Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton? (Mies uhkailee raha-asioissa)

Vierailija
05.09.2020 |

Olen ollut työttömänä muutaman kuukauden koronapandemian seurauksena.
Asun mieheni kanssa hänen omistamassa. Maksan asumisestani siten, että maksan kaikki asumiseen liittyvät laskumme (yhtiövastike, vakuutukset, suoratoistopalvelut, sähkö, vesi, netti). Maksan hänelle näistä tietyn könttäsumman kerran kuukaudessa.

Rahatilanteeni on luonnollisesti romahtanut työttömyyden vuoksi, etenkin kun minulla on myös luottokorttilasku lyhennettävänä. En saa asumistukea, koska en ole virallisesti vuokralainen. Meillä on erilliset taloudet.

Onnistuin saamaan muutaman työkeikan. Palkan saamisessa on kestänyt, sillä ko. firmassa on tietty päivämäärä johon mennessä työvuorot pitää laskuttaa, jotta ne saa saman kuun palkanlaskuun. Pyysin mieheltä, että josko voisin maksaa tämän kuun laskurahat sitten kun saan palkan.

Mies on suhtautunut asiaan todella vihamielisesti. Hän huomauttelee joka päivä maksamisesta, ja on alkanut uhkailla sillä, että jos en maksa, joudun ulos.

Minun on vaikea kuvitella, että jos itse olisin asunnon omistaja ja mies olisi joutunut aivan yllättäen työttömäksi, en laittaisi häntä tällä tavalla kova kovaa vasten. Minulta löytyisi kyllä ymmärrystä vaikeassa elämäntilanteessani. Mies on mm. sanonut minua kiittämättömäksi ja vihjaillut, että olen loinen. Olen elämässäni ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa vakituinen työsuhteeni on lopetettu. Olen aina tehnyt kovasti töitä.

Mies on välillä empaattinen ja kannustaa työnhaussa, mutta välillä sitten taas uhkaa kadulle heittämisellä. En tiedä mitä tehdä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis... Mitä se mies maksaa asumisesta? Lyhentää asuntovelkaa l. kerryttää omaisuuttaan? Älä hyvä ihminen suostu riistettäväksi.

Vierailija
22/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiimi kysymys: Mikä on seksielämänne laita tällaisessa tilanteessa? Entä onko hellyyttä noun yleensäkään?

Mihin tämä liittyy? Että jos on seksiä niin ei mies valita vai? Että jotain täytyy aina antaa että saa asua miehen omistamassa asunnossa vaikean elämäntilanteen ajan?

Jospa se läheisyys ei siellä heti mielenpäällä ole jos loiseksi haukutaan.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen asumiseen liittyvät vakuutukset? Kotivakuutus riittää meille muille.

hanki oma asunto, saat siihen asumistukea.

Jos on esim asuntolainaan kytketty henki/terveysvakuutus, joka lienee pakollinen jos meinaa lainan saada...?

Omakotitalossa palovakuutus lienee pakollinen, onhan näitä..

Asunto on miehen eli loogisesti lainaan liittyvä henki/terveysvakuutus napataan miehen tililtä. Lisäksi siinä on vakuutettu vain mies, joten miksi avokki maksaisi vakuutusta, josta ei itse saisi ikinä mitään hyötyä ja jossa hän ei itse ole todennäköisesti edunsaajana?

Omakotitaloissa on äärettömän harvoin yhtiövastiketta ja jos on, niin palovakuutus tulee silloin taloyhtiön kautta ja maksetaan osana vastiketta.

Vierailija
24/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen asumiseen liittyvät vakuutukset? Kotivakuutus riittää meille muille.

Jos on esim asuntolainaan kytketty henki/terveysvakuutus, joka lienee pakollinen jos meinaa lainan saada...?

Mikä ketun palovakuutus. Kyllä se sisältyy kotivakuutukseen, kunhan se on tarpeeksi laaja.

Ja nuo lainavakuutuksia pankki voi ehdotella, mutta eivät ole pakollisia.

Vierailija
25/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde menemään, ei tuo ole mikään parisuhde.

Vierailija
26/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuta seksistä 1000e kerta, sitten se on tasan, ja muuta pois ja ala oma elämä

Vierailija
27/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo vaikuttaa siltä että olet miehelle aika yhdentekevä mutta kunhan maksat osan kuluista ja mies saa seksiä niin sillä voi hyvää hyvyyttään sinua katsella. Ei tuo ole mikään parisuhde että poikkeustilanteessa ei olla valmiita auttamaan ihmistä jota mukamas rakastaa. Taisi mies nyt paljastaa todelliset tunteensa.

