Ovatko rinnat 30-vuotiaana aina suuremmat kuin 20-vuotiaana?
Kommentit (26)
Teini-iän jälkeen B-kuppi, ekan lapsen jälkeen C-kuppi, tokan lapsen jälkeen D-kuppi, lihomisen jälkeen ( noin 15 kg) eli nyt DD tai F-kuppi
Onneksi ei ole silikoneja eikä muita täytteitä :-)
Itse huomasin, että kun kolmekymppiä tuli täyteen, alkoi rasva "vaeltaa" eri paikkoihin. Nuorempana olin todella vahvasti päärynä, iso perä, paksut reidet ja keskikokoiset rinnat. Nyt viime vuosina perä ja reidet ovat alkaneet kaventua, mutta rintoihin (sekä vyötärölle ja yläkroppaan muutenkin) on alkanut tulla lisää massaa. Äitini kertoi, että hänelle ja mummolleni on aikanaan käynyt samoin. Todennäköisesti jotain hormonaalisia muutoksia tuon takana.
Riippuu yleensä painosta, rinnat on pitkälti rasvakudosta. Ja hormonituotannosta. Raskauden ja imetyksen myötä kasvavat, vaihdevuosissa rasvakudos siirtyy rinnoista ja lantiolta vatsalle. Parikymppinen hoikka varsi on myöhemmin runsas tiimalasi ja lopulta omenavartalo. Onko joku tavannut todella rintavan 80-vuotiaan naisen? Uhkeita nelikymppisiä sen sijaan on pilvin pimein.
Hehee, mikä ketju! :D Itse voin ainakin omalta osaltani kumota useita täällä esitettyjä väitteitä. Olen 33-vuotias kolmen lapsen äiti. Rintani ovat nyt samankokoiset tai pienemmät kuin parikymppisenä. Ainakin "täyte" niistä näyttää hävinneen imetysten myötä. Parikymppisenä oli A-kuppi, nykyään en välttämättä tarvitse edes rintsikoita, kun on vaan sellaset pienet, kevyet "ajokoirankorvat" rintakehän päällä. :D Ja rintojen koko ei kyllä millään lailla korreloi maidontuotantoon, sillä itse ainakin olen näillä olemattomilla nysillä täysimettänyt jokaisen lapseni puolivuotiaaksi asti ja sen jälkeen imettänyt vielä muiden ruokien ohella jokaista lähes 2-vuotiaaksi asti. Ja maitoa on tullut niin, että parin tunninkaan imetystaukoa ei voinut pitää saamatta rintatulehdusta pakkautumisen vuoksi.
Huiman väärää tietoa taas. Synnärin kätilönä sanon, että rinnan koolla ei ole mitään merkityssä maidon tai imetyksen onnistumisen määrään.
Taitaa olla ihan tapauskohtaista... Itselläni eivät ole kasvaneet yhtään, vaikka toivoin niin ajan myötä käyvän... Korkeintaan ovat menettäneet ehkä pyöreyttään. Kiloja on tullut noin viisi lisää aikavälillä 20 ->30 v.