sopimuksen Turun OP:n privaten kanssa huhtikuun alussa. Tällä hetkellä miinuksella mennään, aloitus ei ainakaan ollut kovin kaksinen.
Miksi teidän pitäisi käyttää yhtään mitään yksityisiäpankkeerauksia? Tämän takia maamme on köyhiä pullollaan, antaisitte rahanne hyväntekeväisyyteen ja häpeäisitte!
En voi vertailla kun olen kieltäytynyt private bankingista ja hoidan itse asioitani. Olen kyllä miettinyt että onko hintansa arvoinen. Mitä etua siitä on jos hoitaa sijoituksensa itse?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko private banking maksaa?
Ei se mitään ainakaan Nordeassa maksa. MInut siirrettiin sinne automaattisesti, kun sijoitusvarallisuuteni asunnot poislukien nousi yli 100.000€.
Ei se mitenkään mielestäni poikkea normaalista pankkineuvonnasta. Ehkä nykyisin tuputetaan vähemmän ja kuunnellaan enemmän minua itseäni.
Meillä Danske Bankin private banking ja olemme erittäin tyytyväisiä. Kaikki hoituu nopeasti ja hyvin. Mies tienaa osakekaupoilla. Hoitavat koko perheen pankkiasiat siinä samalla kuten opiskelijatyttären asuntolainan ja teinin asp-tili. Ei ole kallista...muistaakseni miehen tilipaketti on 18e/kk mutta niitä on erilaisia.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään ainakaan Nordeassa maksa. MInut siirrettiin sinne automaattisesti, kun sijoitusvarallisuuteni asunnot poislukien nousi yli 100.000€.
Ei se mitenkään mielestäni poikkea normaalista pankkineuvonnasta. Ehkä nykyisin tuputetaan vähemmän ja kuunnellaan enemmän minua itseäni.
Kyllä se silloin maksaa jos sinulla pitää olla Nordean sijoitustuotteita 100k eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se silloin maksaa jos sinulla pitää olla Nordean sijoitustuotteita 100k eurolla.
Minulla kyllä on Nordean MSCI-I-rahastoa, mutta myös yksittäisiä osakkeita. Eli ei tarvitse olla Nordean sijoitustuotteita.
Noin muutenkin minusta se, että on omaisuutta ei tarkoita sitä, että se maksaisi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Sain tuolloin jonkun hienonvärisen private banking kutsun mutta siinä ei kerrottu ehtoja eikä mitään muutakaan olennaista joten en löytänyt yhtään hyvää syytä soittaa sinne. Olen siis edelleen perusasiakas rahoineni.
T. 7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tuolloin jonkun hienonvärisen private banking kutsun mutta siinä ei kerrottu ehtoja eikä mitään muutakaan olennaista joten en löytänyt yhtään hyvää syytä soittaa sinne. Olen siis edelleen perusasiakas rahoineni.
T. 7
Miksi näitä rahoja ei voisi esim. jakaa työttömille ja lapsiperheille sen sijaan että käyttää jotain ihmeen private bankkeja?
Huonoja kokemuksia. Antavat asiakkaan kannalta huonoja neuvoja, koska hakevat pankin voiton maksimointia, eivät asiakkaan. Pankin rahastot ovat kalliita. Meillä on sijoitukset nykyään Seligsonilla ja suoraan osakkeissa, osa kyllä ihan rahana parissa pankissa, niin että esim auton osto onnistuu tarvittaessa spontaanisti. Vain lasten rahastot ovat pankissa, jotta näiden omistaminen on sitten aikuistuville lapsille helppoa.
Aika monella näyttää olevan ylimääräistä rahaa. Sipilän hallitus voisi ihan ensimmäiseksi verottaa tuollaisesta ökyilystä!
Vierailija kirjoitti:
Meillä Danske Bankin private banking ja olemme erittäin tyytyväisiä. Kaikki hoituu nopeasti ja hyvin. Mies tienaa osakekaupoilla. Hoitavat koko perheen pankkiasiat siinä samalla kuten opiskelijatyttären asuntolainan ja teinin asp-tili. Ei ole kallista...muistaakseni miehen tilipaketti on 18e/kk mutta niitä on erilaisia.
