Broilerinkoivet ei kypsy!
Tai eivät kypsy ainakaan meidän uunissa.
Ostin taas paketin niitä koipia,tai niitä nuijapäitä.
Ohjeessa on 50min uunissa 200 asteessa.
Unohtuivat uuniin, olivat olleet 1h20min kun enin ottamaan pois, vieläkin raakoja ja olivat vielä folion sisälle käärittyjä, eli varmasti lämpö pysyi sisällä.Nyt ovat olleet uunissa jo kohta 2 tuntia ja nyt alkavat näyttää suht kypsiltä.
Tämä oli jo kolmas kerta kun näin käy. Miksi ohje ei pidä paikkaansa? On vähän eri asia onko tuote uunissa 50min tai 2 tuntia.
Kommentit (26)
jospa se johtuu foliosta? Mä en koskaan laita folioon, ja kyllä ne kypsyy.
No älä nyt herranjumala niitä folioon kääri! Eihän se lämpö folion läpi pääse niitä kypsyttämään.
Joo mutta kyllä fakta on että niitä koipia todellakin täytyy pitää toista tuntia uunissa että on kunnolla kypsiä!
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 16:36"]
No älä nyt herranjumala niitä folioon kääri! Eihän se lämpö folion läpi pääse niitä kypsyttämään.
[/quote]
Uuniperunakin laitetaan folioon ja kyllä kypsyy.
Ei mulla ole tuonlaista ongelmaa ollut..
Ei mulla ole tuonlaista ongelmaa ollut..
Ei mulla ole tuollaista ongelmaa, mutta mä en laitakaan niitä folioon.
Ei foliota! Ja koipia voi kevyeesti pitää melkein 2 h.
Elämäni ensimmäisen kerran kuulen että joku kypsentää koipia foliokääreessä.
Mistä idea kääriä folioon? Epäilen ettei valmistusohjeessa siitä mainittu mitään.
Uunisi toimivuuttakin tässä epäilen, liekö kunnossa.
kokki
Jos tosiaan laitat ne folioon heti alusta alkaen, niin eivät kypsy. Anna niiden olla uunissa ilman foliota ja laita folio lopussa, jos näyttää siltä, että alkavat päältä ruskistua liikaa. Toki on myös totta, että niitä silti saa pitää pidempään kuin ohjeessa, mutta folion kanssa saavat varmaan olla uunissa vaikka koko päivän...
Folio hidastaa kypsymistä tosi paljon! Laita nyt ihmeessä ilman, johan saat rapean pinnan ja maistuu paremmalta.
annatko sinä lämmetä niiden koipien ensin huoneenlämmössä??
Eikö ne vain kiehu foliossa eli kuin keitettyä...yöks.
En koskaan käytä foliota ja kana valmistuu noin 50 minuutissa. Liekö folio ja liesi tässä nyt teillä syyllisiä?
Ei mitään foliota, mutta ilmankin pitää koipia paistaa min. 2 h, että saa oikein rapsakan pinnan ja liha irtoaa luusta. Nam!
Miksi ihmeessä folio? Miksei paistopussi?
Ilman foliota, siten kuorestakin tulee rapea
onhan vastukset kunnossa uunissa?
Foliohattukokki porvoosta päivää.
Nykyään jalostavat niin isoja broilereita jotta saadaan isoja leikkeitä (niitä luuttomia)... olen itsekin huomannut, että paistoajat nykyisten broilereiden kanssa on pidempi kuin mitä takavuosina meni.