Normaalipainoisen laihdutus karppauksella
Paino on hiipinyt lähelle ylipainon rajaa ja oma ulkomuoto ei miellytä kuten ennen. Muutaman kilon olen saanut pois jo ihan kaloreita laskemalla ja liikuntaa lisäten. Painon tippuminen on kuitenkin todella hidasta! Tammikuussa olisi tiedossa rantaloma ja siihen mennessä haluaisin saada pois painosta vielä 10kg. Mietin jos kokeilisin karppausta ja pitäisin hiilihydraatit max. 20g/päivä.
Miten ja miten nopeasti teillä muilla on lähtenyt paino tuolla menetelmällä?
Kommentit (14)
Minulta lähti 12 kiloa kolmessa kuukaudessa, 67kg-->55kg. Hiilarit vaihtelivat siinä 40-70g välillä päivittäin. Samaan aikaan en harrastanut juuri liikuntaa, koska olin vähän aikaisemmin loukannut polveni ja liikunta oli pitkälti ko. polven leikkauksen jälkeistä kuntoutusta.
Mä lihoin ketoosissa (hh max 40g) kun mätin niin paljon rasvaa kaloreista välittämättä.
2
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:42"]
Mä lihoin ketoosissa (hh max 40g) kun mätin niin paljon rasvaa kaloreista välittämättä.
2
[/quote]
Noilla hiilareilla ei pääse ketoosiin.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:45"]
2
[/quote]
[/quote]
No mä kyllä pääsin, testiliuskojen mukaan.
2
Liikuntaa olen harrastanut aina ja monipuolisesti, myös kuntosalia. :) Normaalisti (lihoessakin) olen liikkunut 2-5 tuntia viikossa, nyt laihduttaessa olen liikkunut 8-10. Olen samaa mieltä, että liikunnalla on valtava vaikutus vartalon muotoon, mutta mitä vähemmän kiloja, sen paremmin sen huomaa. Varmasti olisin näissäkin kiloissa suurempi senteittäin mitattuna jos en olisi liikkunut, mutteivat ne kauniit lihakseni mihinkään näy kun niiden päällä makaa kiloittain ja kiloittain rasvaa. ;)
Kiitos vastaajille! :) Lisää kokemuksia?
ap
Minä onnistuin alipainoisena laihduttamaan, kun vähensin hiilihydraatit noin 20 grammaan vuorokaudessa. Ei tietenkään kamalan fiksua tai terveellistä käytöstä, mutta minulla on syömishäiriötausta. Pointti on kuitenkin se, että normaalipainoisen on varmaan ihan mahdollista laihtua tällä tavoin, jos se onnistuu alipainoiseltakin.
Ketoosi ei kuitenkaan sopinut minulle. Se aiheutti oksentelua ja ihottumaa. Oireet hävisivät heti kun lisäsin hiilihydraatteja. Positiivisena puolena oli nälän tunteen katoaminen. Nykyään en voi sanoa karppaavani, sillä en kontrolloi hiilihydraattien määrää. Karppauskokeilusta käteen jäi kuitenkin täysrasvaisten tuotteiden käyttäminen ja harvempi ruokailurytmi (kolme kertaa päivässä). Paino on pysynyt tällä ruokavaliolla normaalipainon alarajoilla.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:45"]
2
[/quote]
[/quote]
No mä kyllä pääsin, testiliuskojen mukaan.
2
[/quote]
Testiliuskat ovat ihan huuhaata. Jos olet ollut kauan pissaamatta, vaikka yön yli, virtsa on niin "vahvaa", että liuskat ovat punaisella. Jos olet juonut paljon, ne ovat vaaleita.
Olen bmi 23, jotain ja pudotan painoa silloin tällöin ennen juhlia nelisen kiloa karppaamalla. Jätän vain sokerit ja viljat pois parIksi viikoksi ja tuo 4 kg katoaa.
Mulla lähti kilo per kuussa. Olin lähtötilanteessa 8 kg yli ihannepainoni (63kg) ja tavoite oli 55kg, johon pääsin rajoittamalla vain hiilaria, en syömiäni kaloreita. Erittäin onnistunut ja suositeltava tapa siis. Rasvalla laihduttaminen siis. Kaupanpäälle sain parantuneet rasva-arvot.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:48"]
Minä onnistuin alipainoisena laihduttamaan, kun vähensin hiilihydraatit noin 20 grammaan vuorokaudessa. Ei tietenkään kamalan fiksua tai terveellistä käytöstä, mutta minulla on syömishäiriötausta. Pointti on kuitenkin se, että normaalipainoisen on varmaan ihan mahdollista laihtua tällä tavoin, jos se onnistuu alipainoiseltakin.
Ketoosi ei kuitenkaan sopinut minulle. Se aiheutti oksentelua ja ihottumaa. Oireet hävisivät heti kun lisäsin hiilihydraatteja. Positiivisena puolena oli nälän tunteen katoaminen. Nykyään en voi sanoa karppaavani, sillä en kontrolloi hiilihydraattien määrää. Karppauskokeilusta käteen jäi kuitenkin täysrasvaisten tuotteiden käyttäminen ja harvempi ruokailurytmi (kolme kertaa päivässä). Paino on pysynyt tällä ruokavaliolla normaalipainon alarajoilla.
[/quote]
Kiva, että kirjoitit kokemuksiasi, vaikka todella ikävää, että sinut siihen ajoi syömishäiriö. Toivottavasti voit nykyään paremmin ja näet itsesi kauniimmin! <3
ap
Jos haluaa laihduttaa karppaamalla kannattaa seurata myös kaloreita.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:28"]
Minulta lähti 12 kiloa kolmessa kuukaudessa, 67kg-->55kg. Hiilarit vaihtelivat siinä 40-70g välillä päivittäin. Samaan aikaan en harrastanut juuri liikuntaa, koska olin vähän aikaisemmin loukannut polveni ja liikunta oli pitkälti ko. polven leikkauksen jälkeistä kuntoutusta.
[/quote]
Kertoisitko, kiltti, vaikka lyhyestikin mitä söit kun noin upeasti laihduit? Vahditko kaloreita tuona 20 g hh/pvä -aikana? Itselläni sama lähtöpaino ja tavoitteena juurikin tuo 55 kiloa...
Hups, korjaus edelliseen, siis 40-70 g hh/pvä
Normaalipainoisen ei kannata laihduttaa, vaan alkaa käydä salilla, jos haluaa paremman vartalon. Ketoosia en normaalipainoiselle suosittele, parempi on pitää hiilarit n. 100g/pv joka sekin on karppausta virallisterveelliseen verraten.