Tulin töistä ja avomies oli jättänyt lapun "Neulotko *Iidalle illaksi jotkut kivat lapaset" (miehen veljentytölle)
Veljentytöllä syntymäpäivät ja tämä oli toivonut lapasia. Mies ei tunnu tajuavan ettei suht. kokematon neuloja niitä parissa tunnissa väännä. Yrittäisitkö itse vastaavassa tilanteessa neuloa vai kävisitkö suosiolla ostamassa kaupasta?
Kommentit (26)
Tää on ollu jo täällä ennen. Katso vastaukset siitä edellisestä ketjusta.
Ostaisin kaupasta, olen minä lapasia ennenkin neulonut, mutta ei multakaan parissa tunnissa onnistu.
Provo, ei kukaan mies ole noin tyhmä. Naisiin tämä provo saattaa upotakin.
Nää on näitä.
- Saksisitko vähän mun hiuksia? / Heittäisitkö tän hiusvärin päähäni?
- Antaisitko vähän rahaa, pari kymppiä vain?
Joo en. Kannattaa mieluummin esittää pyyntönsä niin että tajuaa sen olevan toiselle vaivaksi.
Kokenutkaan neuloja ei neulo kivoja lapasia parissa tunnissa.
Isoäitini, joka oli kokenut neuloja saattoi neuloa kivatkin lapaset päivässä, mutta silloin hänellä oli ruoka valmiina edelliseltä päivältä yms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mies olettaa, että mä osaan korjata minkä tahansa risaisen ja puhkikuluneen vaatteen uudenveroiseksi vaan sen takia kun osaan ommella :D
Toisaalta pitäis olla otettu, kun on sitä mieltä että osaan ja hoidan tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mies olettaa, että mä osaan korjata minkä tahansa risaisen ja puhkikuluneen vaatteen uudenveroiseksi vaan sen takia kun osaan ommella :D
Toisaalta pitäis olla otettu, kun on sitä mieltä että osaan ja hoidan tuosta vaan.
Ja naiset olettaa, että miehet tekevät kaikki kodin remonttihommat, palstan naisten ketjuista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Isoäitini, joka oli kokenut neuloja saattoi neuloa kivatkin lapaset päivässä, mutta silloin hänellä oli ruoka valmiina edelliseltä päivältä yms.
Lapsena sai aina noita neulottuja lapasia, sukkia yms. mutta eihän niitä silloin osannut arvostaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena sai aina noita neulottuja lapasia, sukkia yms. mutta eihän niitä silloin osannut arvostaa...
No, minä kyllä arvostin. Arvostin sitäkin, että sain olla isoäidin seurassa kun hän niitä lapasia kutoi ( Kirjakielellä: neuloi.)
Tietenkään miehelle ei kannata kertoa, ettei se onnistu parissa tunnissa. Tänne kyllä kannattaa avautua. Sitten keräät kunnolla raivoa täältä ja illalla onkin sitten kunnon "pitäkää tunkkinne" riita
Mitä miehesi vastasi, kun laitoit hänelle ystävällisen tekstiviestin siitä, että et osaa naisten töihin kuuluvaa lapasten tekoa tai että aikakaan ei siihen riittäisi? Vai tulitko vain palstalle kertomaan paskasta miehestä?
Kävisin ostamassa kaupasta ja esittelisin miehelle taitavaa käsityöihmistä.
En tekis kumpaakaan. Mies sais itse hommata lapaset.