Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen innoissani henkilökohtaisen avustajan työstä!

Vierailija
12.10.2023 |

Taustatietona se, että olen koko aikuisikäni ollut täysin erilaisessa työssä. Aloitin noin kuukausi sitten henkilökohtaisen avustajan työt. Teen tätä päätyöni ohella sivutyönä. Halusin tehdä ihan uuden aluevaltauksen ja kaipasin jotain ihan uutta. Mutta koska olen kouluttautunut tietylle alalle, niin vaihtoehdot on aika minimaaliset ilman uutta kouluttautumista. Enkä sitä halunnut tehdä, koska en ole kuitenkaan jättämässä päätyötäni. Aamuvuorot olen omassa työssä ja iltavuorot rmteen keikkaa. Ihan mahtavaa hommaa. Tykkään tästä todella paljon. Tuntipalkka on pieni verrattuna päätyöhöni, mutta sillä ei ole merkitystä, koska elannon saan kuitenkin muualta. 

Minusta oli jotenkin outoa kun uudet työkaverit sanoivat että olin ainoa joka hakia kyseistä työtä vapaaehtoisesti ja omasta halusta. Muut oli te-toimiston pakottamia. Ymmärrettävästi työmotivaatio ei ollut kaikilla kunnossa. Ja jotenkin oli surullista kun asiakas oli sanonut toiselle työntekijälle minun kohtelevan häntä sama arvoisena. Piti siis minusta. Oli jotenkin absurdia edes ajatella asian olevan toisin. 

En tiedä, mitä tällä ajatuksella haen. Ehkä sitä että kokeillaan ihmiset ja repäiskää itsenne pois mukavuusalueelta. Nyt olen myös ehtinyt jo oppia sen kuinka arvokasta ja ihan liian aliarvostettua tämä on. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähänkin tuli heti alapeukkua? 😂

Vierailija
2/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin listat on täynnä työhaluttomia. Työnantajien pitäisi käräyttää ne jotka hakevat vain pakotettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kaksi oli jopa jättäneet kokonaan tulematta työhaastatteluun. Nämä pitäisi ehdottomasti käyttää. Loput olivat tulleet paikalle, mutta joka välissä maanneet sohvalla ja räplänneet puhelinta. Ei mitään häpyä. Puhutaan kuitenkin asiakkaan omasta kodista 

Vierailija
4/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samaa mieltä. Kaksi oli jopa jättäneet kokonaan tulematta työhaastatteluun. Nämä pitäisi ehdottomasti käyttää. Loput olivat tulleet paikalle, mutta joka välissä maanneet sohvalla ja räplänneet puhelinta. Ei mitään häpyä. Puhutaan kuitenkin asiakkaan omasta kodista 

Siis käräyttää. Ihana tämä autocorrect.

Vierailija
5/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi tähänkin tuli heti alapeukkua? 😂

No kun joku lähti ala-arvoiseen työhön.

Vierailija
6/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna leikataan soviteltua päivärahaa ja asumistukea ja ensimmäinen sairaspäivä muuttuu palkattomaksi. 

Vierailija
7/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siis käräyttää. Ihana tämä autocorrect.

En edes huomannut, tai aivoni ei rekisteröi kun en tyypillisesti yritä pilkkuja nussia.

Vierailija
8/18 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ensi vuonna leikataan soviteltua päivärahaa ja asumistukea ja ensimmäinen sairaspäivä muuttuu palkattomaksi. 

Henkilökohtaista avustajaa ei enää saa. Mutta on meillä laitoshoito tai puoliso voi hoitaa. 

Vierailija
9/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Henkilökohtaista avustajaa ei enää saa. Mutta on meillä laitoshoito tai puoliso voi hoitaa. 

Sehän tässä huolestuttaakin mihin ollaan menossa. Laitoksissa on ihan jäätävä työvoimapula. Asukkailta haetaan kutsunapit pois jos ovat vailla hoitoa. Ikäihmiset makaa sängyssä päivän märissä vaipoissa. Tämä ei ole edes mitään huhupuhetta vaan ihan todellista arkea tänään. Sitten kun omaiset hoitaa, niin tulee mukaan niiden jaksaminen ja taidot hoitaa läheisiään. Päälle kun laitetaan ahdistus taloudellisesta tilanteesta ja mielenterveysongelmat. Ei hyvää päivää. Pitäiskö alkaa pikkuhiljaa arvostaa hoitajia ja avustajia.

Vierailija
10/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä työ auttoi minua työllistymään omalle alalle takaisin.

Vierailija
11/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työttömät ovat erittäin vastenmielistä sakkia.

Vierailija
12/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut vastaan vaan ihan PASKOJA asiakkaita, jotka olettaa avustajan osaavan kaiken jo valmiiksi ja osaavan lukea avustettavan ajatuksia ja kun näin ole ollut, niin sitten avustajana olen joutunut kuuntelemaan koko ajan sättimistä ja tiuskimista. IHAN PASKA HOMMA tämä henkilökohtaisen avustajan homma. VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ TYÖTÄ IHAN VIIMEISEEN ASTI.

Vierailija
13/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut vastaan vaan ihan PASKOJA asiakkaita, jotka olettaa avustajan osaavan kaiken jo valmiiksi ja osaavan lukea avustettavan ajatuksia ja kun näin ole ollut, niin sitten avustajana olen joutunut kuuntelemaan koko ajan sättimistä ja tiuskimista. IHAN PASKA HOMMA tämä henkilökohtaisen avustajan homma. VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ TYÖTÄ IHAN VIIMEISEEN ASTI.

Vierailija
14/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näin entisenä henkilökohtaisena avustajana (myös perheen muut jäsenet tekivät tätä työtä, lyhytaikaisesti..) kyllä se ensimmäinen kuukausi tuntuu ihan kivalta ja mukavalta, mahdollisesti helpoltakin, mutta kyllä sen työn paskat puolet tulee hyvin nopeasti esille. 

Vierailija
15/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää paskaduunia tuo on, josta ei saa kunnon palkkaa ja PALKKA ON TÄRKKEINTÄ. Ei kukaan elä pyhällä hengellä tms.

Vierailija
16/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse ainakin aion heikentää työtehoani ja työni laatua vastaavasti.

Henkilökohtaisen avun asiakkaat, varautukaa laadun heikkenemiseen.

Vierailija
17/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt tässä sitä myös, kun toivotaan alan arvostuksen nousua, niin ensimmäisenä alalla olevat työntekijät haukkuvat työtään ja asiakkaitaan. Pitäiskö myös heillä itsellään arvostaa alaa pikkuisen enemmän?

Vierailija
18/18 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse ainakin aion heikentää työtehoani ja työni laatua vastaavasti.

Henkilökohtaisen avun asiakkaat, varautukaa laadun heikkenemiseen.

Toivottavasti sinä et enää alalla kauaa ole. Tärkeintä on kuitenkin muistaa se inhimillisyys. Asiakkaat ovat riippuvaisia avustajan antamasta avusta. He ovat sinua heikommassa asemassa. Älä käytä sitä väärin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä