Olen aika vainoharhainen, kuinka päästä tästä
Pienimmästäkin vihjeestä ajattelen, että minua vastaan juonitaan.
Kommentit (20)
Yritä saada jonkinlaista terapiaa. Tuollainen uskomus haittaa isosti elämääsi ja suhdetta muihin ihmisiin.
Mietin lähinnä sitä, että mistä oireilusi kumpuaa?
Lapsuus? Nuoruus? Oletko kärsinyt väärinkohtelusta?
Ajattelet vaan, että sä et ole niin kiinnostava.
Sun pitää oppia ajattelemaan, että vaikka joku juonisi sua vastaan, sillä ei ole mitään merkitystä. Ajattele kuinka kahjoa tollanen juoniminen on? Sä olet onneksi tollasten yläpuolella.
Tarvitset pitkän ja perusteellisen terapian. Vainoharhaisena tuhoat sekä oman että läheistesi elämän, ja menetät kaikki ystäväsi.
Kannattaa puhua lääkärille. Nykyään on hyvät lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mietin lähinnä sitä, että mistä oireilusi kumpuaa?
Lapsuus? Nuoruus? Oletko kärsinyt väärinkohtelusta?
Olen. Tiedostan syyt ja tiedostan taipumukseni. Kaiken järjen mukaan mielestäni se riittäisi asian voittamiseen, mutta aina löydän itseni löytämästä älyttömiä oivalluksia, kuinka joku on taas jollakin tavalla minua vastaan.
Kerron itselleni, kuinka hölmöä tuo on, mutta kuten joku sanoi, joskus kyse ei ole vain luuloista. Liian usein olen sitten törmännyt siihen, että ihmiset todellakin puhuvat minusta.
Ala liikkua reippaalla sykkellä (hengästyy ja tulee kunnolla hiki) 3-4krt viikossa. Aineenvaihdunta käynnistyy ja poistaa kuona-aineita aivoista ja kropasta. Ajatukset selkiytyy. Vainoharhaisuus väistyy.
Oletko herkkä? Vahvasti intuitiivinen?
Onko moni asia mennyt niin kuin olet ajatellutkin, epäillytkin?
Vaikka sille ei olisi järjellistä perustelua. Olet vain tiennyt jotenkin. 🤔
Vainoharhaisilla ihmisillä on sellainen käsitys monesti, että heissä on jotain niin spesiaalia, että jotkut tahot juonivat heitä vastaan. Kysy Ap itseltäsi kun sinulle tulee sellaisia ajatuksia, että miksi ihmeessä kukaan jaksaisi käyttää aikaansa ja energiaansa sellaiseen. Arvelen ettet ole mikään valtion johtotasolla oleva, tai suuren yhtiön johtaja, jolloin pienimuotoinen juoniminen joidenkin taholta olisi ymmärrettävää. Jos olet tavan tyyppi, niin ei varmasti kukaan jaksa juonia sinua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko herkkä? Vahvasti intuitiivinen?
Onko moni asia mennyt niin kuin olet ajatellutkin, epäillytkin?
Vaikka sille ei olisi järjellistä perustelua. Olet vain tiennyt jotenkin. 🤔
Juuri näin.
Ap
Mulla on kanssa samanlaista. Varsinkin työpaikalla en pysty luottaan kehenkään.
varmaan tarttis jotain nappeja hakee.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhaisilla ihmisillä on sellainen käsitys monesti, että heissä on jotain niin spesiaalia, että jotkut tahot juonivat heitä vastaan. Kysy Ap itseltäsi kun sinulle tulee sellaisia ajatuksia, että miksi ihmeessä kukaan jaksaisi käyttää aikaansa ja energiaansa sellaiseen. Arvelen ettet ole mikään valtion johtotasolla oleva, tai suuren yhtiön johtaja, jolloin pienimuotoinen juoniminen joidenkin taholta olisi ymmärrettävää. Jos olet tavan tyyppi, niin ei varmasti kukaan jaksa juonia sinua vastaan.
Olen tuon monesti itselleni järkeillyt. Ja sitten kuitenkin saanut huomata, että olen riittävän tärkeä pilkattavaksi ja juoruttavaksi. Outoa. Tiedän, että silti useimmiten vain kuvittelen. Mutta silti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ala liikkua reippaalla sykkellä (hengästyy ja tulee kunnolla hiki) 3-4krt viikossa. Aineenvaihdunta käynnistyy ja poistaa kuona-aineita aivoista ja kropasta. Ajatukset selkiytyy. Vainoharhaisuus väistyy.
Kiitos tästä. Oikeastaan tiedän tuon toimivan. Auttaa myös silloin, kun tiedän, että "vainoharhaisuuteni" on perusteltua. Pitää vain muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon monesti itselleni järkeillyt. Ja sitten kuitenkin saanut huomata, että olen riittävän tärkeä pilkattavaksi ja juoruttavaksi. Outoa. Tiedän, että silti useimmiten vain kuvittelen. Mutta silti.
Ap
Ainahan juoruilijoita löytyy, mutta pilkkaaminen kuulostaa jo oudolta.
Liika stressi ja väsyminen, uupuminen voi myös oireilla noin. Koska elimistö reagoi, puolustautuu aina jos on tarvis.
Nukkuminen Rem-unen aikaan on tärkeää.
Lisäksi terveellinen ruokavalio ja liikunta.
Miten elämäntavat, jätä päihteet, alkoholi, tupakka, nää vaikuttaa paljolti mielen hyvinvointiin....
eh he hee ... haluavat saaha sut päästä sekasin ... hee hee ... saa nähä kauanko mennee ... 😱😈
Ei ole kellään muulla kokemuksia?