Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin vielä 3. lapsen. En voi, koska paras ystäväni kärsii lapsettomuudesta.

Vierailija
14.10.2013 |

Minulla on kaksi lasta ja haaveilen kovasti vielä kolmannesta. Ainakin tähän asti olen tullut helposti raskaaksi. En kuitenkaan "uskalla" hankkiutua raskaaksi, koska paras (ja ainoa!) ystäväni on kärsinyt vuosikausia lapsettomuudesta. Hän sai lapsettomuushoitojen avulla yhden lapsen, mutta toista ei toiveista huolimatta kuulu. Tämä ystäväni ei tietenkään ikipäivänä kieltäisi minua hankkimasta lisää lapsia, mutta jotenkin koen, etten voi tulla raskaaksi, koska se loukkaisi ja masentaisi häntä ja löisi kiilaa meidän väliimme. Jos hän alkaisi odottaa sitä toivomaansa toista lasta, voisin minäkin antaa itselleni luvan kolmanteen, mutta en sitä ennen :(. Tämä kuulostaa todella typerältä, mutta en kestä ajatusta tilanteesta, jossa kertoisin hänelle kolmannesta raskaudestani, jos hän ei itse siihen mennessä olisi onnistunut tulemaan toista kertaa raskaaksi.

Onko täällä ketään, joka miettii tai on miettinyt vastaavia? Tai ketään lapsettomuudesta kärsivää, joka voisi valaista minulle, miltä tämä ystäväni kannalta mahdollisesti kuulostaa tai miten hän minun raskauteeni suhtautuisi (tottakai näyttelisi suhtautuvansa hyvin, mutta miltä se oikeasti sisimmässä tuntuisi)?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän kyllä, onko sinulla tapana olla liian kiltti?:) Itellä on ollut tämä "paha tapa" lapsuudesta saakka ja saan välillä kamppailla sen kanssa, jopa mieheni huomauttelee välillä asiasta.

Entä jos yrittäisit laittaa roolit toisinpäin? Jos itse olisit ystäväsi asemassa, suuttuisitko/loukkaantuisitko sinä asiasta? Kyllähän se varmasti pahalle tuntuu, mutta uskon että ystäväsi on jo tottunut elämään asian kanssa, vaikka varmasti todella vaikea ja surullinen asia onkin. 

Vierailija
2/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme läheistä työkaveria saaneet kolmannet lapset vuoden sisällä. Itse olen edelleen lapseton ja kohta alkaa ikäkin painamaan. Vaikka toisten vauvauutiset rehellisesti sanottuna kirpaisevatkin joka kerta, pystyn nielemään katkeruuteni, sillä olen kuitenkin aidosti iloinen heidän puolestaan enkä ikimaailmassa toivoisi heidän saavan päähänsä ap:n kaltaisia ajatuksia. Pointti on ehkä myös siinä, miten raskaana ollessaan suhtautuu asiaan, kuinka paljon hehkuttaa raskauttaan tai että tajuaa olla heittämättä mitään typeriä vihjailuja lapsettomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapana olla liian kiltti ja myös miettiä aina liikaakin sitä, ettei muille vaan tule paha mieli. Jos mietin asetelmaa toisinpäin, niin en suuttuisi enkä loukkaantuisi kyseisessä tilanteessa ja onnittelisin iloisesti, mutta kyllä rehellisesti sanottuna varmasti sisimmässäni olisin entistä katkerampi ja surullisempi. -ap

Vierailija
4/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos koettaisit olla ajattelematta ystäväsi puolesta ja antaisit hänen ottaa vastuuta omista tunteistaan. Tuo on tosi alentuvaa.

Vierailija
5/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tyhmää. Olen saanut hoitojen avulla lapsen ja haluaisin vaikka kolme lisää mutta en näytä saavan mutta ei myöskään haittaa ENÄÄ vaikka muut saisivat useita kun minulla on edes tämä yksi. Joillakin ei ole edes tätä onnea. Eli en usko että ystävääsikään haittaa tai ei saisi haitata teidän kolmas lapsi.

Vierailija
6/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä noin voi miettiä, kun kyse on kuitenkin sinun elämästäsi. Muiden tunteita ei pidä ottaa huomioon, vaan omat.

Ei pidä jättää matkoja tekemättä, koska joku ei voi/pysty matkustamaan. Ei pidä jättää hankkimatta lemmikkiä, koska joku ei tykkää. Elä itsellesi ja perheellesi, älä muille !

