Tulin töistä ja avomies oli jättänyt lapun "Neulotko *Iidalle illaksi jotkut kivat lapaset" (miehen veljentytölle)
Veljentytöllä syntymäpäivät ja tämä oli toivonut lapasia. Mies ei tunnu tajuavan ettei suht. kokematon neuloja niitä parissa tunnissa väännä. Yrittäisitkö itse vastaavassa tilanteessa neuloa vai kävisitkö suosiolla ostamassa kaupasta?
Kommentit (26)
Lapun? Oletteko 90-vuotiaita? Asenna whatsapp.
Oma mies on pyytänyt minua vaihtamaan toppatakkiin ja haalarin lahkeeseen vetoketjut. Oli jopa käynyt ostamassa takin vetoketjun kangaskaupasta. Ei tunnu ymmärtävän, että ei onnistu minun taidoilla ja ompalukoneella. Ennemmin ompelen uuden kuin korjaan vanhaa.
Aloittaja ei voi neuloa eikä ostaa lapselle lapasia, kun mies ei kertonut oikeaa kokoa. Mies voi käydä ostamassa lapaset itse.
Kävisin ostamassa torilta jonkun mummon neulomat lapaset ja villasukat. Asun maassa, jossa käsityömummoja on loputtomasti. Asettelisin tuotteet lapun viereen ja kirjoittaisin viestiksi "tuli niin nopeasti valmista, että tein sukatkin :) "
Vierailija kirjoitti:
Niin oli taas jättänyt. Ja av-mammat nielee.
Kuvittelet ilmeisesti, että jokainen vastaaja ottaa nämä tosissaan?
Soittaisin miehelle ja sanoisin ettei onnistu, olen surkea neuloja eikä ole lankojakaan. Jos miehellä olisi jokin ylitsepääsemätön este päästä kauppaan (pakollinen työmeno tms.) ja minulla vapaata aikaa niin voisin kyllä hakea lapaset kaupasta. Kaikesta ei tarvitse tehdä valtataistelua tai jokaisen pikkuasian takia erota, kuten täällä neuvotaan.
Kirjoittaisin lappuun vastaukseksi, että neulo itse :)