Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä luulen, että mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö

Vierailija
14.10.2013 |

Ollut varmaan 18-vuotiaasta asti. Katsoin jonkun siitä kertovan ohjelman ja tuntui, että palaset loksahtivat paikoilleen. Niin tutulta se kuulosti.

Onko täällä ketään, jolla on tuo? Miten teillä se ilmenee? Käytättekö lääkkeitä? Onko jotain tiettyä oiretta, mikä erottaa kaksisuuntaisen mielialahäiriön tavallisesta, mutta suht voimakkaista mielialan muutoksista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon. älä vaan tapa ketään psyko.

Vierailija
2/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas asiallinen kommentti, huh!

Suosittelen sinua menemään (psyk.)lääkärin juttusille... Siellä osataan antaa parempia neuvoja, kun tällä idioottien anonyymien palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 01:09"]

Olipas asiallinen kommentti, huh!

Suosittelen sinua menemään (psyk.)lääkärin juttusille... Siellä osataan antaa parempia neuvoja, kun tällä idioottien anonyymien palstalla.

[/quote]

onko hiekkaa revassa?

Vierailija
4/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulla, mutta parilla tutulla on. Käsittääkseni bipolaari saadaan kuriin lääkityksellä. Kuulemma vaan saattaa käydä niin, että maanisessa vaiheessa heitetään lääkkeet nurkkaan, kun sairaudentunne katoaa hetkeksi. Molemmat tuttavani ovat olleet sairaalajaksoilla jonkin aikaa, kun tauti oireilee enemmän, mutta sitten kun he toipuvat, he palaavat takaisin töihin. Sellaistakin olen kuullut, että joillekuille sairautta on hoidettu masennuksena, kun maaniset jaksot ovat olleet lieviä (hypomania). Toisilla taas tauti on havaittu maanisen jakson aikana. Molemmat tuttuni joutuvat olemaan varovaisia rahan ja alkoholin käytön suhteen, koska maanisena ajanjaksona kontrolli saattaa pettää. Samoin olen kuullut seksuaalisen käytöksen muuttumisesta höllempään suuntaan. Mutta antaa bipojen itse kertoa, miltä tuntuu olla bipo. Minähän sitä en itse tiedä.  Ja se pitää tosiaankin muistaa, että ihmiset ovat yksilöllisiä, niin myös bipot oireineen. :)

Pääset tutkimuksiin ihan terveyskeskuslääkärin kautta. Kerro lääkärille huolesi. Kannattaa tehdä muistiinpanoja omien epäilyjesi perusteella, jotta muistat lääkärissä kaikki oireesi. 

Tsemppiä!

Vierailija
5/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 00:55"]

onneksi olkoon. älä vaan tapa ketään psyko.

[/quote]

Etpä tunnu tietävän mitään kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Kannattaisi ottaa selvää, ennen kuin tulet huutelemaan hävyttömyyksiä keskustelupalstoille. :)

Vierailija
6/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 01:26"]

Ei ole minulla, mutta parilla tutulla on. Käsittääkseni bipolaari saadaan kuriin lääkityksellä. Kuulemma vaan saattaa käydä niin, että maanisessa vaiheessa heitetään lääkkeet nurkkaan, kun sairaudentunne katoaa hetkeksi. Molemmat tuttavani ovat olleet sairaalajaksoilla jonkin aikaa, kun tauti oireilee enemmän, mutta sitten kun he toipuvat, he palaavat takaisin töihin. Sellaistakin olen kuullut, että joillekuille sairautta on hoidettu masennuksena, kun maaniset jaksot ovat olleet lieviä (hypomania). Toisilla taas tauti on havaittu maanisen jakson aikana. Molemmat tuttuni joutuvat olemaan varovaisia rahan ja alkoholin käytön suhteen, koska maanisena ajanjaksona kontrolli saattaa pettää. Samoin olen kuullut seksuaalisen käytöksen muuttumisesta höllempään suuntaan. Mutta antaa bipojen itse kertoa, miltä tuntuu olla bipo. Minähän sitä en itse tiedä.  Ja se pitää tosiaankin muistaa, että ihmiset ovat yksilöllisiä, niin myös bipot oireineen. :)

Pääset tutkimuksiin ihan terveyskeskuslääkärin kautta. Kerro lääkärille huolesi. Kannattaa tehdä muistiinpanoja omien epäilyjesi perusteella, jotta muistat lääkärissä kaikki oireesi. 

Tsemppiä!

[/quote]

Sen unohdin sanoa, että lääkityksen lisäksi on tärkeää saada terapiaa. Sitä tarvitaan, jotta elämä pysyy raiteillaan. :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme