Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton? (Mies uhkailee raha-asioissa)

Vierailija
05.09.2020 |

Olen ollut työttömänä muutaman kuukauden koronapandemian seurauksena.
Asun mieheni kanssa hänen omistamassa. Maksan asumisestani siten, että maksan kaikki asumiseen liittyvät laskumme (yhtiövastike, vakuutukset, suoratoistopalvelut, sähkö, vesi, netti). Maksan hänelle näistä tietyn könttäsumman kerran kuukaudessa.

Rahatilanteeni on luonnollisesti romahtanut työttömyyden vuoksi, etenkin kun minulla on myös luottokorttilasku lyhennettävänä. En saa asumistukea, koska en ole virallisesti vuokralainen. Meillä on erilliset taloudet.

Onnistuin saamaan muutaman työkeikan. Palkan saamisessa on kestänyt, sillä ko. firmassa on tietty päivämäärä johon mennessä työvuorot pitää laskuttaa, jotta ne saa saman kuun palkanlaskuun. Pyysin mieheltä, että josko voisin maksaa tämän kuun laskurahat sitten kun saan palkan.

Mies on suhtautunut asiaan todella vihamielisesti. Hän huomauttelee joka päivä maksamisesta, ja on alkanut uhkailla sillä, että jos en maksa, joudun ulos.

Minun on vaikea kuvitella, että jos itse olisin asunnon omistaja ja mies olisi joutunut aivan yllättäen työttömäksi, en laittaisi häntä tällä tavalla kova kovaa vasten. Minulta löytyisi kyllä ymmärrystä vaikeassa elämäntilanteessani. Mies on mm. sanonut minua kiittämättömäksi ja vihjaillut, että olen loinen. Olen elämässäni ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa vakituinen työsuhteeni on lopetettu. Olen aina tehnyt kovasti töitä.

Mies on välillä empaattinen ja kannustaa työnhaussa, mutta välillä sitten taas uhkaa kadulle heittämisellä. En tiedä mitä tehdä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asun miehen kanssa hänen omistamassaan asunnossa. Puhelin poistelee sanoja holtittomasti.

Vierailija
2/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen asumiseen liittyvät vakuutukset? Kotivakuutus riittää meille muille.

hanki oma asunto, saat siihen asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen asumiseen liittyvät vakuutukset? Kotivakuutus riittää meille muille.

hanki oma asunto, saat siihen asumistukea.

Jos on esim asuntolainaan kytketty henki/terveysvakuutus, joka lienee pakollinen jos meinaa lainan saada...?

Omakotitalossa palovakuutus lienee pakollinen, onhan näitä..

Vierailija
4/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ei vain kohtuuton vaan aivan kamala. Miksi kukaan sietäisi tuollaista? Muuttaisin oitis pois, vaikka kaverille/perheenjäsenen luokse kunnes löytäisin oman kodin.

Vierailija
5/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kivalta käytökseltä. Olisi kivaa jos olisi kärsivällinen, ystävällinen ja ymmärtäväinen..

Vierailija
6/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellaiset tarinat taas...

no leikitään että puhut totta ja olet päättänyt muuttaa vihamielisen miehen luo asumaan:

Mitäs läksit

Vierailija
7/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Laita asunto hakuun. Saat asumistuen ja avut. Läheisiä ei uhkailla, vaan autetaan.

Vierailija
8/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kävelemään

Vierailija
9/57 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mies? Ilmeisesti kämppismies, jolle annat seksiä. Jätä se, hae oma kämppä ja tuet siihen äläkä suostu kiristettäväksi tai pahoinpideltäväksi henkisesti.

Vierailija
10/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies paljastaa todellisen karvansa ensimmäisessä vastamäessä.

Vierailija
11/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei osaa käsitellä sinun työttömyyttäsi ja pelkää joutuvansa itse maksamaan kaiken. Uhkailulla hän yrittää varmistaa ettet ole unohtanut maksuja. Jos tiedät päivän, jolloin saat rahaa, anna se päivämäärä miehelle paperilla. Tässä ei ole kyse sinun työttömyydestäsi, vaan miehen peloista ja epävarmuudesta.

Vierailija
12/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä että haluaako olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka uhkaa heittää sut pihalle.

Vierailija
13/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimi kysymys: Mikä on seksielämänne laita tällaisessa tilanteessa? Entä onko hellyyttä noun yleensäkään?

Vierailija
14/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole muuta kuin taloudellisen vallan käyttämistä ja kylmä - kuuma käsittelyä mitä hän antaa sinulle.  En kyllä käsitä mitä hän siitä hyötyy, että henkisesti uuvuttaa sinut.  Älä jää miettimään. Hae itsellesi asunto, et ole parisuhteessa vaan vuokrasuhteessa jonkun potentiaalisen pershärön kanssa jonka esitys alkaa rakoilla.

Vierailija
15/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kammottava mies. Kaikella rakkaudella jätä se. Hän tulee vaan uuvuttamaan sinut henkisesti, pidä itsestäsi huolta ja muuta pois tuommoisen hirviön luota!

Vierailija
16/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Tuo häätö tulee jatkumaan niin pitkään kuin sinä siinä asut. Kuvittele tilannetta, jossa teillä olisi lapsia. Mies eläisi herroiksi ja sinä joutuisit maksamaan vielä lapsenkin kulut. Siinä vaiheessa mies uhkailisi sillä, että lapsi jää hänelle ja sinä lähdet tyhjin käsin.

Sinulla on vielä hyvä mahdollisuus löytää mies, joka rakastaa sinua.

Vierailija
17/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut virallisesti? Hoidatko toisenkin asunnon kulut?

Mies tai suhde kuulostaa kammottavalta.

Vierailija
18/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton vaan mies on kohtuuton. Ei tuolla lailla kohdella rakasta puolisoa, joten kyse on nyt miehen kannalta aivan jostain muusta kuin teidän väliseen rakkauteen perustuvasta parisuhteesta. Lisäksi tietämättä summia, kuulosti että maksat todella paljon asumiskuluja miehelle, eli kumpi teistä se loinen onkaan?

Ihan oikeasti, tee niin kuin moni on jo ehdottanut, ala välittömästi etsiä itsellesi omaa asuntoa. Tämähän on juuri se, mitä mieskin kertoo haluavansa, kun kerran meinaa sinut häätää? 

Vierailija
19/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde omaan asuntoon

Vierailija
20/57 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää muuttamasta omaan asuntoon?