Vierailija
28/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ketun palovakuutus. Kyllä se sisältyy kotivakuutukseen, kunhan se on tarpeeksi laaja.

Ja nuo lainavakuutuksia pankki voi ehdotella, mutta eivät ole pakollisia.

Palovakuutus nyt sisältyy suppeimpaankin kotivakuutukseen.

Vierailija
29/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään vaikka olisit työsuhteessa nyt niin miksi sinun tulisi maksaa asumisestasi jollain juoksevilla kuluilla kun mies käyttää rahansa asuntolainan lyhennykseen eli omaisuuden kartuttamiseen? Älkää suostuko tuollaiseen järjestelyyn ylipäänsä. Joko yhteinen vuokra-asunto tai mies kestää sen että "loinen" asuu kämpässä eli ei osallistu hänen varallisuutensa kartuttamiseen. 

Vierailija
30/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuu! Äkkiä pois sieltä.

Ei tuollainen kuulu rakkauteen.

Vierailija
31/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiimi kysymys: Mikä on seksielämänne laita tällaisessa tilanteessa? Entä onko hellyyttä noun yleensäkään?

Mihin tämä liittyy? Että jos on seksiä niin ei mies valita vai? Että jotain täytyy aina antaa että saa asua miehen omistamassa asunnossa vaikean elämäntilanteen ajan?

Jospa se läheisyys ei siellä heti mielenpäällä ole jos loiseksi haukutaan.. 

Päättelit väärin.

Kysyin, koska tuntuisi itsestä hullulta, että suhde muilta osin jatkuisi normaalina miehen käytöksen takia.

Joten ap, miten voit jatkaa normaalia suhdetta tuossa tilanteessa?

Vierailija
32/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä ketjuja ole ollut, missä riidellään kuluista.? Äijä maksaa lainaa asunnosta ja muija juoksevat kulut. Entä ruuat? Jos muija muuttaa pois, äijän pitää maksaa kaikki kulutkin! Se voisi olla muijan eduksi, jos löytää halpiskämpän ja saa asumistuenkin. Äijän pitää etsiä uusi tyhmyri makselemaan kuluja.

Vierailija
33/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä sitten pyydät rahaa kun sinulla ei ole sitä miestä? Oletko koskaan kuullut säästämisen eduista ja harkinnut sitä?

Vierailija
34/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakollinen. Ei edes sallittua pitää pakollisena.

Minulla ei ole mitään vakuutuksia kytketty asuntolainaan, vaikka tietenkin yrittivät pankissa lisämyydä kaikenmaailman korkoputkia, vakuutuksia yms.

Paremmin ne säästetyt rahat on sijoituksissa tuottanut.

Vierailija
35/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kammottavaa, lähde pois ap. Tuossa on niin paljon pielessä, että onnellista parisuhdetta tuosta on jatkossa vaikea nähdä muodostuvan.

Vierailija
36/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mitä mies maksaa omasta asumisestaan?

Vierailija
37/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu miehen kanssa alas puhumaan tilanteestasi. Kysy tarkemmin, mitä hän on ajatellut tilanteestasi, miten toimitte hänen mielestään, jos tilanne jatkuu. Jos tilanteesi on noin vaikea, näinhän voi käydä uudestaankin. Minkä hän näkee nyt pahimpana, mistä hän ei pidä, mitä hän odottaa jatkossa.

Kerro myös, että uhkailu ei toimi nyt tilanteessa, jossa palkat ajetaan työpaikasta tiettyyn aikaan. Ja kuinka hän itse suhtautuisi tai miltä hänestä tuntuisi, jos häntä uhkailtaisiin samassa tilanteessa.

Ja jos mies ei pysty noita asioita puhumaan läpi ja edelleen vaan uhkaile, ymmärrät, että ei tuosta mitään tule.

Vierailija
38/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun uhkailee niin kohautat olkapäitä ja sanot okei, moikka. Ja sitten olet päässyt ongelmasta.

Vierailija
39/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei jatkoon...

Vierailija
40/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä just luin? Sä maksat asumisen juoksevat, jotka yksinasuessa oikeasti kuuluisi miehelle ja mies vielä haukkuu loiseksi? Mitä helvettiä?

Muuta pois.