Eikö pankki riko pankkisalaisuutta jos keskustelee täysi-ikäisen tyttären pankkiasioista vanhempien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Huonoja kokemuksia. Antavat asiakkaan kannalta huonoja neuvoja, koska hakevat pankin voiton maksimointia, eivät asiakkaan. Pankin rahastot ovat kalliita. Meillä on sijoitukset nykyään Seligsonilla ja suoraan osakkeissa, osa kyllä ihan rahana parissa pankissa, niin että esim auton osto onnistuu tarvittaessa spontaanisti. Vain lasten rahastot ovat pankissa, jotta näiden omistaminen on sitten aikuistuville lapsille helppoa.
Minusta 0,4% vuosikulu ei ole kovin korkea. Toki on pienempiäkin, mutta minä halusin juuri tätä rahastoa. Lapsille rahastojen ostaminen voi olla riskibisnestä. Jokainen toivoo, että omat lapset kasvavat fiksuiksi ja vastuullisiksi aikuisiksi. On kuitenkin mahdollista, että lapsi hävittää rahat tai menee vaikka mielenosoituksellisesti naimisiin parikymppisenä ilman avioehtoa. Sinne meni vanhempien säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella näyttää olevan ylimääräistä rahaa. Sipilän hallitus voisi ihan ensimmäiseksi verottaa tuollaisesta ökyilystä!
Sipilän hallitus kyllä verottaakin. Minäkin maksan tänä vuonna pääomaveroa 4000€ ja ensi vuonna 8000€. Palkkaverojen päälle siis.
On kokemuksia monista eri pankeista (Nordea, FIM,SEB,Taaleritehdas,UB). Suunnilleen saman laatuiset noi palvelut olivat Nordeassa, FIMissä ja SEBissä. UB:ssä onnistuivat tekemään tappiota vaikka pörssissä meni hyvin joten se oli sitten heippa niille. Taaleri jouduttiin heittämään menemään kun pörssin menoon jälkeen rupsesivat joka välissä agressiivisesti tyrkyttämään omia törkykalliita rahastojaan. Sen kyllä huomasi että oma etu meni asiakkaan ohi.
Palkkiot noissa ovat kyllä todella suolaiset. Jos miettii että pörssi tuottaa keskimäärin 7%/v ja maksaa 0.4-1%/v palkkiota hoidosta plus rahastojen kulut n. 1.5%/v niin kyllä siinä todella iso siivu tuotoista (eli noin kolmannes) menevät hoitajille. Noitten sijoitusvakuutusten sijaan kannattaisi harkita oman yhtiön perustamista ja sen kautta sijoittamista suoraan ETF:iin tai osakkeisiin. Yhtiö perustaminen ulkomaille, esim Viroon, kiinnostaa itseäni. Siinä ei tulisi veroja siihen asti kunnes alan nostamaan voittoja mutta voi tulla ongelmia verottajan kanssa jos katsovat että yhtiö on Suomesta käsin johdettu.
Nordean Private Bankissa pitää olla sijoituvarallisuutta 500 000€ (per perkokonaisuus).
Vierailija kirjoitti:
Nordean Private Bankissa pitää olla sijoituvarallisuutta 500 000€ (per perkokonaisuus).
Uusille yksityisasiakkaille kyllä, mutta olen vuosia aiemmin päässyt paljon pienemmällä pääomalla mukaan, eikä pankki ole päättänyt sopimusta, vaikka sijoitusvarallisuus on alle 500 keur.
Itsellä on kokemusta ainoastaan Nordean Private Banking -palveluista.
Hyvin ovat asiansa viimeisen 15 vuoden aikana hoitaneet.
Kiinteistökaupat, veroasiat ja tietty tärkeimpänä sijoitusasiat.
Muita, pienempiä firmoja en ole vakavasti harkinnut heidän aktiivisesta ja ärsyttävästäkin markkinoinnistaan huolimatta. Nordea isona pankkina tuntuu turvallisemmalta.