Vierailija
7/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sun vika ole ettei joku toinen saa lasta. Ei sun lapset ole keneltäkään pois. Eikä lastenteko ole muutenkaan mulle-sulle-sulle-hommaa.

En minäkään naapurille ole vihoissa vaikka sillä on 5 lasta ja mulla vaan 2.

Vierailija
8/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

www-provoviestit.fi

Vierailija
9/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tekee tosi pahaa, että ystävyys menisi oman perheen edelle. En itse haluaisi tuollaista ystävyyttä mikä vaikuttaisi noin paljon ajatuksiini ja tunteisiini.

Vierailija
10/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Luulen, että olet vähän huomiohakuinen. Kun ystäväsi selvästi kipuilee iävän asian kanssa, huomaat, että kaikki myötätunto menee siihen suuntaan ja sinä vain onnellisena porskutat eteenpäin. Kiltin tytön syndroomaan kuuluu marttyyrius ja toisen puolesta uhrautuminen - se on kiltin tapa saada huomiota.

Toisin sanoen sinua ohjaa nyt itsekkyys eikä ystäväsi paras. Kiillotat kruunuasi, kun joudut uhrautumaan aivan keksityn asian takia.

Miksi muuten kerrot ystävällesi, että hups vaan, kun helposti tulit raskaaksi? Etkö voi todeta, että tätä lasta on haluttu ja suunniteltu pitkään? Eikö se itse asiassa ole reilummin sanottu, kun kuitenkin olet suunnitellut tätä kolmatta jo jonkin aikaa? Ketään ei kiinnosta se itse akti ja miten nopeasti tärppäsi, joten sen voit jättää sanomatta jopa niillekin,jotka eivät lapsettomuudesta kärsi. Sitä kutsutaan hienotunteisuudeksi.

Vierailija
11/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta. Itse kärsin sekundäärisestä lapsettomuudesta, ja kyllä se aina hetken aikaa kirpaisee kun ympärillä raskaudutaan tuosta noin vain. Mutta en todellakaan toivo että ystäväni jättäisivät lapsia tekemättä sen takia kun minä en raskaudu helposti!! Järjetön ajatus mielestäni.

Enemmän loukkaannuin siitä kun eräs ystävä ei uskaltanut suoraan sanoa että heille on tulossa toinen.. Olin tiennyt/aavistanut asian jo monta kk sitten erinäisistä asioista, mutta kyllä kyrsi kun meille sitä ei uskallettu kertoa.. Ei me siitä toisten onnesta rikki mennä..

Vierailija
12/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole sanonut ystävälleni, että kaksi raskautani tärppäsivät kerrasta. En todellakaan kehtaisi! :O En myöskään ikinä sanoisi tai muuten antaisi ymmärtää, että olen jotenkin "uhrautunut" hänen puolestaan. En ole hänelle kertonut mitään halustani saada kolmas lapsi enkä missään tapauksessa kertoisi siitä, että koskaan olen edes harkinnut siitä luopumista hänen vuokseen. Näitä syyllisyydentunteita omasta hyväonnisuudestani pyörittelen vain ja ainoastaan omassa päässäni ja vain minua itseäni ne kiusaavat. En pukahtaisi tästä aiheesta mitään ystävälleni! Enkä ymmärrä siten myöskään kommentteja huomiohakuisuudesta. Keneltä haen muka huomiota?? -ap

Vierailija
13/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis sinulla on 2 lasta ja kaverilla 1? Johdat 2-1. Jos kaverisi saisi toisen lapsen ja tilanne tasoittuisi 2-2. Sitten ilmoittaisit hänelle, että taas sä johdat? Miltä luulet sen tuntuvan?

Vierailija
14/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole naurettava

Vierailija
15/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen lapsettomuudesta kärsivä vastaa: Kohtele ystävääsi kuin aikuista. En ikinä kestäisi sitä, että ystäväni ei yrittäisi saada lasta minun lapsettomuuteni takia.

Vierailija
16/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä kuulostaa todella typerältä"

Sanoit sen itsekin!

Vierailija
17/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi kolmatta lasta tekemättä, vaikka ystäväni kärsisi lapsettomuudesta. 

Vierailija
18/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... En edes keksi mitään sanottavaa, olen niin hämmentynyt.

Vierailija
19/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jollain tasolla ajatuksesi jos ystävälläsi ei olisi yhtään lasta mutta...

Vierailija
20/25 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sitten elää miellyyttääksesi muita! Miten ois oam elämä, omat toiveet /haaveet ja niiden täyttäminen.